پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۹۲۳
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: دولت تدبیر و امید در طول چهار سال گذشته توان افزایی زنان را در ابعاد مختلف بعنوان یکی از رویکردهای اصلی مورد توجه قرار داده است .فاطمه دهقانی در کارگاه توان افزایی و تاب آوری اجتماعی بانوان استان بوشهر با تاکید ...
شعار سال: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: دولت تدبیر و امید در طول چهار سال گذشته توان افزایی زنان را در ابعاد مختلف بعنوان یکی از رویکردهای اصلی مورد توجه قرار داده است.

فاطمه دهقانی در کارگاه توان افزایی و تاب آوری اجتماعی بانوان استان بوشهر با تاکید بر ارائه آموزش‌های لازم برای توانمندسازی بانوان افزود: تغییر این نگرش ها نیازمند ارائه آموزش های لازم و ارتقا آگاهی بانوان نسبت به توانایی ها و محدودیت های خودشان است.

وی با اشاره به طرح ملی توان افزایی و تاب آوری اجتماعی بانوان اظهار داشت: این طرح با هدف توان افزایی و توانمندسازی گروه های در معرض آسیب، سال گذشته بعنوان پایلوت در هفت شهرستان استان بوشهر اجرا شد و امسال نیز در 10 شهرستان در حال اجرا است.

دهقانی، ارتقا آگاهی ها و سطح سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی زنان و خانواده ها و افزایش تاب آوری اجتماعی خانواده ها در مقابل آسیب های اجتماعی، تعارضات خانوادگی و زناشویی را از دیگر اهداف اجرای طرح ملی توان افزایی و تاب آوری اجتماعی بانوان عنوان کرد.

وی تاکید کرد: بانوان با توان افزایی و توانمندسازی می آموزند با غلبه بر شرم بی مورد خود و افزایش اعتماد به نفس در گفتار و کردار، قادر به ارزیابی صحیح و شناخت واقعی خود باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با تاکید بر آگاهی بانوان به استعدادها و محدودیت های درونی خویش گفت: بانوان با افزایش توانمندی، قدرت مواجهه با دشواری ها و رفع آنها در راستای دستیابی به اهداف خود را کسب خواهند کرد.

دهقانی با بیان اینکه تاب آوری شامل خودسازماندهی و حفظ شایستگی ها در شرایط سخت و توانایی ترمیم و برگشت پذیری است، اضافه کرد: بانوان با تاب آوری اجتماعی از قدرت سازگاری با شرایط مختلف برای مواجهه کارآمد با تغییرات اجتماعی، اقتصادی، آشفتگی ها و آسیب های اجتماعی برخوردار می شوند.

وی یادآور شد: در تاب آوری جوامع به میزان برخورداری در بخش اقتصادی، حفظ و توسعه سرمایه های اجتماعی توجه ویژه ای شده است و مشارکت شهروندان و حمایت های اجتماعی و پیوندهای سازمانی در بخش دولتی و غیردولتی در آموزش و به ثمر رسیدن این موضوع اهمیت زیادی دارد.

دهقانی با اشاره به مشارکت سازمان های مردم نهاد بعنوان مجریان اصلی طرح تاب آوری اجتماعی بیان کرد: امید است با توانمندی بانوان و ارتقا تاب آوری اجتماعی آنان شاهد رشد و پیشرفت جامعه و مشارکت بیشتر این قشر در روند توسعه همه جانبه باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: تاب‌آوری اجتماعی قدرت سازگاری و پیش‌بینی و برنامه‌ریزی در مقابل تغییرات و مشکلات را به زنان جامعه آموزش می‌دهد تا در مقابله با شرایط سخت، از توانمندی لازم برخوردار باشند.

وی افزود: تاب آوری اجتماعی در واقع توانایی گروه‌ها یا جوامع برای غلبه بر استرس‌های خارجی و اختلالات ناشی از تغییرات اجتماعی، محیط زیستی و غیره است.

دهقانی بیان داشت: کارگاه توان افزایی و تاب آوری اجتماعی بانوان بمنظور تربیت مربی و بازآموزی اساتید طرح و سازمان های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده و با حضور 20 سازمان مردم نهاد (تسهیلگر)، 16 تیم اجتماع محور و 17 روانشناس، جامعه شناس و استاد دانشگاه به مدت چهار روز در بوشهر برگزار می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نسیم جنوب، تاریخ انتشار: 31 فروردین 1396، کد مطلب: 246610، www.nasimjonoub.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین