پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۱۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
محسن اعتماد مدیرکل راه آهن قم در همایش نقش راه آهن در توسعه پایدار قم به مسیر های جدید خطوط ریلی در قم اشاره کرد و اظهار داشت: با رایزنی های صورت گرفته با ستاد مرکزی راه آهن کشور و همچنین مذاکره با سازمان حج و زیارت به زودی شاهد راه اندازی قطار قم - کربلا خواهیم بود.

شعار سال: محسن اعتماد روز یکشنبه در همایش «نقش راه آهن در توسعه پایدار قم» در سالن اجتماعات اداره کل استاندارد این استان، اظهار داشت: این میزان کالا توسط 30 رام قطار با ظرفیت حجمی روزانه 29 هزار تن از راه آهن قم جا به جا شده است.
وی همچنین انتقال این حجم از کالا از طریق ریل را موجب حذف تردد روزانه یک هزار و 318 دستگاه تریلر از جاده های کشور عنوان کرد.
اعتماد همچنین با اشاره به حرکت چهار رام قطار از قم به طرف تهران افزود: در حالی که هزینه جا به جایی هر مسافر تنها 40 هزار ریال است، ضریب اشغال این قطارها تنها 70 درصد است، ولی باید به صد درصد افزایش پیدا کند.
وی تعداد مسافرانی که از طریق راه آهن قم به تهران عزیمت می کنند را روزانه پنج هزار و 248 تن برشمرد و گفت: این اقدام منجربه حذف تردد 132 دستگاه اتوبوس و همچنین یک هزار و 312 دستگاه سواری از آزاد راه قم - تهران می شود.
مدیرکل راه آهن قم همچنین با اشاره به تلاش های در حال انجام به منظور اضافه کردن حداقل یک رام قطار دیگر به قطارهای مسیر قم - تهران، افزود: در حال حاضر روزانه سه رام قطار نیز از قم به سمت مشهد مقدس اقدام به نقل و انتقال مسافران می کند که متوسط ضریب اشغال آن نیز 89 درصد است.
اعتماد گفت: با رایزنی های صورت گرفته با ستاد مرکزی راه آهن کشور و همچنین مذاکره با سازمان حج و زیارت به زودی شاهد راه اندازی قطار قم - کربلا خواهیم بود.
دراین همایش راهکارهای افزایش فعالیت های راه آهن قم به عنوان یکی از راه های توسعه پایدار استان مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان امر دیدگاه های خود را دراین زمینه بیان کردند.
قم در محور مواصلاتی 17 استان کشور قرار دارد و سالانه حدود 20 میلیون زائر وارد قم می شوند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی قم نا، تاریخ 28 فروردین 96، کد مطلب: 40509: www.qomna.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین