پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان تهران درباره برپا نشدن بازارچه صنایع دستی نوروزی، گفت: با مخالفت سرپرست مجموعه تاریخی - فرهنگی سعدآباد، مجریان برگزاری بازارچه‌های صنایع دستی از برپایی این بازارچه صرف نظر کردند.
شعارسال: محمد انشایی - معاون صنایع دستی استان تهران - ، درباره این‌که چرا بازارچه صنایع دستی نوروزی در تهران برگزار نشد، اظهار کرد: متاسفانه کاخ‌های نیاوران و سعدآباد در حوزه اداره استان تهران نیستند که این موضوع یکی از مسائل قابل بحث است. این دو کاخ در اختیار ستاد مرکزی، یعنی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واقع در خیابان آزادی هستند.

او ادامه داد: ما قبل از نوروز ۹۶ به مدیر کاخ سعدآباد نامه نوشتیم که طبق روال هر سال، بازارچه صنایع دستی داشته باشیم، اما آقای کارگر که همزمان سرپرست مجموعه تاریخی - فرهنگی سعدآباد و مدیرکل موزه‌هاست، پاسخ داد که ما امسال به‌دلیل این‌که گردشگران دچار مشکل می‌شوند و فضای سبز مجموعه به‌هم می‌ریزد، برنامه‌ای برای برگزاری بازارچه صنایع دستی نداریم.

معاون صنایع دستی استان تهران بیان کرد: بعد از اعلام این‌که ما نمی‌توانیم در کاخ سعدآباد بازارچه نوروزی صنایع دستی داشته باشیم، مجریانی که برای برگزاری بازارچه‌ها در باغ - موزه قصر و پارک آب و آتش اعلام آمادگی کرده بودند، گفتند که در صورتی بازارچه‌های دیگر را برگزار می‌کنند که سعدآباد را هم داشته باشند، زیرا سودآوری برپایی بازارچه در مجموعه سعدآباد بالاست.

انشایی گفت: ما با مجریان برای اجرایی کردن این کار هماهنگ بودیم، اما چند روز بیشتر به پایان سال ۹۵ نمانده بود که این تصمیم به ما اعلام شد و ما دیگر زمانی برای برگزاری بازارچه‌های صنایع دستی نداشتیم. از طرفی، معتقدم بازارچه‌های موقتی که در فرهنگسراها یا پارک‌ها برگزار می‌شوند، شأن صنایع دستی را پایین می‌آورند و ارائه صنایع دستی روی یک میز و به‌شکل دستفروشی، در شأن هنرمندان ما نیست. به همین دلیل، امسال نتوانستیم بازارچه نوروزی داشته باشیم. مدیریت مجموعه کاخ نیاوران نیز خودش برای برگزاری بازارچه اقدام کرده بود.

او با بیان این‌که من این موضوع را با معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور مطرح کرده‌ام، اظهار کرد: با منتفی شدن برپایی بازارچه در سعدآباد عملا دیگر بازارچه‌های صنایع دستی را هم از دست دادیم؛ اما در بازارچه‌ای که در باغ - موزه قصر برگزار شد، تعدادی غرفه صنایع دستی وجود داشت. همچنین در سوله‌هایی که در کنار برج میلاد با عنوان «تهران قدیم» برپا کرده بودند، غرفه‌هایی را به سوغات و صنایع دستی اختصاص داده بودند. گرچه هنرمندان اعلام کردند فروش چندان خوبی نداشتند، اما غرفه‌ها را اجاره و محصولات‌شان را ارائه کردند. البته بخش خصوصی برگزارکننده این بازارچه‌ها بود و ما مجوزی برای این کار نداده بودیم.

معاون صنایع دستی استان تهران با اعلام این‌که عمده بازارچه‌های خوب و پربازدید ما در سال‌های گذشته در کاخ سعدآباد بودند، افزود: سال گذشته نیز با مدیر کاخ سعدآباد تعامل داشتیم و بازارچه صنایع دستی نوروزی را آنجا برگزار کردیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 18 فروردین 1396، کدخبر: 96011805881، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین