پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۳۰۹۹
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
معاون اول رئیس‌جمهور در واکنش به ادامه دروغ‌پردازی‌ها علیه دولت به بهانه سند ۲۰۳۰، بیانیه‌ای صادر و تأکید کرد: مطالب هنجارشکنانه‌ای که درخصوص سند ۲۰۳۰ منتشر شده، کذب محض و مصداق بارز اشاعه فحشا و بهتان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

شعار سال: اسحاق جهانگیری در این بیانیه تأکید کرده است که برخی مطالب ادعاشده توسط دروغ‌پردازان نه‌تنها وارد نظام آموزشی کشور نشده بلکه هیچگاه در کشور اجازه نشر نیز نیافته‌اند و هدف از چنین تبلیغات هنجارشکنانه‌ای، جریحه‌دار کردن احساسات مذهبی مردم شریف و متدین ایران و سوءاستفاده انتخاباتی از آن است.

وی همچنین تصریح کرده است که «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰ یونسکو نه‌تنها توسط ایران بلکه توسط هیچ کشوری امضا نشده است. تاکنون هیچ کتاب، جزوه یا مطلب آموزشی که کمترین تعارضی با آموزه‌های اسلامی داشته باشد در نظام آموزشی کشور وارد نشده و نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، در پی نشر گسترده مطالب کذب، شرم‌آور و هنجارشکنانه در خصوص سند ۲۰۳۰ در شب منتهی به انتخابات، بیانیه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به شرح زیر صادر شد:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران

با سلام و تحیت،

در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بعنوان یک رویداد حساس، مهم و تاریخی که مردم شریف و متدین ایران اسلامی خود را برای رفتن به پای صندوق های رای آماده می کنند به بهانه «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰» یونسکو عده ای شایعات گسترده و به شدت نادرستی را در سطح جامعه متدین و غیرتمند کشور گسترش داده اند که تبعات و مخاطرات غیر قابل جبرانی را برای نظام و سرمایه اجتماعی کشور در پی خواهد داشت.

به دنبال بیانات ارزشمند و حکیمانه مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ریاست جمهور به وزرای آموزش و پرورش ، علوم تحقیقات و فناوری و امور خارجه ماموریت داد که گزارش جامعی از سیر موضوع ارائه نمایند. این گزارش به محضر مقام معظم رهبری تقدیم شد و اینک لازم می دانم برای جلوگیری از ادامه شایعات مسموم و اقدامات مخرب که بر پایه اطلاعات مجعول و غلط استوار است به آگاهی ملت شریف ایران برسانم که «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰» یونسکو نه تنها توسط ایران بلکه توسط هیچ کشوری امضاء نشده است و در متن آن بر این اصل که اجرای آن نبایستی به اولویتها، ارزشها و سیاستهای کشورها خدشه ای وارد کند تصریح شده است . علاوه بر آن ، اعلام شرط و تحفظ وزیر وقت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه "جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به بخش هایی از «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰» که به هر شکلی در تعارض با مقررات و اولویت های ملی، باورهای دینی و ارزش های فرهنگی و اعتقادات جامعه ایرانی تفسیر و تعبیر شوند، نمی داند" در اسناد یونسکو ثبت شده است. بنابر این طرح شایعات مخرب نادرست و متهم ساختن دولت در این باره جز با اهداف سیاسی و تخریب دولت قابل توجیه نیست.

همچنین لازم به ذکر است که تا کنون هیچ کتاب، جزوه و یا مطلب آموزشی در زمینه هایی که کمترین تعارضی با آموزه های اسلامی و یا دیدگاه ها و مقررات جمهوری اسلامی ایران داشته باشد در نظام آموزشی کشور وارد نشده است و هرگز نخواهد شد. مطالب هنجارشکنانه ای که متأسفانه در فضای مجازی و در برخی تبلیغات توزیع گردیده نه تنها وارد نظام آموزشی کشور نشده بلکه حتی هیچگاه در کشور اجازه نشر نیز نیافته اند و استفاده از آنها برای جریحه دار کردن احساسات مذهبی مردم شریف و متدین ایران ، مصداق بارز اشاعه فحشا و بهتان به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، توهین به معلمان متعهد و آموزش و پرورش کشور و تشویش اذهان عمومی است. بی شک مردم آگاه و هوشیار ایران اسلامی ، با درایت و آگاهی خود این گونه اقدامات را بلا اثر نموده و اجازه نخواهند داد گروهی اقلیت برای منافع خاص خود ، دستاوردهای این ملت بزرگ را خدشه دار نمایند.

اسحاق جهانگیری

معاون اول رئیس‌جمهور»

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار 29 اردیبهشت 96، کد مطلب: 96022918400: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین