پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۲۲۷
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
رویکرد ارزیابی تهدید و ریسک در زیر ساخت های شهری یافتن مسیر های روشن و مشخص برای جمع آوری روش های پیشرفته و قابل دسترس می باشد. مدیریت ریسک مانند سایر رشته های دیگر دانش مدیریت، از دانش ها، ضابطه ها، اصول و قاعده های ویژه برای دستیابی به پیش بینی ها و هدف های از پیش تعیین شده بهره می گیرد.

شعار سال: مدیریت ریسک ضابطه ها و روش هایی را ارائه داده است که اشخاص، موسسه های اقتصادی و غیرانتفاعی و دولت ها با استفاده از آنها می توانند وظیفه آینده نگری را در ارزیابی، کنترل و تامین مالی خسارت ها انجام دهند. بر این پایه مدیریت ریسک برخوردی نظام یافته با ریسک ها را سامان می دهد. بدین منظور همواره در کار پاسخ گفتن به دو پرسش اساسی درباره پیشامدهای احتمالی آینده است. نخستین پرسش اینکه چه خواهد شد؟ و دوم اینکه چه باید کرد؟

با مشخص شدن تهدیدات و مخاطرات پیش روی یک زیر ساخت، اقدامات مدیریت شهری که در حمایت از مردم و جامعه باید انجام گردد، معلوم می شود و پس از آن می توان به ارزیابی این اقدامات پرداخت و با اطلاعات به دست آمده می توان ارزیابی ریسک های شهری را انجام داد و استراتژی هایی در جهت کاهش آسیب پذیری ها، آن چنان که نیاز است، وضع نمود.

مدیریت بحران و چارچوب برنامه ملی مدیریت صحنه بحران، برای بالا بردن قابلیت ها و کارآیی های مدیریت حوادث در سطح ملی طراحی شده اند. در حین حوادث، چارچوب برنامه ملی مدیریت صحنه بحران، رهنمودها و دستورالعملهایی را برای تلفیق قابلیت ها و منابع در در یک چارچوب ملی هماهنگ شده و هم گرا برای مدیریت بحران تامین می کند. چارچوب برنامه ملی مدیریت صحنه بحران، راهنمایی است که مشخص میکند چگونه دولت، مدیریت حوادث برای تمام انواع مخاطرات را هدایت می کند.

پایه و اساس سامانه ملی مدیریت بحران و چارچوب برنامه ملی مدیریت صحنه بحران، این است که حوادث عموما در ابتدا، در سطوح محلی مدیریت می شوند. در اکثر موارد انواع مختلف حوادث، منابع محلی و توافق نامه های کمک دو جانبه محلی و یا توافق نامه های همیاری، خط اول مقابله فوری و مدیریت حادثه خواهند بود. اگر منابع و توانایی های اضافی مورد نیاز باشد، فرمانداری ها تقاضای کمک استانی می کند. بنابراین سامانه ملی مدیریت بحران بر این فرض استوار است که حوزه های محلی، فرماندهی، کنترل و اختیار فعالیت های مقابله در حوزه عملیاتی خود را برعهده خواهند داشت. اجرای مفاد سامانه ملی مدیریت بحران به سطوح مختلف دولت کمک می کند که مدیریت صحیح تری بر منابع وارد شونده به منطقه، داشته باشند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تابناک، تاریخ انتشار 29 اردیبهشت 96، کد مطلب: 695539: www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین