پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۴۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
شاگردان پیروانی باید در این بازی در برابر تیم ملی کاستاریکا قرار میث گرفتند، حریفی چغر و با بازیکنان دونده که با گل زیبای دقیقه 81 ایران از پای درآمدند و هر سه امتیاز به حساب ایران واریز شد.

شعار سال: ملی پوشان جوان ایران موفق شدند با یک گل حریف خود را از پیش رو بردارند و به دومین پیروزی خود در تاریخ جام جهانی جوانان دست پیدا کنند.

 با سانتر رضا شکاری و گلزنی مهدی مهدیخانی که شادی گل رونالدویی او را در پی داشت، ایران صاحب پیروزی ارزشمند خود در جام جهانی 2017 کره جنوبی شد. اولین و آخرین بار در جام جهانی جوانان در سال ۱۹۷۷، ساحل عاج را شکست داده بودیم و این دومین برد تاریخی ایران آن هم با سرمربی ایرانی بود.

ساعتی پس از دیدار اول گروه سوم جام جهانی بین تیم های زامبیا و پرتغال، جوانان کشورمان در اولین بازی خود در این رقابت ها به میدان رفتند. شاگردان پیروانی باید در این بازی در برابر تیم ملی کاستاریکا قرار میث گرفتند، حریفی چغر و با بازیکنان دونده که با گل زیبای دقیقه 81 ایران از پای درآمدند و هر سه امتیاز به حساب ایران واریز شد.
بازی اول مرحله گروهی جام جهانی، یکشنبه 31/25/96، ساعت 12:30
داور: یوناس اریکسن(سوئد)
کمک ها: ماتیاس کلاسنیوس و دانیال وانمارک(سوئد)

کارت زرد:

خوارز(34) گونزالس(73) از کاستاریکا
مهران درخشان مهر(63) شجاعی(71) از ایران
تیم ملی ایران: نیما میرزازاد، علی شهسواری، نیما طاهری، عارف آقاسی، مهران درخشان مهر، محمد سلطانی مهر(65 نیما مختاری)، امید نورافکن، رضا شکاری، محمد مهدی مهدی خانی، رضا جعفری(2+90 خادم پور) و علی شجاعی(79 رزاقی)
سرمربی: امیرحسین پیروانی
تیم ملی کاستاریکا:آدونیس پینه دا، جاناتان مارتینز(90 دیلی)، لوئیس هرناندز(69 سیگوئرا)، استبان گونزالس، یاستین سالیناس، دیه گو مسن، راندال لیل، یان اسمیت(87 نونز)، گرسون تورس، جیمی مارین و ادواردو خوارز
سرمربی: مارچلو هررا


دو تیم جوان ایران و کاستاریکا که پس از 45 دقیقه تلاش موفق نشدند دروازه های یکدیگر را باز کنند و در نهایت با گل دقیقه 81 ایران حکم به برتری شاگردان پیروانی دادند.

بازی با حملات ملی پوشان کشورمان آغاز شد و جوانان ایران چند بار تا پای رسیدن به دروازه کاستاریکا پیش رفتند اما نتوانستند به نتیجه برسند. پس از گذشت پانزده دقیقه ابتدایی بازیکنان حریف تلاش کردند تا میانه میدان را به دست بیاورند، تلاشی که موفقیت زیادی برای این تیم نداشت و جوانان کشورمان با دوندگی فراوان مالکیت توپ و میدان را برای خود نگه داشتند و با حملات خود راه دروازه حریف را در پیش گرفتند.

پس از گذشت سی دقیقه از بازی کاستاریکایی ها توانستند خود را به زمین ایران برسانند و یکی دو بار با تهدیدهای خود دروازه ایران را به خطر بیندازند اما در نهایت موفق نشدند سودی از آنها ببرند، جوانان کشورمان نیز هرچه به پایان نیمه اول نزدیکتر می شدیم فشار خود را روی دروازه حریف کمتر می کردند و دیگر از حملات ابتدای بازی خبری نبود و دل به ضدحملات بستند تا در نهایت با خنثی کردن حملات حریف با تساوی بدون گل نیمه اول را به پایان ببرند.
در نیمه دوم ایران در میانه میدان بهتر ظاهر شد و با توپ های خطرناکی به سوی دروازه حریف یورش برد که حاصل آن زدن یک گل روی ارسال از جناح چپ و کنترل عالی مهاجم جوان تیم ملی ایران بود.
شرح گل:
ایران 1 کاستاریکا 0(دقیقه 81، مهدی مهدی خانی): یکی از حملات فراوان ملی پوشان ایران بالاخره به نتیجه رسید و مهدی خانی در موقعیتی که تعادل کافی نداشت در محوطه جریمه صاحب توپ شد و ضربه خود را به گوشه دروازه کاستاریکا فرستاد.
دقایق حساس:

دقیقه 5 – ارسال شکاری از کناره زمین اولین موقعیت خطرناک را روی دروازه حریف به وجود می آورد اما مدافع این تیم توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 8 – شوت سلطانی مهر از پشت محوطه جریمه با واکنش دروازه بان کاستاریکایی مهار شد.
دقیقه 10 – شوت راه دور ساریناس دروازه ایران را تهدید کرد اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 12 – فرار شکاری از بین مدافعان تیم حریف باعث تک به تک شدن این بازیکن با دروازه بان حریف شد اما حرکت مشکوک به پنالتی گلر کاستاریکایی این توپ را از ایران گرفت.
دقیقه 15 – بهترین موقعیت تیم ملی در این دقیقه نصیب این تیم شد و ضربه ایستگاهی ملی پوشان ایران در موقعیت خوبی به شکاری رسید اما ضربه آرام این بازیکن در اختیار دروازه بان حریف قرار گرفت.
دقیقه 25 – ضدحمله سریع بازیکنان ایران می توانست موقعیت خوبی برای آنها به وجود بیاورد اما این فرصت نیز از دست بازیکنان ایران پرید.
دقیقه 32 – ارسال بلند بازیکنان حریف با واکنش نیما میرزازاد خطر را از روی دروازه ایران دور کرد.
دقیقه 48 – رضا شکاری اولین فرصت بازی در نیمه دوم را به دست آورد اما ضربه این بازیکن با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 50 – یک حمله دیگر از سوی ایرانی ها به وجود آمد اما خروج زودهنگام دروازه بان کاستاریکا این فرصت را از ایران گرفت.
دقیقه 52 – اولین حمله مهم حریف در این دقیقه اتفاق افتاد حرکت کاستاریکایی ها در میان مدافعان ایران به محوطه جریمه ختم شد اما خروج به موقع و خوب میرزازاد دروازه ایران را از خطر دور کرد.
دقیقه 53 – ملی پوشان جوان کشورمان در این دقیقه می توانستند از روی اشتباه دروازه بان حریف به گل برسند اما مدافعان کاستاریکا خیلی زود سررسیدند و توپ را دور کردند.
دقیقه 70 – حرکت شهبازی موقعیت خوبی برای تیم ملی به وجود آورد اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی تابناک، تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 696208  :www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین