پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
رئیس مرکز پ‍ژوهش های مجلس شورای اسلامی در خصوص نامه اخیر خود به رئیس جمهوری، آن را نه انتقادی که خیرخواهانه خواند و گفت: آقای دکتر روحانی نگاه متوازنی به همه کشور و خصوصا در مناطق مختلف استان خود دارد.

شعار سال: رئیس مرکز پ‍ژوهش های مجلس شورای اسلامی در خصوص نامه اخیر خود به رئیس جمهوری، آن را نه انتقادی که خیرخواهانه خواند و گفت: آقای دکتر روحانی نگاه متوازنی به همه کشور و خصوصا در مناطق مختلف استان خود دارد.

کاظم جلالی اظهار داشت: چون ایشان به استان سمنان سفر کرده بودند و برخی از پروژه ها در این استان افتتاح شده بود، یک نگاه در شهرستان های شاهرود و میامی به وجود آمده بود که گویی بی اعتنایی و یا کم اعتنایی نسبت به آن منطقه شده بود؛ در حالی که واقفم آقای دکتر روحانی نگاه متوازنی به همه کشور و خصوصا در مناطق مختلف استان خودشان دارند.

وی یادآوری کرد: در همان نامه هم ذکر کردم که این تلقی به وجود آمد و شما به گونه ای این تلقی را اصلاح کنید و با توجه به حجم مشکلاتی که در این دو شهرستان وجود دارد، می دانید منطقه شاهرود و میامی بیشترین وسعت را در استان سمنان دارند و معضلاتشان هم زیاد است. لذا در آن نامه متذکر شدیم که این به نوعی القا در بین مردم اصلاح شود؛ و ایشان هم پاسخ دادند که دستورات لازم را به استاندار برای اصلاح این امر داده اند.

وی همچنین از فشردگی برنامه سفر رئیس جمهوری به سمنان ابراز اطلاع کرد و ادامه داد: تقاضا این بود و می باشد که نسبت به منطقه توجه ویژه ای داشته باشند و گفتند که دستورهای لازم را به استاندار دادند.

جلالی گفت: تلاش های زیادی انجام شده است اما به میزان گرفتاری هایی که از نظر تاریخی در منطقه وجود دارد و از گذشته دچار مشکلاتی و عقب ماندگی هایی است، برای برخی پروژه ها در آنجا باید دستور تسریع داده شود.

وی توضیح داد: مثلا انتقال آبی را از منطقه شمالی شهرستان داریم که هزار متر از آن مانده است. ممانعت هایی از جمله از سوی محیط زیست وجود دارد و انتظار این است که دستور دهند آن موانع برطرف و آب سریعا به شاهرود منتقل شود.

جلالی اضافه کرد: ورزشگاهی نیمه تمام هم در آنجا هست که اتمام عملیات ساخت آن به دستور موکد نیاز دارد و برخی پروژه های اقتصادی است که از گذشته شروع شده و باید تسریع شود مانند کارخانه سیمان بیارجمند یا کارخانه فولاد که امید است با سرعت به اتمام برسد اما با محدودیت ها و گرفتاری های دولت، نسبت به آنها غافل نباشیم.

وی همچنین تاکید کرد که خط هوایی فرودگاه شاهرود تصویب و فعال شود.به گزارش ایرنا، کاظم جلالی در کانال تلگرامی خود نامه اش را به رئیس‌جمهوری و پاسخ رئیس‌جمهوری را به شرح زیر منتشر کرده است:

«حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری

با سلام و تحیت؛

ضمن آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای جنابعالی ، احتراما به استحضار می رساند که اخیرا طی سفرهای استانی ، پیرامون سفری که به سمنان داشته اید. متاسفانه تلقی نامناسبی در شهرستان‌های استان خصوصاً شاهرود و میامی پدید آمده و به نوعی برداشت بی اعتنایی به این مناطق شده است. البته واقفید که شهرستان های شاهرود و میامی طی دو دوره انتخابات خبرگان رهبری و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بیشترین درصد آراء را در استان به جنابعالی داده‌اند. مطمئناً مستحضرید که بالاترین حجم بیکاری و عقب ماندگی در این منطقه استان وجود دارد.

امیدوارم جنابعالی با درایت خویش مساله ذهنی مردم این منطقه را حل نموده و مردم مظلوم این منطقه را فراموش ننمایید.متن پاسخ رئیس‌جمهوری به نامه جلالی نیز به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر جلالی

با سلام ؛

اینجانب علیرغم علاقه وافری که به مردم شهرستانهای شاهرود و میامی دارم در سفر اخیر به دلیل فشردگی برنامه ها موفق به دیدار نزدیک با هم استانیهای خود نشدم که امیدوارم در آینده جبران شود.

همواره توسعه این منطقه برای اینجانب مهم است و دستورات موکد به استاندار محترم داده ام.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران»

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری شاهرود نیوز، تاریخ انتشار: 26 فروردین 1396، کد مطلب: 4578: www. shahroodnews.in


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین