پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۰۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
آموزش و پرورش نقشی اساسی در توسعه پایدار جوامع شهری دارد ، توسعه انسانی مقدمه توسعه شهری است و این امر مستلزم آموزش و پرورش انسان های آگاهی است که بعد از رسیدن به سن بلوغ در تکامل و تحول خود و شهرشان موثرند.

شعار سال: جواد عموزاد فعال فرهنگی اجتماعی شهر گرگان طی مطلبی نوشت: آموزش و پرورش بدون شک نقشی اساسی در توسعه پایدار جوامع شهری دارد، توسعه انسانی مقدمه توسعه شهری است و این امر مستلزم آموزش و پرورش انسان های آگاهی است که بعد از رسیدن به سن بلوغ در تکامل و تحول خود و شهرشان موثرند.

همه بزرگان بر این امر تاکید دارند که سرمایه انسانی مقدم بر همه سرمایه های مالی و فیزیکی است و از این رو نقش تربیت فردی ( خانواده ) و تربیت اجتماعی ( آموزش و پرورش ) حائز اهمیت است.

آموزش و پرورش با دگرگون نمودن طرز فکر و تربیت افراد جامعه به توسعه شهر کمک می کند، چون یکی از دلایل عقب ماندگی عدم توسعه فرهنگی است و علت آن نبود زیرساخت مناسب تعلیم و تربیت می باشد از این رو کشورهای پیشرفته سرمایه گذاری هنگفتی برای تربیت و پرورش نیروهای انسانی خود بکار می گیرند.

یکی از بنیان گذاران آموزش و پرورش ژاپن با توجه به نقش موثر آموزش و پرورش در توسعه اقتصادی- اجتماعی می گوید: «ما نه هیچ منبع طبیعی داریم و نه هیچ قدرت نظامی، ما فقط یک منبع داریم و آن هم ظرفیت فکری مغز هایمان و این منبع تمام نشدنی است و باید آن را بسط و گسترش داد و تربیت کرد و این قدرت فکری خواه ناخواه در آینده نزدیک گرانبهاترین و خلاق ترین ثروت مشترک همه بشریت خواهد بود».

به همین دلیل کشورهای توسعه یافته و متفکر، منابع مالی و امکانات خود را در جهت تقویت آموزش و پرورش و استعدادهای علمی قرار می دهند و با این کار زمینه شکوفایی و پرورش نخبگان و نهایتا توسعه شهری فراهم می آورند.

در شهر گرگان مرکز استان گلستان ما شاهد حضور بالغ بر 80 هزار دانش آموز هستیم که در بیش از 500 مدرسه دولتی و غیر انتفاعی تحصیل می کنند . این تعداد دانش آموز بدون شک سرمایه ای برای شهر ما، گرگان بوده و آموزش و پرورش آگاهانه و در مسیر درست می تواند منجر به توسعه شهر گرگان شود.

قطعا از بین این همه دانش آموز، شهر گرگان در آینده شاهد حضور نخبگان علمی و ممتازی خواهد بود که سفیران گرگان در عرصه های مختلف ملی و بین المللی خواهند بود و این می طلبد نهادی چون آموزش و پرورش بیش از پیش کمر همت ببندد و در تعلیم و تربیت شاگردان کوشا باشد.

البته مشکلات اقتصادی و معیشتی معلمان نیز می تواند عاملی باشد برای کمرنگ شدن موفقیت ها در این عرصه ، لذا به مسئولین امر توصیه می شود برای این قشر زحمتکش حتی الامکان امتیازات ویژه ای دیده شود تا حداقل از باب تامین زندگی و معیشت خود دغدغه ای نداشته باشند و تنها دغدغه آنها تربیت صحیح و اسلامی فرزندان این سرزمین و مدیران آینده نظام اسلامی باشد.

نویسنده : جواد عموزاد

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسرو، تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1396، کد مطلب : - : www. pasarv. ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
اگه اموزش و پرورش خوب تعلیم کنه جرم و جنایب تخریب اموال عمومی تو شهر کم میشه
قانونمندی بیشتر میشه و...
امان از اموزش و پرورش
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین