پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۱۷۳۴
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
«من یک دانشجوی ایرانی مقطع دکتری در امریکا هستم و به جهت یک موضوع پر اهمیت درباره‌ی وقوع سرقت علمی در رساله‌ی دکترای یکی از فارغ‌التحصیلان مشهور شما تماس گرفته‌ام.

شعار سال: در مورد آقای حسن روحانی (نام فامیلی قبلی:‌ فریدون) صحبت می‌کنم، رئيس جمهور فعلی جمهوری اسلامی ایران. وی تز خود را در موضوع "انعطاف شریعت (احکام اسلامی) با نظر به تجربه‌ی ایرانی" در سال ۱۹۹۸ ارائه داده است. چند سال قبل اخباری در رسانه‌هایی چون فارین‌پالیسی و تلگراف دیدیم که تک موردی از سرقت علمی را در رساله‌ی مذکور بیان می‌کرد.

حال ما به عنوان گروهی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی ایرانی در داخل و خارج از کشور، به متن کامل تز آقای روحانی دسترسی پیدا کرده‌ایم. شاید بدانید که متن کامل این تز هیچگاه توسط دانشگاه کلدونین گلاسکو برای عموم منتشر نشد.

متوجه شدیم درصد مشابهت در بخش معرفی و فصول ابتدایی تز بالای ۳۰ درصد است که اثباتی روشن بر وقوع سرقت علمی‌ست (درصد مشابهت توسط نرم‌افزار معتبر آیثنتیکیت و تایید دقیق نتایج حاصله توسط انسان به دست آمده تا نتایج دبل‌چک شده و معتبر باشند).

آقای روحانی یا فرد یا گروهی که تز را برای وی نوشته‌اند، مقادیر معتنابهی متن و تعداد بسیار زیادی پاراگراف از سایر کتب و مراجع، بدون رعایت ضوابط نقل قول کپی کرده‌اند. آن‌ها برخی از این متون کپی‌شده را ارجاع داده و برخی را به منابع مربوطه ارجاع نداده اند. هر دو حالت کاملاً نامعتبر بوده و وقوع سرقت علمی فاحش را اثبات می‌کنند.

به دلیل غفلت شما در گذشته، ما در مورد واکنش بعدی شما بسیار نگرانیم. اگر تضمین بدهید تز را دقیق و سریع بررسی خواهید کرد، مدارک و شواهد خود را به شما ارسال می‌کنیم. مودبانه از شما خواستاریم تا این موضوع را در نخستین زمان ممکن مورد مداقه قرار دهید.

لطفاً تمایل خود را برای دریافت مدارک اعلام نمایید، و سپس اگر آنان را قابل توجه و مهم یافتید (که ما فکر می‌کنیم حتماً همینطور خواهد بود) لطفاً بیانیه‌ای در رسانه‌های عمومی منتشر نمایید. بیانیه حاکی از آن خواهد بود که در حال بررسی مجدد رساله‌ی آقای روحانی بر مبنای شواهد بزرگی از سرقت علمی که جدیداً واصل شده می‌باشید. در غیر این‌صورت، رسانه‌های جهان و بریتانیا، تشنه و علاقه‌مند به افشای مدارک ما، قبل از پس گرفتن این مدرک دکترا توسط دانشگاه کلدونین گلاسکو می‌باشند.

خواستاریم موضوع بین ما و شما و پیش از پوشش گسترده‌ی رسانه‌ای حل و فصل گردد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی بویر خبر، تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1396، کد مطلب : 60078 : www. boyerkhabar. ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین