پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از مدیریت علمی شرکت فولاد مبارکه اصفهان قدردانی کرد.

شعار سال : محمد فرهادی پس از بازدید از غرفه فولاد مبارکه و سایر غرفه های شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار ملی کشور در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه شرکت فولاد مبارکه اصفهان توانسته است جزء 25 شرکت برتردانشی در آسیا قرار گیرد از مدیریت علمی دراین شرکت تقدیر کرد.

فرهادی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نظر دارد تا مسیر پژوهشی دانشگاه ها را به سمت صنعت و برآوردن نیازهای کشور سوق دهد.

وی افزود:معتقدیم تمام فعالیت ها در حوزه های صنعتی، اجتماعی، ورزشی و غیره باید به صورت پژوهش محور و برپایه تحقیقات علمی صورت گیرد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم نیز گفت: در دنیای کنونی با رقابت هایی که در تمام عرصه ها به ویژه در کشورهای پیشرفته وجود دارد علم و پژوهش از ارکان نظام تصمیم گیری است و جهت گیری کشور ما نیز در همین مسیر است.

وحید احمدی افزود: هفته پژوهش و فناوری در آغاز دولت تدبیر و امید با شعار پژوهش و فناوری؛ کلید توسعه پایدار برگزار شد که در سال جاری با شعار پژوهش و فناوری عزم ملی و رویکرد جهانی تدوام پیدا می کند.

وی با بیان اینکه مسیر توسعه پایدار و اقتصاد شکوفا تنها از مسیر پژوهش و نوآوری می گذرد، اظهار کرد: لازمه رشد اقتصادی در دنیای امروز، فناوری و نوآوری است.

احمدی گفت: مراکز علم و فناوری به عنوان رکن توسعه در هر کشور باید مورد حمایت قرار گیرد که از جمله این مراکز دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هستند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اظهار کرد: سازمان یونسکو دانشگاه های نوین قرن 21 را دانشگاه هایی توصیف کرده که در این دانشگاه ها مهارت برای بهبود توانمندی ها و تبدیل دانش آموختگان به کارآفرینان آموخته می شود.

وی با اشاره به ضرورت انسجام سیاست گذاری ها در حوزه فناوری گفت: توسعه فناوری بدون همکاری تمام نهادها میسر نیست.

مجید متقی طلب نیز در این مراسم اظهار کرد: در نمایشگاه امسال برای اولین بار شاهد همکاری و مشارکت جدی وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فن آوری ارتباطات هستیم و وزارت جهاد کشاورزی نیز همچون سال گذشته در این نمایشگاه حضور پررنگ دارد.

دبیر شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فن آوری و فن بازار، به گزارش های مراجع علمی بین المللی مبنی بر صعود ایران به رتبه پانزدهم تولید علم جهان اشاره کرد و افزود: این موضوع بخشی از واقعیت است و مدارک و مستندات منابع و مراجع بین المللی نیز آن را تأیید می کند اما باید بررسی کرد که بعد از حضور در این جایگاه باید چه اقداماتی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه وضعیت ایران به لحاظ تولید علم و تبدیل دانش به ثروت، تناسب چندانی ندارد، گفت: برای رفع این نقیصه باید تجاری سازی علم را جدی تر بگیریم.

متقی طلب گفت: در نمایشگاه هفته پژوهش امسال این موضوع در دستور کار قرار گرفت و از تمامی دانشگاه ها خواسته شد سطح آمادگی فناوری (Technology Readiness Levels (TRL خود را در یک سامانه ویژه به ثبت برسانند.

وی افزود: حدود سه هزار طرح و دستاورد حاضر در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی94 دارای شناسنامه (TRL)هستند .

متقی طلب خاطرنشان کرد: سطح آمادگی صنعتی و سرمایه گذاری طرح ها و محصولات پژوهشی و فن آورانه کشور در حال ارزیابی است.

وی از حضور شرکت های اروپایی و همچنین دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دوره های دکتری دانشگاه های اروپایی در نمایشگاه امسال بعنوان یکی از نقاط قوت این نمایشگاه یاد کرد و هدف از آن را انتقال فناوری و سرمایه گذاری مشترک با دیگر کشورها برشمرد.

شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار ملی کشور با 300 غرفه از وزارت صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه آزاد، پارکهای علم و فناوری، مراکز رشد، پژوهشگاهها، شرکت ها و مؤسسات بخش خصوصی و صندوق ها و مؤسسات تأمین مالی و ده شرکت خارجی از کشورهای آلمان، ایتالیا، پرتغال، فرانسه و دانمارک فرصت مناسبی برای ارایه آخرین دستاوردهای علمی و فناوری با توانمندی ها و جدیدترین فناوری های داخلی، زمینه ارتقای دانش فنی داخلی و همچنین فرصت بازاریابی برای محصولات تولیدی و جلب سرمایه گذار را فراهم کرد.

در این نمایشگاه، کارشناسان فولاد مبارکه با برپایی غرفه ای ، ضمن پاسخگویی به مراجعین، آخرین دستاوردهای پژوهشی و فناوری این شرکت را به سمع و نظر بازدیدکنندگان رساندند.

این نمایشگاه از 23 تا 26 آذر ماه همزمان با هفته پژوهش در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایمنا ، تاریخ نشرخبر : 28 آذر 1394 کد مطلب : - www.imna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین