پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۸۷۰
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
مدرسه علمیه سید قلیچ ایشان یک حوزه علمیه اهل سنت با 200 سال قدمت است توسط سید قلیچ ایشان و با کمک مالی پادشاه عثمانی در روستای کریم ایشان در ۴۲ کیلومتری شمال شرق شهر کلاله ساخته شد.
شعار سال: حوزه علمیه سید قلیچ ایشان در سال ١٢٢١هجری تاسیس شد. این مدرسه علوم دینی، نخستین حوزه علمیه ترکمنهای ایران است که در شرقی‌ترین بخش استان گلستان، در شهرستان مراوه تپه واقع شده است.

این مدرسه اولین حوزه علمیه ترکمن‌های ایران است و در تاریخ ۱۰ آبان ۱۳۵۴ با شمارهٔ ثبت ۱۱۲۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این مدرسه که معماری خود را از قاجار به ارث برده طرز ساخت این حوزه، تعداد حجره های ساخته شده و علائمی که در آن استفاده شده بر اساس حکمت و دلائل خاص خودش بنایی شده است.

آنچه که در باره این بنای تاریخی گفته می شود ساخت این حوزه علمیه از زمان شروع ساخت تا پایان آن حدود 24 سال به طول انجامید.

هم اکنون هم طلاب علوم دینی در این حوزه علمیه سید قلیچ ایشان مشغول به تحصلات علوم دینی هستند.


با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی طوبی گلستان، تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 867 ، www.toobagolestan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین