پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۷۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
معاون استاندار یزد گفت: تعداد نامزدهای احتمالی مجلس شورای اسلامی طبق رصد فعالیت آن‌ها در استان حدود ۸۰ نفر است.

شعارسال : محمدعلی طالبی سه شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن شهید موحدین استانداری یزد با اشاره به برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در هفتم اسفندماه سال جاری اظهار داشت: در انتخابات پیش رو چهار حوزه انتخابیه در استان داریم که نامزدهای انتخابات باید به فرمانداری‌های مراکز این چهار حوزه انتخابیه مراجعه کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: حوزه انتخابیه یزد و اشکذر به مرکزیت فرمانداری شهرستان یزد، حوزه انتخابیه مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد به مرکزیت فرمانداری شهرستان مهریز، حوزه انتخابیه تفت و میبد به مرکزیت شهرستان تفت و اردکان به مرکزیت فرمانداری شهرستان اردکان چهار حوزه انتخابیه استان را تشکیل می‌دهند.

وی یادآور شد: بعد از ثبت‌نام نامزدها و همزمان با اخذ مدارک از داوطلبان کار استعلام از سوابق آن‌ها در مراجع چهارگانه مشخص‌شده در قانون شامل دادستانی کل کشور، سازمان ثبت‌احوال، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات انجام خواهد شد و هیئت‌های اجرایی که از همان روز ۲۸ آذرماه فرآیند انتخاب آن‌ها انجام می‌شود کار بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس در این چهار شهرستان مرکز حوزه انتخابیه را انجام خواهند داد و نتایج به هیئت نظارت اعلام خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد اظهار داشت: هیئت‌های نظارت بررسی صلاحیت‌ها و پاسخگویی به شکایت‌های داوطلبان رد صلاحیت شده را بر عهده خواهند داشت و تا ۲۷ بهمن‌ماه اسامی نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر خواهد شد و از ۲۹ بهمن‌ماه به مدت یک هفته تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

طالبی ادامه داد: تفاوت انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در مدت‌زمان تبلیغات نامزدهاست که در مجلس خبرگان این مدت دو هفته و در مجلس شورای اسلامی یک هفته است.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به بحث برگزاری انتخابات به‌صورت رایانه‌ای افزود: از شروع ثبت‌نام و تشکیل هیئت‌های اجرایی ۲۵ فرآیند برای انتخابات تعریف‌شده است که ۲۴ فرآیند آن به‌صورت رایانه‌ای و از طریق سامانه جامع انتخابات برگزار و یک روش اخذ رأی به‌صورت دستی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در بحث شرایط رأی‌دهندگان تفاوتی که این انتخابات با بعضی انتخابات دیگر دارد این است که ما در این انتخابات سن ۱۸ سال تمام هم برای مجلس شورای اسلامی و هم برای مجلس خبرگان رهبری داریم که متولدین هفتم اسفندماه ۷۶ و قبل از آن امکان شرکت در انتخابات را دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: نکات متعددی به دستگاه‌های اجرایی انتخابات استان ابلاغ‌شده است و ممنوعیت استفاده از وسایل و امکانات دولتی، صداوسیما و خطبه‌های نماز جمعه برای تبلیغات نامزدها ابلاغ‌شده و شرایط به‌نوعی فراهم‌شده است که کمترین مشکل درزمینهٔ استفاده از امکانات دولتی و استفاده از وسایل عمومی برای تبلیغات نامزدها را داشته باشیم.

طالبی اظهار داشت: فعالیت داوطلبین احتمالی در حوزه‌های مختلف استان در حال رصد است تا از تخلفاتی که ممکن است اتفاق بیفتد جلوگیری شود.

رئیس ستاد انتخابات استان با معرفی کمیته‌های مختلف این ستاد عنوان کرد: ستاد امنیت انتخابات، کمیته فناوری اطلاعات، کمیته استعلامات و حراست ستاد انتخابات، کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد و کمیته مالی و پشتیبانی ازجمله کمیته‌هایی هستند که در ذیل ستاد انتخابات فعالیت می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سؤالات خبرنگاران گفت: تعداد نامزدهای احتمالی طبق رصد فعالیت آن‌ها در استان داشتیم حدود ۸۰ نفر و در مجلس خبرگان رهبری حدود هشت نفر است.

طالبی ادامه داد: در بحث انتخابات و همکاری و تعامل با احزاب و تشکل‌ها برنامه‌ای برای برگزاری جلسات مشترک و همایش با احزاب و تشکل‌ها برای روزهای آینده باهدف مشارکت هرچه بهتر گروه‌های سیاسی در بحث انتخابات و فراهم کردن بستر مشارکت بیشتر مردم داریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار سه شنبه 17 آذر 1394 ، کد مطلب : 2994988 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین