پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۵۹۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
جعفر توفیقی وزیر اسبق علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: با حذف فیزیکی به هیچ کجا نخواهیم رسید و تجربه نیز نشان داده است که اندیشه ها را نمی توان با قدرت فیزیکی حذف کرد.

شعار سال: جعفر توفیقی دوشنبه شب در همایش تاسیس تشکیل انجمن اسلامی در محل دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: در شرایط کنونی حذف اندیشه به صلاح نیست و تنها راه، مجادله احسن ، گفت و گو و تعامل همراه نقد عالمانه و عاقلانه به عنوان ممهترین ابزار تشکل های دانشجوئی است.

وی با تاکید برای اینکه با تضعیف یکدیگر نتیجه حاصل نمی شود و باید به سمت هم افزائی حرکت کنیم گفت: ما باید با این نتیجه برسیم که با خارج کردن بعضی از نیروها از چارچوپ نظام چه نتیجه ای بدست می آوریم .

توفیقی افزود: اگر به دنبال وجود آوردن یک دانشگاه برتر هستیم و به انتظارات مردم، صنعت ، دولت پاسخ بدهیم باید بتوانیم شرایط هم افزائی در دانشگاهها را فراهم و طراحی کنیم.

وزیر اسبق علوم همچنین دستاوردهای علمی سه دهه اخیر را قابل توجه دانست و گفت : در این مدت مراکز آموزش عالی و دانشگاه های کشور تحولات خیلی خوبی در عرصه تحقیقاتی،تخصصی و تحصیلات تکمیلی داشته اند.

وی با بیان اینکه در آستانه ورود به دهه چهارم انقلاب هستیم گفت: توسعه علمی کشور گفتمان جدیدی را تجربه می کند و این گفتمان جدید در عرصه اقتصاد مقاومتی مشاهد می شود .

توفیقی تاکید کرد:موتور محرکه سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور تقویت و اجرای سیاست های شرکت دانش بنیان و در نهایت موتور محرکه شرکت های دانش بنیان دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و علمی و تربیت دانشجویان خلاق است.

وی گفت: شرایط دوران پس از تحریم شرایط استثنایی پیش روی ماست، باید مراقب بود تجربه گذشته را تکرار نکنیم و هرچه سریع تر خود را به توانمندی لازم و نوآوری مجهز کنیم.

توفیقی با اشاره به اینکه در سال های آینده هر لحظه امکان بازگشت تحریم های گذشته وجود دارد گفت: کشورهای پیشرفته هیچ تضمینی برای تحت فشار قرار دادن ایران و حتی دوران پس از برجام به ما نداده اند. وی همچنین با تاکید براینکه دانشگاه های کشور نیاز بازبینی برای اجرای اقتصاد مقاومتی دارد گفت:در دهه چهارم به دانشگاه هایی نیاز داریم که در اقتصاد مقاومتی و رشد کشور ایفای نقش کند .

وی تصریح کرد:طبیعی است که در دانشگاه های کشور سلایق سیاسی و تشکل های دانشجوئی متعدد و اعتقادهای مختلف فعالیت کنند و تعدد تشکل های دانشجوئی با گرایش متعدد طبیعی و لازم است و نمی شود همه را همفکر و هم نظر کرد و تنوع در اندیشه محرک توسعه علمی کشور است .

توفیقی با تاکید بر اینکه باید تنوع افکار در دانشگاه های کشور باید به رسمیت شناخته شود گفت: تا زمانی که با محوریت نظام و قانون اساسی حرکت و از ارزشهای اسلامی و دینی تبعیت می کنیم وجود تشکل های متعدد و گوناگون در دانشگاه اجتناب ناپذیر است .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار 24 آذر 1394، کد مطلب: 81878679 )5047725): www. irna.ir


خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
India
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
لااقل صدای دانشجو رو نباید خفه کنیم اینا قشر تحصیل کره جامعه اند که سر حرفایی که میزنن فکر کردن و باید جوابشونو بشنون
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین