پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۳۵۵
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
دروازه ارک و میدان 15 خرداد از جمله مهم ترین محل هایی هستند که همه روزه مردم زنجان در آنها شاهد کارگرانی هستند که هر روز به تعدادشان اضافه می شود.

شعار سال: دروازه ارک و میدان 15 خرداد از جمله مهم ترین محل هایی هستند که همه روزه مردم زنجان در آنها شاهد کارگرانی هستند که هر روز به تعدادشان اضافه می شود.

تجمع کارگران فصلی در نقاط مختلف شهر زنجان، از جمله در دروازه ارک و میدان 15 خرداد از جمله مهم ترین دغدغه هایی است در شهر زنجان وجود داشته است.

کارگران فصلی زنجان که بیشتر آنها نیز خانواده دار هستند در این روزهای سرد به امید چند هزار تومان پول از خانه بیرون زده و از اول صبح در محل دروازه ارک و میدان 15 خرداد تجمع می کنند به امید اینکه کار روز مزد پیدا کنند.

یشتر مواقع نیز شاهد آن هستیم که کارگران، کار روز مزد پیدا نکرده و تا ظهر در این محل ایستاده و بعد از آن با نا امیدی به خانه بر می گردند، به امید اینکه روز بعد دوباره به این محل بیاید تا شاید بتواند شغل پیدا کند.

آری این است قصه تلخ زندگی کارگران فصلی، که در این سرما نیز در اراده آهنین آنها تاثیر نگذاشته و آنها را وادار می کند تا به امید پیدا کردن نان خانواده، خود را ساعت ها در انظار عمومی قرار دهند تا شاید بتوانند کار روز مزد پیدا کنند.

پیش از این مسئولان زنجان بارها از ساماندهی کارگران فصلی در زنجان خبر داده و ساماندهی کارگران فصلی را از اولویت های خود بیان نموده اند.

اما رویارویی با واقعیت و مشاهده وضعیت اسف بار بیشتر کارگران فصلی که حتی بیشتر وقت ها موفق به پیدا کردن کار نمی شوند، نشان از عدم توجه به این قشر دارد.

افرادی که هر روز از خواب بیدار شده و با در دست داشتن لوازم کارگری به امید کار در محل دروازه ارک و میدان 15 خرداد جمع می شوند و بیشر وقت ها کار نیز پیدا نمی کنند.


قصه تلخ ماجرا از اینجا آغاز می وشد که کارگران ساعت ها در محل منتظر می مانند و وقتی نا امید شدند، از محل های مورد نظر با شرمندگی به خانه برمی گردند و روز بعد نیز همین ماجرا تکرار می شود.

عبور یک ماشین از محل های تجمع کارگران انتظار را در چشمان همه کارگران نشان می دهد؛ کارگرانی که با عبور حتی یک ماشین از کنار خودشان طوری به ماشین نگاه می کنند که اگر شخص اشاره کند، همه بی سرو سامان به سمت ماشین دویده و بدون صحبت کردن سعی می کنند سوار ماشین شده و به هر قیمتی که شده کار کنند.


اینجا کمی قانون کار با سایر جاها فرق دارد، اینجا کسی می تواند کار کند که زودتر به ماشین برسد و همین امر سبب شده بیشتر کارگران ساعت ها سرپا در کنار خیابان منتظر بمانند و به خود اجازه نمی دهند که به جایی تکیه داده و یا بشینند.

آمارهایی که این روزها دولتی ها در زنجان می دهند روی کاغذ خیلی شیرین بوده و مردم را دلگرم می کند که آمار بیکاری کاهش پیدا کرده است، اما رویارویی با کارگرانی که هر روز به تعدادشان اضافه می شود خبر از قصه تلخی می دهد که با کاغذها در تضاد است.

آری کاغذهای دولتی ها نشان میدهد که کار زیاد است اکا کارگان حاضر و بیکار در بطن جامعه با حضور خود در میدان ها خط بطلانی به گزارش های پوچ مسئولان می کشند و با حضور خود می گویند هنوزفراموش‌ شدگان بازار کار، کار می خواهند.





با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی مهر زنجان، تاریخ 22 دی 95، کد مطلب: 4749: www.mehrezanjan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین