پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۴۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
بقعه مالک در شهرستان سنقر، مکانی زیبا و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهرستان سنقروکلیایی برای مسافران است.

شعار سال: بقعه مالک در استان کرمانشاه واقع در شهرستان سنقروکلیایی و به فاصله یک کیلومتری مرکز شهر بر روی تپه ای ساخته شده است ،این بقعه شامل بنای هشت ضلعی و گنبد آجری می باشد، قطر ساختمان حدود 8 متر و اندازه هر ضلع آن 3/5 متر است.

از شیوه بنا می توان آنرا به دوره تیموریان منسوب دانست، مردم محل از روی نا آگاهی این بقعه را به مالک اشتر سردار معروف حضرت علی (ع) نسبت می دهند . احتمال دارد مالک سنقر در زمان های دور در این محل مدفون باشد .
در سال های اخیر در این بقعه حفره ای نظرها را جلب کرد که پس از تحقیق معلوم گردید دخمه ای آجری و بند کشی شده در زیر بقعه قراردارد، در این محل 25 تابوت چوبی بدون تزئین بر روی یکدیگر قرار داشته است . درون تابوت ها اجسادی که به سنت اسلامی قرار گرفته بودند و جود داشته که به ایامی خیلی نزدیکتر از تاریخ بنای بقعه مرتبط بودند .

روح الله کتاب الهی متولد 1281 ش از معمران شهر سنقر در سال 1370 اظهار داشته است " حدود 30 سال پیش عده ای خارجی و ایرانی با اتومبیل شبانه به سنقر وارد شدند و به بقعه مالک رفته سنگ جلوی در ورودی را برداشته و به داخل دخمه آن رفته و مقدار زیادی اشیا تاریخی نظیر زیورآلات شمعدان طلاجات و ..... را به سرقت بردند. سنگهای مرمر داخل بقعه را نیز بردند".
تقریبا سال 1379فردی پس از مطالعه کتاب دیرین راجع به بقعه مالک متوجه می شود که در سر آرامگاه زنجیری به وزن 8 کیلو آویزان است اما متاسفانه در آن سال ها به دلیل روشن کردن آتش در آرمگاه زنجیر طلا کاملا سیاه شده بود کسی متوجه آن نشده و سپس فردی زنجیره راخارج کرده و می برد.
بقعه مالک هر ساله پذیرایی مهمان بسیاری از اقصی نقاط کشور است و همین مسئله باعث شده است که شهرستان سنقر جزو شهرهای مهمانپذیر استان کرمانشاه محسوب شود.
مردم شهرستان سنقر از دو نژاد ترک و کرد هستند و سالیان است که در کنار یکدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند و بعضا برخی از وصلت ها بین این دو قوم در حال انجام است.

براساس این گزارش، شهرستان سنقر با داشتن آب و هوایی سرد و بعضا متعدل، در فصل تابستان مقصد مسافران و گردشگران بسیاری است

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی سهیل سنقر، تاریخ انتشار 02 فروردین 1396، کد مطلب: 304001: www.soheilesonghor.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
باید بیشتر اطلاع رسانی بشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین