پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۹۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
استاندار مرکزی گفت: دولت به دنبال کنار کشیدن بیشتر از حوزه تولید و اقتصاد به نفع بخش خصوصی است.

شعار سال : محمود زمانی‌قمی در همایش بزرگ تقدیر از صادرکنندگان برگزیده استان مرکزی ضمن اشاره به بسته شدن پرونده PMD، اظهار کرد: یکی از گام‌های موفق دولت در سیاست خارجی اینست که توفیق پیدا کرده بود پیچیده‌ترین پرونده سیاسی تاریخ ایران و یکی از مهمترین پرونده‌های دیپلماسی جهان را به فرجام رسانده و به نقطه‌ای درخور و شایسته برساند و گام بعدی که بسته شدن پرونده PMD بود با کمک خداوند انجام شد.

وی افزود: از این پس بهتر و مناسب‌تر از گذشته وارد شرایط پسابرجام و پساتحریم شده‌ایم. اگر چه در این مسیر فشارهای بسیار زیادی از سوی کشورهایی که طرف مذاکره با ایران بودند وارد شد، اما متاسفانه تلخی‌هایی را هم در داخل داشت و برخی به جای دفاع و تشویق تیم مذاکره‌کننده‌ای که شبانه روز در خط مقدم از منافع ملی ایران و انقلاب دفاع و گفتمان برتر ایران را در عرصه جهانی به منصه ظهور می‌رساند، با رفتاری غیرمنطقی و غیر معقول باعث کسالت آنها شدند.

زمانی قمی ادامه داد: به هر حال به رغم همه این دیدگاه‌ها مجموعه کشور تصمیم گرفته بود که تحریم‌های ظالمانه و مسیرهای مسدود شده برای تعالی کشور را در راستای رونق اقتصادی ایران بردارد و در حال حاضر در آستانه برداشته شدن تحریم‌ها و رفع آنها هستیم.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: این خبر بویژه برای اصحاب اقتصاد ایران، کسانی که در خط مقدم تولید و رونق ایران و استان مرکزی قرار دارند خبری شیرین و خوشحال‌کننده است.

وی با اشاره به برگزاری این همایش، گفت: انتظار ما از این جلسه حل مشکلات نیست، اما انتظار ما شناخت مشکلات، نزدیک شدن بخش خصوصی و دولت و کنار کشیدن بیشتر دولت به نفع بخش خصوصی است.

زمانی قمی اظهار کرد: برای رفع مشکلات، دولت تدبیر و امید و مدیریت استان در کنار تولیدکنندگان خواهد بود. مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می‌بایست نقطه نظرات تولیدکنندگان و صادرکنندگان را جمع‌بندی کرده و در جلسه‌ای مورد بررسی قرار دهد، بخشی از نظرات باید به بخش‌های ملی کشور منتقل شود.

استاندار مرکزی گفت: دولت همه تلاش خود را بکار بسته تا رونق را به حوزه اقتصاد برگرداند و سیاست‌های تخریبی در حوزه اقتصاد و بسیاری از شیوه‌ها و سیاست های غیرمنطقی را متوقف کند، اما به هر حال با منابع محدودی هم روبرو بوده است و هنوز هم روبه رو است.

زمانی قمی تصریح کرد: دولت با همه شرایط سختی که پیش رو داشت بهترین اقدام را در حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی انجام داد و با اثبات برتری گفتمان ایران و انقلاب اسلامی در عرصه جهانی کشور را وارد پسابرجام کرد و قطعا ایران سربلند را از یک نزاع جدی و حتمی نجات داد.

وی ضمن اشاره به موفقیت های دولت در عرصه داخلی، گفت: دولت تدبیر و امید در حوزه داخلی هم اقدامات بسیار مفیدی انجام داده است؛ برای مثال تولید گندمی که چهار میلیون تن بود، امسال به بیش از هشت میلیون تن افزایش پیدا کرد که نشانه تدبیر، خرد ورزی و تصمیمات درست به جای تصمیمات عوام فریبانه و عجولانه نیست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ نشرخبر : 25 آذر 1394 کد مطلب : 94092514689 www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین