پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
رئیس جمهوری افغانستان طی اظهاراتی اعلام کرد که با توجه به اینکه شریان های آسیای مرکزی به روی افغانستان باز شده است، ما در پی این هستیم که وسیله ارتباطی بین ایران و چین باشیم.

شعارسال: «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان طی اظهاراتی در یک نشست خبری گفت که جنگ کنونی در افغانستان جنگ داخلی نیست؛ بلکه جنگ قدرت ها برای به دست آوردن افغانستان است.

وی افزود: تروریسم، مواد مخدر و فساد اداری بزرگترین مشکلات افغانستان هستند.

وی همچنین افغانستان را یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان خواند و در عین حال گفت که این کشور فقیرترین مردم را دارد.

غنی در ادامه تاکید کرد که افغانستان باید از منابع سرشار خود استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین ثروت افغانستان موقعیت جغرافیای آن است، گفت: ۲۰۰ سال است این موقعیت جغرافیایی ما را رنج می دهد اما باید دانست که بدون ثبات افغانستان نیز ارتباط بین کشورهای آسیایی از طریق این کشور غیر قابل امکان است. بنابراین با سرمایه گذاری زیربنایی در افغانستان باید این کشور به قلب آسیا تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه شریان های آسیای مرکزی به روی افغانستان باز شده است، گفت که اکنون در پی این هستیم که وسیله ارتباط بین چین و ایران باشیم.

اشرف غنی همچنین گفت که برای اینکه افغانستان یک مرکز عمده ترانزیت و تجارت بین المللی شود نیاز به سرمایه گذاری زیربنایی دارد.

وی در بخشی از صحبت‌هایش به موضوع آب کشور اشاره کرد و گفت که افغانستان به جز چین، منبع آب برای تمام همسایه های خود است؛ در عین حال کشوری است که از سیل و خشکسالی رنج می‌برد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 21فروردین1396، کدخبر: 3949100: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین