پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۹۴۵
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
موسی هنرپیشه/ کلام پایانی آن است که باید خدمت مسئولان عزیز شهرداری، فرماندار و امام جمعه محترم عرض کنیم که در صورت عدم توجه شهرداری به این موارد، تمام مستندات را برای سایت های وزارت کشور، رئیس جمهور و سایت مقام معظم رهبری خواهیم فرستاد تا مسئولان مجبور به پاسخگویی به آنان شوند.

شعار سال: اگر چه شهرداری لامرد در سال گذشته و مخصوصاً این روزها فعّال شده و صرف نظر از انگیزه این امور که ممکن است به زعم برخی ها در اختیار داشتن پول کلان ارزش افزوده و یا به گمان بعضی دیگر به انگیزه انتخابات پیش رو یا به اذعان گروهی دیگر برای پر کردن سبد خالی خدمات دولت فعلی اعتدال باشد، امّا اگر بی طرفانه به قضاوت بنشینیم و به قول معروف کلاه خود را قاضی کنیم، هنوز کارهای بسیار ضروری در حوزه شهرداری و شورای شهر بر زمین مانده که به نظر می رسد ریشه نارضایتی برخی از میهمانان و مسافران نوروزی را باید در بی توجهی به این مقوله ها دانست و گرنه شهرداری در برخی از عرصه ها حقیقتاً عملکرد مثبتی داشته است. یادداشت پیش رو به برخی از این دغدغه های مغفول می پردازد:


1.عدم وجود حمام عمومی در شهر لامرد: اگر چه سالهای گذشته، شهر لامرد با مسافران زیادی مواجه نبود، اما در سالهای اخیر و به دنبال توسعه صنعتی شهرستان لامرد و وجود کارگران و تکنسین های بسیار و نیز مسافرانی که به قصد تجارت به این دیار سفر می کنند، داشتن حمام عمومی ضرورتی مضاعف یافته و به صراحت باید اعتراف کنیم که شهرداری و شورای شهر در این زمینه تا کنون هیچ کاری انجام نداده و همه ادوار شورای شهر و شهرداران بویژه شورا و شهردار فعلی در این زمینه مقصرند.! ( از صراحت کلام پوزش می طلبم). این در حالی است که از دوره شاهنشاهی در این شهر و از دوره اشکانیان در این شهرستان حمام عمومی وجود داشته و ساختمان آن در شرق مسافرخانه کوشک موجود بوده و در بخش اشکنان جزء آثار بسیار قدیمی باستانی است. در نتیجه بهانه اصلی مسئولان یعنی مکان یابی نیز از آنان گرفته شده است.

راستی کی باید به دغدغه اصلی مردم پاسخ دهیم؟ مگر حمام عمومی به دین داری و بهداشت مردم و مسافران مربوط نمی شود؟نمی دانم چرا همه در این زمینه مُهر سکوت بر دهان زده اند؟!!!

2.عدم وجود سرویس بهداشتی و دستشویی عمومی: در این زمینه نیز همان قصّه پر غصّه در مورد قصور یا تقصیر مسئولان قابل مشاهده است. اما دستشویی عمومی از حمام عمومی هم ضروری تر است. چه بسیار مغازه داران و یا خریدارانی که در طول ایام روز با مشکل دستشویی مواجهند. کاش خود مسئولان در شهری دیگر با این مشکل مواجه می شدند تا مشکل مسافران و خریداران و عامه شهروندان را درک می کردند. ولی افسوس!! که همه شهرهای استان فارس دستشویی عمومی و بعضی از شهرها چندین دستشویی عمومی دارند و مسئولان جز در شهر خود با این مشکل مواجه نمی شوند در شهر خود نیز به خانه خویش می روند مسافران هم باید صبر کنند تا مسجدی باز شود و یا شهروندی دلسوزانه درب منزل و سرویس بهداشتی اش را به روی او بگشاید. حتی در ایام نوروز سرویس بهداشتی پارک نفت نیز خراب و آب گرفتگی آن مشهود و چندان قابل استفاده نبود.

راستی برای شهرداری که سفره های هفت سین گران بها در جلو شهرداری و میدان امام خمینی (ره) گذاشته و یا آنهمه هزینه گزاف برای بنرهایی که بوی خدایی نمی دهد و به زعم یکی از سایت های تهران، بوی ... را به مشام می رساند، ساخت یک دستشویی عمومی که در کنار پارکینگی برای وسایل نقلیه احداث شود، چه کاری دارد؟

ساخت دستشویی وظیفه مسلّم شهرداری است که عوارض شهروندان را دریافت می کند. امّا نوشتن و نصب آن بنرها هرگز در حیطه وظایف شهرداری یا شورای شهر نمی باشد. بیاییم در این ماه رجب با خودمان خلوت کنیم و در آن خلوت شبانه به سؤال درون قبر خویش پاسخ دهیم. کاش به یک آیت الله و یا استاد اخلاق مراجعه می کردیم تا عادت نکنیم همه چیز را به گردن گذشتگان بیاندازینم . جالب است بدانیم که بسیاری از مطب های پزشکان به خلاف بخشنامه های صریح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در این شهر نیز فاقد سرویس بهداشتی هستند.

.3 عدم لکه گیری مداوم خیابانها: آسفالت هم مثل انسانها نیاز به اصلاح جدی و البته مستمر دارد. در حالی که هنگام دریافت پروانه ساختمانی، یکی از عوارض مهم دریافتی شهرداری« عوارض لکه گیری خیابان» است، ولی این موضوع به خوبی انجام نمی گیرد و در نتیجه در برخی از خیابانها جلوبندی اتومبیل ها با مشکل جدی مواجه است.

.4 عدم وجود کافی سطل آشغال در برخی از خیابانها: بهداشت شهر لامرد با مشکل جمع آوری آشغال از یک سو و دفع زباله از سوی دیگر مواجه است. در بخش جمع آوری آشغال به خاطر نبودن سطل آشغال کافی، آشغالها در خیابان ریخته می شود و این آشغالها در شمال جغرافیایی این شهر منظره بسیارغیر بهداشتی ایجاد کرده و نمی دانم چرا محیط زیست هیچ اعتراضی نمی کند؟ چرا مجامع امور صنفی برای خیابانها فکری نمی کنند؟ اینهمه عوارضی که از مغازه ها گرفته می شود، چرا نباید به روکش آسفالت یک خیابان یا نصب چند سطل آشغال یا شیر آب در آن خیابان منجر شود؟

.5عدم بازیافت زباله

سخن آخر: کلام پایانی آن است که باید خدمت مسئولان عزیز شهرداری، فرماندار و امام جمعه محترم عرض کنیم که در صورت عدم توجه شهرداری به این موارد، تمام مستندات را برای سایت های وزارت کشور ، رئیس جمهور و سایت مقام معظم رهبری خواهیم فرستاد تا مسئولان مجبور به پاسخگویی به آنان شوند.

و ما توفیقی الا بالله علیه توکلت و الیه انیب
والسلام علیکم رحمه الله و برکاته

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی لامرود، تاریخ 16 فروردین 96، کد مطلب: 4530: www.lamrood.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین