پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۸۹۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
بیانیه شماره یک شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور پیرامون انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری منتشرشد. این بیانیه تاکید بر اعلام آمادگی برای برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها ، دارد.

شعار سال: متن کامل بیانیه شماره یک شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور پیرامون انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری

بسمه تعالی

امروز دشمنان جمهوری اسلامی برای اینکه بتوانند اهداف خودشان را در مورد ایران و ایرانی و جمهوری اسلامی محقّق کنند، دنبال راهکارهای اقتصادی، و یا به تعبیر درست‌تر، دنبال ضربه‌زدن اقتصادی به ملّت ایرانند. هدف دشمن این است که بتواند با فشار اقتصادی، ملّت ایران را نسبت به نظام اسلامی و جمهوری اسلامی دلسرد و دلزده کند و بین ملّت ایران و نظام اسلامی فاصله بیندازد و هدفهای خودش را از این راه دنبال کند

بیانات حضرت امام خامنه ای در حرم مظهر رضوی 96/1/1

با وجود تمامی اختلاف نظرها ،آنچه میان تمامی احزاب ، گروه ها و جناح های داخلی و خارجی مشترک است آن است که همگی به خوبی می دانند آنچه در اواخر اردیبهشت امسال رقم خواهد خورد مانند تمامی انتخابات های ریاست جمهوری اتفاقی سرنوشت ساز و تعیین کننده است و عمده نقشه حرکت کشور در سالهای آینده وابسته به آن خواهد بود،آنچه روشن است و نیاز به تبیین و توضیح ندارد، آن است که در حال حاضر مهم ترین مسئله کشور حول محور مسائل اقتصادی و معیشتی و به تبع آن سرفصل هایی همچون مبارزه با مفاسد اقتصادی و برطرف کردن عوامل ایجاد کننده تبعیض های ظالمانه و غیر عادلانه تعریف شده است.

سالیان درازی است که یکی از حربه های جدی دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی و مهار حرکت روبه جلوی آن، ایجاد بحران های اقتصادی در مسیر اعتلای کشور است. طراحان نظام سلطه تشدید این بحران ها را عامل تقویت ناامیدی مردم از پیشرفت و حل مشکلات کشور می دانندکه در نهایت باعث ایجاد گسستی عمیق میان حاکمیت و مردم خواهد شد.با توجه به این مهم مشخص است که اگر نظام اسلامی سیاست های ویژه ای را در راستای ایجاد رونق اقتصادی و تامین رفاه عمومی به کار نگیرد و مدیران و مسئولان کشور یافتن راه حل صحیح خروج از این گونه چالش ها را جز اولویت های اصلی برنامه ریزی کشور قرار ندهندو یا حتی خودشان خواسته یا ناخواسته مانع رفع شدن این معضلات باشند، تحقق اهداف شوم دشمنان این مرز و بوم سرعت خواهد گرفت و نه تنها بنیان های معیشتی زندگی مردم بلکه بنیان های اعتقادی آنان نیز در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

به همین منظور رهبری معظم انقلاب ضمن ارائه ی سرفصل های اقتصاد مقاومتی و ابلاغ سیاست های کلی آن در ۲۴ بند و همچنین با نامگذاری سالهای اخیر با محوریت موضوعات اقتصادی تلاش نمودند تا فضای عمومی اداره کشور را در برابر این جنگ تمام عیار اقتصادی ساماندهی کنند. تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی با ریاست معاون اول رئیس جمهور گویای این مهم است که باید تمام توان کشور در حوزه ی مقابله با جنگ اقتصادی بسیج گردد و با شناخت ظرفیت های داخلی واتکا به قدرت درون زا و به دور از نگاه ملتمسانه به خارج از مرزها، عزت ملی تحقق یابد، این امر موجب می گردد تا از یک سو نظام سلطه در طراحی های خود با شکست مواجه شود و هم ولی نعمتان انقلاب بهره ی بیشتری از معیشت مناسب داشته باشند.

دانشحویان بسیجی این نکته را به درستی دریافته اند که هدف مستکبرین از ایجاد موانع اقتصادی و تحریم های پی در پی جدای از ساقط کردن نظام اسلامی، در یک نگاه کلان تر ایجاد یک آمادگی ذهنی برای آحاد ملت است که نهایتا منجر به ایجاد این اندیشه شوم گردد که انقلاب اسلامی و نگاه انقلابی یک نگاه شکست خورده و روبه زوال در حوزه رفع نیازهای مردم است.

اما اگر دقیق تر نگاه کنیم و دستاورد های این انقلاب ۴۰ ساله را بررسی کنیم درخواهیم یافت که هر آنچه که به عنوان پیشرفت و حرکت رو به جلو در کارنامه جمهوری اسلامی در هر حوزه ای به ثبت رسیده است حاصل نگاه انقلابی و پایبندی به اصول ارزشمند انقلاب اسلامی است و هر آنچه از نواقص و ناکار آمدی ها سراغ داریم، ناشی از همان نگاه تکنوکرات و غربگرایانه است که همواره نگاهی تحقیرآمیز به استعدادهای داخلی داشته و در عوض با چشم دوختن به بیرون از مرزها در اندیشه معامله بوده است.

امروز علی رغم تاکیدات رهبری معظم انقلاب، شاخص تاثیر اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی در زندگی مردم میزان پایینی را نشان می دهد. شاید یکی از علل این موضوع عدم فهم درست یا عدم اعتقاد راسخ عده ای از مدیران کشور به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی باشد، که به دنبال آن شاهد پراکنده کاری و حتی در برخی موارد اقدامات ضد سیاست های اقتصاد مقاومتی هستیم.واردات بی رویه کالاهایی که مشابه داخلی آن وجود دارد و عدم توجه به توانمندی های داخلی و تقلیل استعدادهای نخبگان کشور به پخت آبگوشت بزباش و تجویز نسخه هایی همچون وارد کردن مدیران خارجی نمونه های کوچکی از نگاه آسیب زای برخی از مسئولان کشور است.

از طرفی بیم آن میرود که در فضای تبلیغات سنگین کاندیداها و جنجال های رسانه ای مرسوم در ایام انتخابات عده ای تلاش نمایند که صورت مسئله را تغییر داده و مسائل اصلی کشور را به شکل دیگری جلوه دهند و با ارائه آمارهای انتزاعی و تعابیر نامتعارف و وارونه مانند برداشت بالا رفتن امید میان جوانان از "آمار بالای بیکاری” و قس علی هذا اذهان عمومی را گمراه کنند و با ایجاد دوقطبی ها کاذب و واهی مانند جنگ و صلح مسیر اصلی مطالبات مردمی را منحرف کرده و از پاسخگویی نسبت به بسیاری از موارد شانه خالی کنند.بدیهی است که در این مسیر که وظیفه دولت محترم از باقی کاندیداها بسیار سنگین تر خواهد زیرا علاوه بر تبیین برنامه های آتی خود باید پاسخگوی عملکرد ۴ ساله خود نیز باشد.

مع الوصف با توجه به انتخابات حساس و مهم ریاست جمهوری بسیج دانشجویی ضمن تشکیل تیم های تخصصی دانشجویی بررسی برنامه های کاندیداهای احتمالی، از افرادی که قصد جدی برای حضور در عرصه ی انتخابات را دارند درخواست می نماید که با محور قرار دادن مسائل اقتصادی برنامه ی خود را در حوزه ساماندهی اقتصادی کشور بویژه در حوزه های تولید و اشتغال بصورت ریز آماده نمایند تا در محیط دانشگاهی مورد تجزیه و تحلیل و ارزیابی قرار گیرد. مطالبه جدی دانشجویان انقلابی از کسانی که احساس تکلیف برای حضور در عرصه انتخابات نموده اند آنست که اگر توان مدیریت اقصادی کشور را در این جنگ نابرابر ندارند به هیچ وجه وارد میدان انتخابات نشده، وقت مردم و کشور را ضایع نسازند.

معرفی تیم اقتصادی کاندیداها، ارائه ی برنامه های مدون در حوزه رشد اقتصادی و گره گشایی معیشتی، بررسی چگونگی رونق بخشیدن به ارتباط صنعت و دانشگاه و همچنین برزسی رویکرد و سوابق کاندیداهای احتمالی در مبارزه ی با مفاسد اقتصادی، از جمله گزاره هایی هستند که بررسی آنها ، در کنار گزاره های بسیار دیگر که در کنار هم ویژگی های یک کاندیدای اصلح را کامل میکند (که در بیانیه های دیگر این شورا به آنها اشاره خواهد شد)، می تواند در انتخاب فرد توانمند برای سکانداری قوه ی مجریه کشور به انتخاب کنندگان کمک نماید.

در همین راستا بسیج دانشجویی اطلاع رسانی وتنویر افکار عمومی _در مورد برنامه های کاندیداهای محترم ریاست جمهوری را وظیفه ی ذاتی خود می داند و اعتقاد دارد آماده سازی فضای گفت و گوی صحیح و بررسی مسائل جاری کشور از واجبات مهمی است که به گردن جنبش دانشجویی انقلابی است،فلذا در همین راستا آمادگی خود را جهت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در سراسر کشور با حضور همه کاندیداهای احتمالی و مشاوران و اعضای ستادهایشان اعلام می نماییم تا در فضایی عقلانی و بدور ازسیاسی کاری برنامه های کاندیداهای ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گیرد. امید است که در یک فضای عقلانی و به دور از بازی های تبلیغاتی و پمپاژ وعده های جذاب اما توخالی، بتوان انتخاباتی پرشور و پررونق را تجربه کرد که به فضل الهی نتیجه آن سرنوشتی متعالی برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورد ان شالله.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری موج چهارم، تاریخ انتشار: 20 فروردین 1396، کد مطلب: 35903: www. moje4news.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
0
واقعا بسیج دانشگاه ها انقدر کار خیر میکنن و شانتاژش نمیکنن که به شکل عجیبی غریب افتادن..این کرسی ها اید بتونه یکم از این غربت مارو نجات بده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین