پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
زیباترین آبشارهای استان گلستان که چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند.

شعار سال: زیباترین آبشارهای استان گلستان که چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

آبشار آق سو - آبشار آق سو به فاصله 42 متری از شهر گالیکش و در انتهای شرق پارک ملی گلستان واقع است .


آبشار آلامن

این آبشار زیبا در علی آباد کتول قرار دارد.

آبشار اوبن- خان ببین


آبشار اوتره- این آبشار زیبا در شهر خان ببین واقع شده است.

آبشار او شرشر- این آبشار زیبا در جنگل زرین گل علی آباد قرار دارد.

باران كوه - باران كوه يكي ديگر از نقاط جذاب در جنگل شصت كلاته؛در جنوب غربی شهر گرگان واقع شده است. در اين كوه آبها از بالاي تپه‌اي سبز به مانند باران به پايين سرازير مي‌شوند و در فصل زمستان اين قطرات آب به قنديل‌هاي زيبا تبديل مي‌شوند كه بسيار ديدني است.


آبشار باقرآباد- این آبشار زیبا در شهرستان مینودشت و در روستای باقرآباد قرار دارد.

آبشارهاي بالي قايه - شارلوق- مینودشت

آبشار بجا دره- این آبشار زیبا در روستای زرین گل مینودشت قرار دارد.

آبشار پشمکی- این آبشار در شهرستان رامیان واقع است.از اولنگ که به سمت پا قلعه میرویم؛ پل پشمکی قرار دارد. که مسافران را به سمت این آبشار فرا میخواند.


آبشار جوزک- آبشاری در وسط جنگلی بکر و دست نخورده بین دو کوه قرار دارد و منظره ای زیبا را خلق کرده است؛ این آبشار از جمله آبشارهای شهرستان رامیان میباشد و کمی بالاتر از چشمه نیلبرگ واقع شده است.


آبشار حسینا- حسینا نام روستای کوچکی در حدود 21 کیلومتر مینودشت است. در مجاورت این روستا چشمه ای وجود دارد،که در مسیر خود با این آبشارهایی کوتاه و بلند تا ارتفاع 20مترو غارهای آهکی ،مناظری بسیار جذاب و دیدنی خلق کرده است.

آبشار چلی- این آبشار در شهرستان علی آباد و در روستای چلی سفلی قرار دارد.

آبشار دو آب- این آبشار در فاصله 5 كيلومتري جنوب شهر كردكوي در داخل كوه و در عمق جنگل قرار دارد که انتظار گردشگران و تماشاگران و شاکران این همه زیبای خالق را میکشد.صداي دلنشين و ترنمي که از ريزش آرام آب از دل كوه و از بلنداي طبيعت فرو مي ريزد آرام بخش روح و روان هربيننده اي است.

آبشار رنگو- آبشار رنگو در هفت کیلومتری جنوب غربی گرگان واقع شده است و محیط پیرامون این منطقه که رودخانه رنگو نیز در آن جاری است دارای هوای خنک و لطیف با درختان سربه‌فلک کشیده است.آبشار رنگو حدود پنج تا شش متر ارتفاع دارد ‌به دلیل بستر نیم‌ دایره‌ای که دارای یک محل ریزش اصلی و چند محل ریزش فرعی با حجم آب قابل توجه است ، منظره‌ای دیدنی را ایجاد کرده است.


آبشار دو قلوی زیارت- اين آبشار در 5 كيلومتري جنوب روستاي زيارت و 19 كيلومتري جنوب گرگان قرار دارد . آب این آبشار از ارتفاع 15متر به داخل محوطه حوضچه كه در محل ريزش ايجاد شده مي‌ريزد. در كل محوطه آبشار زیات؛آب مانند پودر در هوا معلق است و به دليل بالا بودن رطوبت نسبي محيط روي تخته سنگ‌ها پوشيده از خزه است.


آبشار ساسنگ- آبشار زیبای ساسنگ در شهرستان مینودشت در روستای ساسنگ، در حدود 15 کیلومتری جنگل باقرآباد واقع شده است.

آبشار سران- آبشار سران که یکی از پر آب ترین آبشار های شهرستان مینودشت می باشد.

آبشار سرخه کمر- این آبشاری زیبا با 28 متر ارتفاع از شاهکارهای خالق یکتا در شهرستان رامیان میباشد. با نسیم ملایمی که از دهانه کوه می وزد با قطرات زلال آب به آرامی صورت بیننده اش را نوازش می کند تا دشواری و خستگی راه را بر او هموار سازد.

آبشار سرخو- این آبشار زیبا در روستای سرخو؛ شهرستان مینودشت واقع شده است.

آبشار سرکلاته- آبشار زیبای سرکلاته در شهرستان کردکوی و در روستای سرکلاته واقع شده است.


آبشار های سید کلاته- دو آبشار زیبای شهرستان رامیان در حدود ۲ کیلومتری روستای سید کلاته و در فاصله هفت کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد .

آبشار شفیع آباد- خان ببین

آبشار شيرآباد- اين‌ آبشار در 7 كيلومتري‌ جنوب‌ شهر خان‌ ببين‌ در روستای به همین نام واقع می باشد و جمعاً 12 آبشار كوچك‌ و بزرگ‌ را دربرمي‌گيرد. ارتفاع بلندترین این آبشار حدود20متر است بالاي آخرين آبشار نيز غار معروفي با جاذبه‌اي خاص خود وجود دارد.


آبشار کبودوال- آبشار کبودوال در پنج کیلومتری جنوب علی‌آبادکتول در دامنه رشته كوه البرز در دل جنگل قرار دارد و بزرگترین آبشارتمام خزه ای جهان می باشد. آب این آبشار زلال و شفاف بوده و زمزمه حرکت آب در فضای آرام و سکوت جنگل آرامشی خاص به انسان می‌بخشد. این تفرجگاه با داشتن امكاناتی برای جلب توریست از نقاط مهم تفرجی استان گلستان محسوب می شود.


آبشار جنگل گلستان- این آبشار یكی از آبشارهای مهم پارك ملی گلستان است. و در تفرجگاه پارك واقع شده است. دارای 5/19 متر ارتفاع است و از آبشارهای صخره ای استان گلستان بشمار میرودمحیط اطراف این آبشار زیبا پوشیده از درختان پهن برگ میباشد.


آبشار لولوم- این آبشاردرنزدیکی روستای لولوم در بخش مرکزی شهرستان مینودشت قراردارد. برای دسترسی به آبشار از کنار شهرک صنعتی مینودشت که در حاشیه جاده بین المللی تهران مشهد واقع است، بایستی عبور کرد. ارتفاع این آبشار تا حدود 50 متر نیز می رسد.


آبشار لوه- اين آبشار در گاليكش، 14 كيلومتري غرب پارك ملي گلستان واقع شده در نزدیکی روستایی به همین نام است این آبشار از مجموعه آبشارهای کوتاه و بلند و پلکانی درست شده و از چشمه‌های بالادست تغذیه می‌شودارتفاع یکی از این آبشارها به ۱۵مترمی‌رسد. اطراف آبشار پوشیده از درختان سربه فلک کشید پهن برگ خزری است.


آبشار نومل- این آبشار زیبا در شهرستان گرگان در روستای نومل قرار دارد.


آبشار نیلبرگ- آبشار نیلبرگ در شهرستان رامیان واقع شده است.

آبشار های یکه سور- آبشارهای یکه سور در فاصله چند کیلومتری تنگه ی چهل چای شهرستان مینودشت واقع شده است.

آبشار سو- این آبشار در فاصله 20 کیلومتری گالیکش و 3 کیلومتری جاده اصلی مشهد گرگان و در کنار روستایی به همین نام واقع است. آبشار زیبای سو با آبی فراوان به صورت پلکانی سرازیر بوده و ارتفاع آن به 15 متر می رسد. مجاورت این آبشار با آبشار گلستان ارزش گردشگری ویژه ای را به آن داده است.

آبشار شادان- آبشار شادان یا آبشار هفت طبقه در ۷ کیلومتری جنوب شهرستان کردکوی در دل جنگل های بکر و طبیعی دامنه کوه البرز قرار دارد. ارتفاع آبشار در حدود ۴۰ متر است که آب در شکست های زیبا در هفت نقطه آن منظره ای زیبا را ایجاد کرده است.به همین دلیل به آبشار هفت طبقه معروف گشته است.


با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کلاس 20، تاریخ انتشار: 27 اسفند 1392، کد مطلب: -، www.kelas20.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین