پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۱۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
اسپوتنیک در گزارشی نوشت اگر انتخابات ایران در یک دور برگزار شود، شانس پیروزی مجدد رئیس جمهور ایران بالا خواهد بود. با این حال اگر هیچ نامزدی بیش از 50 درصد از آراء را به دست نیاورد، ممکن است مخالفان رئیس جمهور میانه رو به جبهه رقیب بپیوندند.
شعارسال: خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در گزارشی نوشت: «حسن روحانی» رئیس جمهور کنونی ایران و «ابراهیم رئیسی» تولیت آستان قدس رضوی، رقبای اصلی در انتخابات ریاست جمهوری آینده هستند و انتظار می رود تورم و بیکاری مسائل کلیدی در دستور کار این انتخابات باشد.

در حال حاضر دو اردوگاه سیاسی پیشرو وجود دارد: حامیان حسن روحانی، رئیس دولت فعلی، و ابراهیم رئیسی. سناریوهای دیگر نیز امکان پذیر است. هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. برای مثال، «مصطفی میر سلیم» وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و «محمد باقر قالیباف» شهردار تهران از آنجایی که کاملا مردمی هستند، شانس راهیابی به دور دوم انتخابات را دارند.

ماه گذشته شورای نگهبان شش کاندیدای مجاز برای شرکت در انتخابات برنامه ریزی شده در 19 مه (29 اردیبهشت) را تایید صلاحیت کرد. «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور و «مصطفی هاشمی طبا» معاون رئیس جمهور سابق نیز در این فهرست حضور دارند.

اگر انتخابات در یک دور برگزار شود، شانس پیروزی روحانی که از سال 2013 رئیس جمهور ایران است بالا خواهد بود. با این حال اگر هیچ نامزدی بیش از 50 درصد از آراء را به دست نیاورد، ممکن است مخالفان رئیس جمهور میانه رو به جبهه رقیب بپیوندند.

انتخابات آینده ایران یک رویداد مهم است که توجه تمامی کشورها را به خود جلب کرده است. ایرانیان نیز عمیقا درگیر مبارزات انتخاباتی شده اند و برنامه های ارائه شده از سوی کاندیداها را دنبال می کنند.

در این دور از انتخابات، اقتصاد در صدر فهرست مسائلی قرار دارد که ذهن ایرانیان را درگیر خود کرده است.

انتظارات اصلی مردم ایران مقابله با معضلات اقتصادی به ویژه تورم و بیکاری است. رهبر جمهوری اسلامی ایران امسال را در این کشور سال «اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال» نامگذاری کرده است. چالش های اقتصادی در ایران به مسئله ای محوری تبدیل شده است، زیرا بر همه زمینه های زندگی تاثیرگذار است. به همین دلیل است که حتی در مسائل سیاسی مانند برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیز نگرانی های اقتصادی مطرح شده است.

جای تعجب نداشت زمانی که رهبر ایران در طول سخنرانی مهم خود در اواخر ماه مارس در مورد عملکرد اقتصادی دولت روحانی صحبت کرد.

رهبر جمهوری اسلامی ایران در پیامی در 19 آوریل نیز قابلیت های اقتصادی ایران را به عنوان یک اولویت یاد کردند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1396، کدخبر: 635467، www.jamaran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
انتخابات دو دوره ایه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین