پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۱۲۰
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
عضو شورای شهر قم تاکید کرد: خط ایجاد شده توسط رودخانه در قم یک خط طبیعی است و اصلا به معنای تبعیض بین مردم این محله ها نیست و من شرعا شهادت می دهم که در شورای اسلامی شهر قم اینقدر که نگاه به مناطق محرم است به دیگر مناطق نیست.
شعار سال: نیروگاه متراکم ترین و پرجمعیت ترین منطقه در شهر مقدس قم است، مقام معظم رهبری در سفر به قم به تنها محله ای که مستقیما اشاره کردند و نسبت به رسیدگی به محرومیت های آن تاکید کردند همین منطقه نیروگاه بود.

رهبر معظم انقلاب در سفر به قم فرمودند: منطقه‌ نیروگاه که گفتند، با همه‌ محرومیت هائی که دارد، مردم آنجا جزو مشتاق‌ترین و علاقه‌مندترین مردم در جهت انقلاب و در جهت آرمان های انقلابند؛ این را ما اطلاع داریم. در دوران دفاع مقدس هم همین جور بوده، بعد از آن هم تا امروز همین جور بوده است. یا محله‌ی شاه ابراهیم و محلات دیگری که محلات فقیر و عقب‌مانده‌ی قم هستند، باید با رویکرد امور رفاهی، بهداشتی، آموزشی و خدماتی، یک فکر اساسی برای این محلات بشود؛

اما گاهی مردم این محله ها از مسئولین شهری نسبت به تبعیض قائل شدن بین مناطق شهری و عدم رسیدگی کافی از جمله نبود فضای سبر، پارک، بوستان در محله های محروم قم گلایه دارند.

کمبود و یا نبود مراکز تفریحی خدماتی و مراکز درمانی و فرهنگی و ورزشی از جمله گلایه های مردم محله نیروگاه، شیخ آباد، سید معصوم(ع)، قلعه کامکارو زند آباد ومناطقی که در بخش شمالی رودخانه قم است.

خیابان شهید موسوی(امین اباد)


با قدم زدن در این محله های می توان تفاوت ظاهری این محله ها با دیگر مناطق قم را احساس کرد گذشته از نمای ساختمان های که یک مسئله شخصی و بستگی به درآمد مالک آن دارد بقیه فضاسازی های این مناطق که بر عهده مسئولین شهری است وضعیت درستی ندارد.

در این زمینه با مصطفی ملایی عضو شورای اسلامی شهر قم گفتگو داشتیم.

با دسته بندی بالا و پایین شهر در قم موافق نیستم

مصطفی ملایی عضو شورای اسلامی شهر قم سایت خبری ثامن در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرمودند یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان ترجیح می دهم، و در جایی دیگر فرمودند انقلاب ما انقلاب پابرهنگان است، و در مورد استکبار فرمودند استکبار کسی است که کبر می ورزد و خودش را برتر می داند به همین خاطر بنده اصلا با این دسته بندی های پایین و بالای شهر و یا این طرف رودخانه قم و آن طرف رودخانه قم اصلا موافق نیستم.

وی تاکید کرد: خط ایجاد شده توسط رودخانه در قم یک خط طبیعی است و اصلا به معنای تبعیض بین مردم این محله ها نیست و من شرعا شهادت می دهم که در شورای اسلامی شهر قم اینقدر که نگاه به مناطق محرم است به دیگر مناطق نیست.

محله نبوت


از هر فرصتی برای کمک به مناطق محروم استفاده می کنیم

ملایی افزود: چندی پیش در جلسه افتتاحیه مجتمعی مربوط به کمیته امداد امام خمینی(ره) در حضور برخی از شخصیت های کشور از جمله اقای فتاح رئیس سازمان کمیته امداد کشور، نماینده مردم قم، استاندار قم، و شهردار قم، توسط اعضای شورای شهر قم درخواست شد که برای محله نیروگاه یک قطعه زمین اختصاص دهند برای ساخت یک مجموعه ورزشی، و همانجا مصوب شد شهرداری یک قطعه زمین در محله شیخ آباد در نظر بگیرد و ساخت یک مجموعه کامل ورزشی نیز تصویب شد، اعضای شورای شهر قم از هر فرصتی برای ایجاد اماکن ورزشی و رفاهی برای مردم مناطق کم تر برخوردار قم استفاده می کنند.

رهبری سه بار واژه نیروگاه را به کار بردند

عضو شورای اسلامی شهر قم در پاسخ به این سوال که چه برنامه هایی برای مناطق محروم قم از جمله نیروگاه دارید؟ گفت: اعضای شورای شهر قم و شهردار قم توجه ویژه ای نسبت به این محله ها دارند، وقتی رهبر معظم انقلاب سه بار واژه نیروگاه را در سفرسال 89 که به قم داشتند به کار می برند نشان از اهمیت این منطقه است و این مسئله را نمی توان انکار کرد.

بعد ازسفر رهبری به قم روند پیشرفت مناطق محروم سرعت گرفت

ملایی خاطر نشان کرد: بعد از سفر رهبر معظم انقلاب و تاکید برای رسیدگی به این مناطق، روند پیشرفت در ساخت و تجهیز پروژ های مختلف در این محله ها شتاب خوبی گرفته است.

12 متری ولیعصر


در قم نگاه تبعیض آمیز وجو ندارد

وی با تاکید بر عدم تبعض بین محله های قم افزود: محله چهارمردان قم که خواستگاه انقلاب است یک بوستان محلی ندارد، این مثال زده شد تا بگویم که نگاه اعضای شورای شهر به این محله و آن محله تبعیض آمیز نیست بلکه رویکرد شورای اسلامی شهر قم رسیدگی به محلات محروم است که این محلات در کل مناطق شهری قم وجود دارند و اختصاص به منطقه نیروگاه نیست.

افزایش بودجه برای محله های محروم قم

عضو شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: یکی دیگر از اتفاقات خوبی که رخ داده است این است که در حال حاضر درآمدهای شهرداری قم در یکجا متمرکز می شود و سپس برای آن برنامه تعریف می شود به طور مثال در بودجه سال 96آنطور که به خاطر دارم در منطقه2 و یا همان نیروگاه حدود 234درصد افزایش بودجه داریم، و در منطقه 6حدود140 درصد افزایش بودجه داریم.

وی در پاسخ به این سوال که مردم این افزایش بودجه را چگونه احساس خواهد کرد ؟ اظهار داشت: وقتی در بودجه 96چنین افزایش های در نظر گرفته شده یعنی در برنامه های سال 96 در بحث های عمرانی، پل سازی، فرهنگی و ورزشی اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

محله کشاورز


بودجه فرهنگی و ورزشی قم افزایش پیدا کرده

ملایی تصریح کرد: در شورای اسلامی شهر قم در بخش فرهنگی و ورزشی هم مبلغ سنگین اختصاص داده شده است و بودجه فرهنگی شهر قم به 150میلیارد می رسد ، در حالی که بودجه ای که قبلا اختصاص داده شده بود 4 میلیاربوده است این یعنی توجه به بحث ورزش و فرهنگ قم که نیاز جوانان است، بیشتر شده است.

وی گفت: الویت ها در شورای اسلامی شهر قم بحث های عمرانی مناطق محروم است زیرا اگر به این مناطق رسیدگی نشود معضلات دیگری گریبانگیر شهر می شود، کم کاری مسئولین در این مناطق مشکلاتی از جمله مشکلات خانوادگی، ورزشی، امنیتی، تغذیه و..در پی خواهد داشت.

مردم محله های محروم تشنه اقدامات فرهنگی هستند

عضو شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: اگر یک مسئله به درستی رسیدگی نشود باعث بروز مسائل دیگری می شود که شاید نتوان آن را جبران کرد، در هر یک از مناطق قم شخصیت هایی هستند که پیگیر رسیدگی مشکلات هستند افرادی که بسیار مذهبی و متدین وانقلابی هستند از جمله در مناطق نیروگاه افرادی هستند که شغلشان کارگری و یا بنایی است اما تشنه انجام کارهای فرهنگی هستند و استقبال مردم هم خوب بوده از جمله نمایشگاه های کوچه های بنی هاشم در ایام فاطمیه که با پیگیری مردم برپا شده و مردم هم استقبال خوبی داشتند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ثامن، تاریخ انتشار: 7 اسفند 1395 ، کد مطلب: 33491، www.saamen.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین