پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۰۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
دستور رئیس‌جمهور آمریکا برای ممنوعیت ورود شهروندان به شش کشور مسلمان ماه آتی در یکی از دادگاه‌های استیناف این کشور برای دومین بار به چالش کشیده خواهد شد و این بار ایالت‌های جمهوری‌خواه بیشتری از این برنامه حمایت می‌کنند در حالی که دادستان‌ کل یکی از ایالت‌های دموکرات از مبارزه حقوقی اخیر انصراف داد.
شعارسال: برخی کارشناسان حقوقی می‌گویند که اتحاد مجدد این ایالت‌ها می‌تواند نشانه‌ای باشد دال بر اینکه تغییرات ماه گذشته در دستور اجرایی اولیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا این پرونده دولت را قدرتمندتر کرده است.

دادستان‌های کل 16 ایالت دموکرات و منطقه کلمبیا روز پنجشنبه شکایتی ارائه کرده و در آن از هاوایی در شکایتش برای مسدود کردن دستور اجرایی 6 مارس حمایت کردند؛ دستوری که دو قاضی فدرال پیش از اجرا آن را به حالت تعلیق درآوردند.

هاوایی و دیگر ایالت‌ها تاکید دارند که این ممنوعیت نقض قانون اساسی آمریکاست چراکه علیه مسلمانان تبعیض قائل می‌شود.

اما جاش شاپیرو، دادستان کل پنسیلوانیا که با دستور اولیه ترامپ که در تاریخ 27 ژانویه امضا شد مخالف بود به گزارش روز پنجشنبه که در دادگاه استیناف حوزه نهم در سانفرانسیسکو تنظیم شد، نپیوست.

وی در خصوص این تصمیمش هیچ اظهارنظری نکرده است. از سوی دیگر، تگزاس که به تنهایی از دستور اولیه ماه ژانویه حمایت کرده بود توانسته حمایت 14 ایالت جمهوری‌خواه را به دست آورده و تاکید دارد که این ممنوعیت در شکایت حقوقی تنظیم شده مورخ 10 آوریل پی گرفته شده است.

ایالت‌هایی که از دستور دولت حمایت می‌کنند تاکید دارند که رئیس‌جمهور اختیارات گسترده‌ای برای اجرای سیاست مهاجرت دارد و این ممنوعیت برای جلوگیری از حملات تروریستی لازم و ضروری است.

دستور ممنوعیت اولیه که به گفته ترامپ برای حفظ امنیت ملی در برابر حملات شبه‌نظامیان لازم و ضروری است درخصوص هفت کشور مسلمان صادر شد و ورود تمامی پناهجویان از سوریه را برای مدت نامعلومی ممنوع کرد اما پس از چالش‌های حقوقی بسیار این دستور تغییر کرد و محدودیت‌هایش کاهش یافت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1396، کدخبر: 657359، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
0
ترامپ بنوعی نابود کننده آمریکا می باشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
0
حالا اگه ایران بود هیچ کس حق نداشت حرفی بزنه تا دوره ریاست جمهوریش تموم شه بعد اعلام می کردن که چه بلایی سر مملکت اومده بخاطر تصمیم اشتباه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین