پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۳۳۱
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
استاندار خراسان شمالی گفت: اگر طرح احداث نیروگاه بادی در شهرستان گرمه اجرایی شود، 200 میلیون یورو معادل 800 میلیارد تومان سرمایه به این شهرستان گسیل خواهد شد.

شعارسال: صالحی استاندار خراسان شمالی در دوازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان گرمه با اشاره به آمار واحدهای تولیدی احیا شده و تکمیل طرح های جدید سرمایه گذاری در استان از ابتدای امسال تا بهمن ماه در قالب برنامه های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: در این مدت 151 واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی با سرمایه گذاری حدود 103 میلیارد تومانی از آورده متقاضیان و تسهیلات اعطایی به آن ها فعال شد که اشتغالزایی هزار و 716 نفری را به دنبال دارد.

وی افزود: اگر 217 واحد دیگر تولیدی را که خارج از چارچوب عملکرد کارگروه یاد شده فعال شده است، به آمار اضافه کرد، تلاش های دست اندرکاران برای تقویت بخش تولید بیشتر نمایان می شود.

صالحی گفت: اگرچه کاهش نرخ بیکاری در استان از 12.4 درصد سال 92 که سال روی کار آمدن دولت یازدهم بود، به 11.1درصد رسیده است اما اگر این شاخص به کمتر از 5 درصد برسد، می توان گفت که موفق بوده ایم.

وی تأکید کرد: این امر با نگاه باز همگان به حوزه سرمایه گذاری و تسهیل شرایط حضور بخش خصوصی در حوزه اقتصاد محقق خواهد شد.

وی با بیان این که 8 شرکت دانش بنیان در خراسان شمالی موفق به اخذ مجوز فعالیت شده اند، از ورود این شرکت ها به عرصه صادرات محصول خبر داد و خاطرنشان کرد: دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان این استان اعلام آمادگی کرده است.

صالحی همچنین به سفر اخیر هیئت اقتصادی استان به چند کشور اروپایی اشاره کرد و گفت: در این سفر نیز به دنبال این بوده ایم که به عنوان نماینده دولت، در راستای معرفی قابلیت های استان و جذب سرمایه خارجی گام برداریم و توانمندی های بالقوه این خطه را به بالفعل مبدل کنیم.

وی احداث نیروگاه بادی در شهرستان گرمه را نمونه ای از طرح های بررسی شده در این سفر برشمرد و یادآور شد: اگر این طرح با نهایی شدن مذاکرات اجرایی شود، 200 میلیون یورو معادل 800 میلیارد تومان سرمایه به این شهرستان گسیل خواهد شد که نقش موثری در اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم خواهد داشت.

استاندار خراسان شمالی عملیاتی شدن چنین برنامه هایی را از نتایج برجام دانست و با مرور شرایط منتج به امضای این قرارداد تاریخی به عنوان دستاورد بزرگ دولت تدبیر و امید در حوزه سیاسی و بین الملل تأکید کرد: اکنون سرمایه گذاران خارجی برای حضور در ایران رغبت دارند و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به حضور 130 مقام کشوری در سطوح بالاتر از معاون وزیر در خراسان شمالی طی 8 ماه گذشته تصریح کرد: حضور شخصیتی مثل پروفسور سمیعی که مقرر شده بهار سال آینده به استان سفر کند، در شناساندن این استان در داخل و خارج کشور نقش بسیار موثری دارد و به تنهایی حتی به اندازه حضور تمام مقامات مذکور به این هدف کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی میانگین طرح های سالانه اجراشده در شهرستان گرمه طی سال های 88 تا 92 را 146 فقره بیان کرد و افزود: این شاخص با رشدی 20 درصدی، به 176 فقره در سال های 92 تاکنون افزایش یافته است.

وی همچنین از اختصاص 6 میلیارد ریال مازاد بر اعتبارات تملک دارایی ها به گرمه به منظور کاهش فاصله توسعه یافتگی آن با دیگر مناطق خبر داد و با یادآوری طرح های در دست اجرا برای تکمیل صنایع پایین دستی زنجیره آلومینیوم در این شهرستان، دو هدف گذاری استان طی برنامه ششم توسعه را احداث بوستان ویژه بانوان برای مراکز شهرستان ها و ایجاد تونل سبز با درختکاری در ورودی تمام 22 شهر استان ذکر کرد.

همچنین در ابتدای این جلسه محمدزاده فرماندار شهرستان گرمه با تبریک هفته منابع طبیعی،هفته احسان و نیکوکاری و با گرامیداشت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا در سخنانی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید در حوزه عمرانی اقدامات خوبی صورت گرفته گفت:در حوزه ابرسانی در مناطق روستایی در این شهرستان مشکلات فراوانی وجود داشت و مردم بسیاری به ما رجوع می کردند که خوشبختانه با تلاشهای فراوان و اعتبارات به موقع این مشکلات رفع گردید.

وی موضوع واگذاری قیر رایگان به شهرداری ها را یکی دیگر از اقدامات خوب صورت گرفته در دولت عنوان کرد و با بیان اینکه شعار نهضت آسفالت در گذشته داده شده بود ولی این دولت با واگذاری قیر رایگان باعث شد تا حتی برخی شهرهای شهرستان با وجود داشتن قیر و آسفالت مکانی برای استفاده از آن را نداشته باشند.

وی یکی دیگر از بزرگترین طرح های در حال اجرای این شهرستان را پروژه سدگلمندره ذکر کرد و گفت:با احداث این سد قادر خواهیم بود آب های سطحی را مهار کنیم تا با بارندگی های شدید خسارتی به منطقه وارد نشود.

علی محمدزاده 2 رویکرد اصلی دولت در حوزه کشاورزی را استفاده صحیح از منابع آبی و تغییر الگوی کشت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در شهرستان 4 گلخانه فعال وجود دارد و 11 مورد دیگر هم درخواست داده شده که 2 مورد آن در حال نهایی شدن است.

وی ادامه داد: در حوزه واحدهای تولیدی مشکل دار نیز تا کنون توانسته ایم 55 میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی آنان جذب نماییم تا این واحدها به چرخه فعالیت خود برگردند.

فرماندار شهرستان گرمه مجتمع های خدماتی رفاهی را یکی دیگر از مواردی عنوان کرد که تا کنون 55 میلیارد ریال تسهیلات دریافت نموده اند که یکی از این مجتمع ها مجتمع خدماتی رفاهی رباط قره بیل است و با پرداخت تسهیلات 12 میلیارد ریالی آن توسط پست بانک موافقت گردیده است که به زودی عملیات احداث آن آغاز خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری گرمه، تاریخ انتشار: 21اسفند1395، کدخبر: 39672: www.garmeh.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین