پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۴۵۷
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از موفقیت این اداره کل در کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان از ابتدای فعالیت دولت تدبیروامید تاکنون خبرداد

شعارسال: حمید ظهرابی روز پنجشنبه افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در راستای اجرای برنامه های کاهش آلودگی هوا علاوه بر عملیاتی کردن مصوبات ملی ، از ابتدای دولت تدبیر و امید اقدام به تدوین و اجرای برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان کرد.

وی به ارتقای کیفیت سوخت دراین استان اشاره کرد وگفت: تامین و توزیع بنزین و گازوئیل یورو 4 کاهش میزان آروماتیک ها در بنزین، کاهش میزان بنزن در بنزین، اجرای طرح کهاب(کنترل،هدایت و انتقال بخارات بنزین)اجرای سامانه جذب بخارات بنزین در مخازن 230 جایگاه عرضه سوخت در سطح استان، نصب و راه اندازی 30 جایگاه توزیع بنزین تک سویه در شهر اصفهان مطابق با استانداردهای روزدنیا جهت جذب بخارات بنزین ازسرنازل سوختگیری، نصب و راه اندازی سامانه مرکزی جذب بخار بنزین در سکو و انبار نفت شرکت پخش فرآورده های نفتی از جمله این فعالیت ها بوده است.

وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به عنوان موفق ترین استان کشور در مدیریت کنترل و کاهش آلودگی هوا در دولت یازدهم مطرح است ، افزود: با اقدامات انجام شده در بخش ها و منابع مختلف از ابتدای دولت تدبیر و امید تا پایان سال 95 تعداد روزهای مطلوب (پاک و سالم) در هوای شهر اصفهان به میزان 172 درصد رشد داشته است و به همین نسبت از تعداد روزهای نامطلوب (ناسالم برای گروه های حساس ، ناسالم برای عموم و بسیار ناسالم کاسته شده است.

وی به اهم اقدامات انجام شده در کاهش آلودگی هوای اصفهان در دولت تدبیر رو امید در بخش منابع متحرک اشاره کردو افزود: توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، توسعه شبکه نظارت تصویری در مدیریت ترافیک ، توسعه خطوط بی آرتی، تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی به سیستم (AVL ) مکان یاب وسلیه نقلیه، احداث و توسعه ایستگاه های مکانیزه و مسیرهای اختصاصی دوچرخه سواری، اعمال قانون با خودروهای فاقد برگ معاینه فنی و خودروهای دود زا از این جمله است.

وی همچنین به اقدام های انجام شده در جهت کاهش کاهش آلودگی هوای اصفهان در منابع ثابت اشاره کرد و گفت: حذف روزانه 15 میلیون لیتر مازوت از چرخه مصرف دو نیروگاه مجاور شهر اصفهان و کاهش 96 درصدی از آلاینده SOX، NOX،PM،CO،VOC، جلوگیری از انتشار 1770 تن انوع آلاینده در هر شبانه روز طی سال های 93 تا 95 از اقدام های انجام شده در این راستا عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: واحدهای صنعتی آلاینده که در سال های 92 تا 95 مجهز به سامانه تصفیه هوا شده و رفع آلودگی کردند از از 18 واحد صنعتی در سال 92 به 128 واحد در سال 95 رسیدند.

ظهرابی به اقدام های انجام شده در بخش نظارت و پایش اشاره کرد وافزود: تعداد سامانه های برخط نصب شده در واحدهای صنعتی مقیاس از دو واحد در سال 92 به 30 واحد در سال 95 رسیده است و تعداد حسگرهای نصب شده در شبکه پایش برخط واحدهای صنعتی بزرگ از 15 عدد در سال 92 به 181 مورد در سال 95 افزایش یافت.

وی گفت: تعداد پایش های انجام شده شده از واحدهای صنعتی و خدماتی توسط این اداره در سال 92 از 3105 به 12598 پایش در سال 95 افزایش داشت.

وی تصریح کرد:افزایش چهاربرابری پایش و مراقبت از محیط زیست بدون افزایش نیرو و امکانات بیانگرمجاهدت ویژه کارکنان محیط زیست در جهت حفظ سلامتی مردم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان استقرار و فعالیت مستمر شبکه پایش کیفی هوا در سطح استان اصفهان با 20 ایستگاه سنجش آلودگی هوا و 7 تابلوی نمایشگر با قابلیت سنجش و ثبت 8 شاخص آلاینده اصلی هوا، اعمال قانون و پلمب واحدهای آلاینده از 1 واحد در سال 92 به 64 واحد در سال 95 را از دیگر اقدام ها در این راستا دانست.

وی تصریح کرد: نتیجه اثر بخشی اقدام های انجام شده در بهبود کیفیت هوا بود که شاخص کیفی مطلوب (پاک و سالم) هوای شهر اصفهان طی سال 92 تا 95 از 107 روز به 294 روز در سال 95 افزایش داشت.

وی با اشاره به اظهارت مسئؤلان کشور در موفقیت اصفهان در این حوزه تصریح کرد: رئیس جمهوری نیز اظهارکرد که کاهش قابل توجه آلودگی شهرهای بزرگ از جمله اصفهان به معنای موفقیت دولت در زمینه محیط زیست و هوای پاک است.

برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان در سال 92 تصویب و از ابتدای سال 93 در اصفهان اجرایی شد.

در این برنامه 38 اقدام اساسی در هشت محور دیده و برای هشت شهرستان و 40 نقطه شهری در استان برنامه ریزی شد که بیش از 30 دستگاه اجرایی و مدیریت شهری در آن نقش دارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 21اردیبهشت1396، کدخبر: 82525273: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین