پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۱۴۷
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
وضعیت برق کشی و ایمنی تیرهای چراغ برق و پست های تقسیم برق در برخی از مناطق قم مناسب نیست.
شعار سال: سال 93 بود که خبر فوت دختر ۴ ساله ای که به همراه خانواده به یکی از بوستان های نزدیک خانه خود در قم رفته بود، به علت برق گرفتگی توسط تیر چراغ برق داخل بوستان باعث ناراحتی و غم مردم در قم شد.


حجت الاسلام امینی پدر دختر فوت شده نقل می کند، شهرداری قم و همچنین اداره برق منطقه مربوطه که در فاصله حدود ۵۰ متری بوستان قرار دارد، از خرابی اتصال تیر چراغ برق در داخل بوستان خبر دار بوده اند؛ باغبانی هم که در آن بوستان مشغول به کار است به پدر «خانم فاطمه» گفته بود که ما هم به بالاتری ها گزارش دادیم که این تیر چراغ برق خطرناک است، اما گفتند تو آبیاری خودت را انجام بده، چکار داری؟ می آیند درست می کنند.



با وجود این حادثه تلخ در قم هنوز هم متاسفانه پست های برق خطرناک و تیر چراغ برق های نامناسب در سطح شهر قم وجود دارد که بعد از اطلاع رسانی رسانه ای نیز برق منطقه ای قم پاسخگو نیست.

علاوه بر نامناسب بودن تیر چراغ برق ها و پست های برق در قم برخی از محله های قم سالهاست که از عدم روشنایی گلایه مند هستند و با وجود رسانه ای شدن این موضوعات شرکت توزیع برق استان قم نه واکنشی نشان داده و نه برای رفع دغدغه های مردم اقدامی انجام داده است.

سال گذشته خبری مبنی بر" تیرهای که باعث ترس اهالی محل امامزاده ابراهیم قم می‌شود "در بنا به درخواست مردم محله امامزاده ابراهیم(ع) قم منعکس شد اما بعد از گذشت یکسال هیچ اقدامی از سوی مسئولان انجام نشده است.

به گفته یکی از اهالی محل کودکان ما برای بازی هیچ محلی ندارند و در وسط خیابان بازی می‌کنند، و در برخی شیطنت‌ها کنار تیر برق‌های چوبی آتش روشن می‌کنند.

وقتی اعتراض می‌کنیم می‌گویند قرار است در این منطقه عقب‌نشینی صورت گیرد اگر این‌طور است چرا مجوز ساخت‌وساز و نوسازی داده می‌شود، در ابتدا از شهرداری یا سازمان برق انتظار داریم این تیرهای برق که چوبی و پوسیده است را تعویض کند.

همچنین وضعیت برق کشی و تیرهای چراغ برق در جمکران قم بسیار وحشتناک و پر خطر است.

در این چند سال اخیریکی از ارگانی که در قم نشست خبری با خبرنگاران برای پاسخ به پرسش های خبرنگاران و مردم نداشته است برق منطقه ای قم است.

نمونه های اخیر کم کاری برق منطقه ای قم


افتادن تیر چراغ برق به علت پوسیدگی در خیابان شهید دل آذر قم محله ناصر دیوان8 متری دیالمه


تابلوی برق یکی از کوچه های پردیسان که با دربهای باز چند روز به حال خود رها شده


نصب تیر برق در محل عبور و مرور نابینایان در خیابان صدوقی


عددتیرچراغ برق خیابان صیادشیرازی ازکوچه 30 به بعددرمحله کارگرمدت یک سال است که چراغ ندارد


پوسیدگی تیر برق های محله امامزاده ابراهیم(ع) قم که هر لحظه احتمال یک فاجعه را دارد


وضعیت برق کشی منطقه جمکران

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تاریخ انتشار: 19 فروردین 1396، کد مطلب: 195871، www.qomefarda.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین