پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۴۳۷
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
در حالي مردم روستای فرومد مجبورند آب آشامیدنی مصرفی خود را از طریق دستگاه های خودپرداز تهیه کنند که هزینه آب بهای مصرف آب با املاح بسیاری را هم می پردازند.

شعار سال: امروز متاسفانه معضل آب از کمبود آن گرفته تا بی کیفیتی بیشتر روستاهای استان سمنان را فرا گرفته است طوری که شهروندان و روستاییان از این مشکل لاینحل به ستوه آمده و در انتظار تلاش مسئولان مربوطه هستند.

مشکل کمبود شدید آب شرب در روستای "فرومد" شهرستان میامی چند سال متوالی روستاییان را رنج می داد یک سالی است که این کمبود جبران شده است و بی کیفیتی و آلوده بودن آب جایگزین آن شده و همچنان به قوت خود باقی است و با توجه به اظهارات دهیار روستا آب شرب آن از نظر کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان، دارای 123 میلی گرم کرومیت و مقداری آلودگی است.

شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان به عنوان نمونه روستای فرومد را که یکی از روستاهای شهرستان میامی بوده و با مشکلات زیادی مواجه هست را انتخاب کرده و موضوع بی کیفیتی آب شرب را مورد بررسی قرار می‌دهد.

جمعیت ساکن روستای فرومد حدود 2 هزار نفر است که به دلیل نبود امکاناتی اعم از کمبود آب، نبود شغل و... جمعیت زیادی به شهر مهاجرت کرده اند.

طی بررسی های صورت گرفته آب شرب سالمی در این روستا وجود ندارد و به تازگی در این روستا دستگاههای خودپرداز آب گذاشته اند تا مردم آب شرب مورد نیاز خود را تامین کنند.

در حالي مردم این روستا مجبورند آب آشامیدنی مصرفی خود را از طریق دستگاه هایی که در سطح محلات قرار داده شده تهیه کنند که هزینه آب بهای مصرف آب با املاح بسیاری را هم می پردازند.

اکثریت روستاییان از این خودپرداز ها استفاده نمی کنند و آب شرب خود را از طریق قنات های موجود تامین می کنند.

در همین خصوص، ابوالحسن مرادی دهیار روستای فرومد در گفتگو با خبرنگار مرآت با بیان اینکه این روستا دیگر کمبود آب ندارد، گفت: روستای فرومد تا یک سال گذشته با کمبود شدید آب مواجه بود ولی امسال تامین شده است.

دهیار روستای فرومد با اشاره به اینکه آب روستا املاح زیادی دارد، اظهار کرد: آب روستا قابل شرب نیست و 123 میلی گرم در لیتر کرومیت دارد.

وی از نصب 4 دستگاه خود پرداز آب در روستا خبرداد و گفت: این دستگاههای خودپرداز تصفیه آب نیست بلکه از قنات بالا دست برداشت آب صورت می گیرد.

مرادی همچنین تصریح کرد: آب دستگاه خودپرداز از طریق قنات به صورت مستقیم و تفکیک شده از معدن کرومیت می آید و با لوله جداگانه به دستگاه خودپرداز وصل شده است.

دهیار روستای فرومد با بیان اینکه مسئولان بهداشت اعلام کردند که آب دستگاه خودپرداز سالم و بهداشتی است و املاح هم ندارد، اظهار کرد: آب دستگاههای خودپرداز لایه های چربی زیاد دارد و باز هم مردم نمی توانند بخورند.

وی با اشاره به اینکه آب خودپرداز سهمیه بندی نیست بلکه مبلغ قبض مانند فیش به درب منازل می آید، افزود: مردم از دستگاه های خودپرداز آب استقبال نکردند و معتقدند که خودشان بروند آب قنات بیاورند بهتر است.

دهیار روستای فرومد با توجه به اینکه مردم برای غذا از قنات آب می آوردند ، گفت: آب خود روستا برای شست و شو مناسب است.

مرادی درخصوص توزیع آب بسته بندی در روستا بیان کرد: قبلا آب تصفیه شده به صورت بسته بندی در بین مردم توزیع می شد آن هم استقبال نشد که دیگر توزیع نمی شود

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت خبری تحلیلی میامی جوان، تاریخ انتشار: 2 فروردین 1396، کد مطلب: - : www. mayameyejavan. ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین