پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۹۷۷۴
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
رییس سازمان امور دانشجویی وزارت علوم گفت: ۴۰ درصد دانشجویان نگران وضعیت اقتصادی شان هستند. ما باید دانشجویانی که چنین نیازهایی را دارند بشناسیم تا کمک‌های بهتری به آنها کنیم.

شعار سال: صدیقی، رییس سازمان امور دانشجویی وزارت علوم در نشست سراسری کانون‌های همیاران سلامت روان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با رویکرد اجتماعی شدن امر پیشگیری گفت: تشکیل کانون‌ها نماد احساس مسئولیت دانشجویان است، دانشجویان همیشه نسبت به مسائل اجتماعی احساس مسئولیت داشتند و این بار این احساس مسئولیت به هم کلاسی‌های خودشان تسری یافته است.

او افزود: شاید ایده تشکیل کانون‌ها به این واقعیت بزرگ برمی‌گرد که دانشجویان بیش از اینکه اطلاعات مورد نیاز خود را در اجتماع و زندگی شخصی از جوامع و خانواده و استاد و رسانه و مسئولان بگیرند به هم کلاسی‌هایشان اعتماد دارند از این رو ما به جای اینکه بنشینیم و بچه‌ها سراغ ما بیایند از بچه‌ها و نمایندگان آنها استفاده می‌کنیم تا اینگونه با آنها ارتباط برقرار کنیم.

رییس سازمان امور دانشجویی وزارت علوم گفت: شما معتمدترین‌ها هستید بر همین اساس این کانون‌ها تشکیل شد؛ خوشبختانه الان بیش از ‌۱۱۰ کانون تشکیل شده است اولین همایش را در خدمت شما هستیم و به دنبال تبادل تجربیات با هم هستیم. در کنار هم بودن شما کمک می‌کند که این تجربیات بیشتر شده و با دست پر به دانشجویان کمک کنید.

او افزود: همیار نمونه باید هم احساس نوع دوستی داشته باشد، مسئولیت‌پذیر باشد و توانایی برقراری تعامل را با همکلاسی‌ها داشته باشد. این ویژگی همیار نمونه است. در کنار فعالیت سیاسی و فرهنگی که در دانشگاه‌ها داریم و از آن استقبال می‌کنیم تشکیل این کانون بر اساس محور قرار دادن فعالیت‌های اجتماعی است و به تنوع فضای دانشگاهی ما بیشتر کمک می‌کند.

صدیقی تاکید کرد: مسئولان دانشگاه هم در این دوران توجه بیشتری به آسیب‌های روانی داشته‌اند در این دولت دو نظرسنجی در سطح ملی برگزار شد. از همه حوزه‌های مختلف آموزش عالی دولتی و غیرانتفاعی در این طرح شرکت کردند و اطلاعات کاملی در مورد نحوه فکر کردن و زندگی کردن و گذراندن اوقات فراغت و آسیب‌هایی که درگیر آن هستند جمع‌آوری و این نتایج اعلام شد و به نوعی از همین نتایج برای جلب حمایت و منابع بیشتر برای حل مسائل اجتماعی دانشجویان استفاده کردیم.

او ادامه داد: علاقه دانشجویان به هویت ملی و اعتقادات مذهبی‌شان فوق العاده است دانشجویان نقاط قوت خوبی دارند، ضمن اینکه نقاط ضعف هم وجود دارد اما مساله مصرف مواد و رضایت از زندگی و نگرانی‌ها در این بخش اخبار خودکشی کشورهای موجود بود. ما بنا داریم محیط دانشجویی را رصد کنیم و همین موارد و ضعف‌های موجود را برطرف کنیم.

صدیقی تصریح کرد: مشکل این است که در دستگاه‌های دیگر این رصد شکل نمی‌گیرد و چند مورد خودکشی موجود در دانشگاه اعلام می‌شود و به نظر می‌رسد اوضاع دانشگاه بد است. همین مقدار محدود آسیب باید مورد توجه قرار بگیرد بنابراین معذوریت ما را بپذیرید که بعضا برخی آمارها را اعلام می‌کنیم. برای برطرف کردن این ضعف‌ها به کمک شما نیاز داریم و شما رابط امینی بین دانشجویان و دانشگاه‌ها هستید.

او با بیان اینکه بخشی از مشکل دانشجویان اقتصادی است، گفت: ۴۰ درصد دانشجویان نگران وضعیت اقتصادی شان هستند. ما باید دانشجویانی که چنین نیازهایی را دارند بشناسیم تا کمک‌های بهتری به آنها کنیم. یکی دیگر از مسائل رفتار‌های خشونت آمیز در فضای دانشگاه است باید دید چگونه باید درگیری و خشونت لفظی را کمتر کنیم. باید تلاش کنیم محیط دانشگاه کمتر با خشونت لفظی همراه باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 29 فروردین 1396، کد مطلب: 479529 : www. ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین