پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۳۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
معاون صنایع دستی کشور عنوان کرد: بزودی گیلان کریدور صادرات صنایع دستی در حاشیه دریای خزر خواهد شد.

شعار سال: بهمن نامور مطلق در حاشیه برگزاری نشست علمی تخصصی صنایع دستی با محوریت بامبو و حصیر، تلفیق علم و هنر را ضرورتی اجتناب ناپذیر در عصر حاضر خواند و اظهار داشت: خارج شدن از مباحث تکراری و روی آوردن به رویکردهای نوین موجبات تعالی و رشد در هر بخشی را فراهم می آورد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاهی ویژه و خلاقانه به صنایع دستی و هنرهای سنتی دارد،توانمندسازی هنرمندان را یک ضرورت دانست و افزود: امروز هنر پا به عرصه خلاقیت گذاشته و با رویکرد نوآوری و توسعه دنبال می شود.

نامور مطلق با اشاره به اینکه گیلانیان از دیرباز به ذوق، سلیقه و هنر شهرت داشته‌اند، گفت: در سالهای اخیر تلاشهای قابل تقدیری در عرصه هنر این استان صورت گرفت که قابل تقدیر است.

این مسئول، معدل صنایع دستی گیلان را قابل اتکا و ممتاز خواند و گفت:استعدادهای این استان در عرصه هنر درحال شکوفا شدن است و کسب رتبه های ممتاز در ارزیابی های کشوری نشانی بر این ادعاست.

معاون صنایع دستی کشور، نرخ صادرات صنایع دستی گیلان به سایر کشورها را مورد بحث قرار داد و تصریح کرد: بزودی گیلان کریدور صادرات صنایع دستی در حاشیه دریای خزر خواهد شد.

نامور مطلق یادآور شد: صنایع دستی به دلیل اهمیت و ارزش ذاتی افتخاری برای هر سرزمین و هویتی منقول است و گیلان در برخورداری از این موهبت ارزشمند ممتاز قلمداد می شود.

وی بر لزوم جریان سازی علمی پیرامون هنر و فرهنگ بومی محلی در دانشگاه ها و در بین جوانان تاکید کرد و خواستار تلاش برای توسعه علمی صنایع دستی از سوی هنرمندان و هنردوستان شد.

 ارائه مقالات برگزیده در قالب پنل های علمی و تقدیر از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان بخش دیگر مراسم امروز بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 28 فروردین 1396، کد مطلب:96012812336 : www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
0
0
اینها همش شعاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین