پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۷۸۷
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
به مناسبت سالروز گرامیداشت حماسه سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر، فاز نخست طرح کشوری واگذاری فیبر نوری منازل (FTTH) در منطقه آزاد اروند رونمایی شد.

شعارسال: محمود واعظی روز پنجشنبه در آیین تحویل نخستین لینک فیبر نوری خانگی (FTTH) در منزل خانواده معظم شهید حیاتیان در آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این سفر، سه افتتاح بزرگ داریم که بخشی از آنها به شهرهای آبادان و خرمشهر اختصاص دارد.

وی افزود: برای افتتاح این پروژه ها شرکت مخابرات ایران، اپراتورها، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری قابل قبولی داشتند و بیش از دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای افتتاح این پروژه ها هزینه شده است.

واعظی با بیان اینکه در اهواز نیز NIX شهر را افتتاح می کنیم، گفت: در شرکت مخابرات ایران تصمیم گرفته شد تا فیبر نوری را به محل های اقتصادی، بخش های کار و همچنین بخش خانگی ببریم که اولین استان برای پایلوت خوزستان، اولین شهر آبادان و اولین خانه نیز خانه شهید است و مقرر شده تا این فیبر نوری خانگی را به یک میلیون مکان ببریم و با این کار تحول خوبی را در منطقه آزاد اروند و شهر آبادان ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در بخش دیگری از سخنانش گفت:اجرای پایلوت طرح فیبر نوری خانگی از استان خوزستان شروع شده و مقرر شده تا بودجه اضافه نیز برای آن اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این پروژه ها، گام محکمی برای جلب رضایتمندی مردم برداریم، بیان کرد: دولت دغدغه خوزستان را دارد و واقعا هر بار که ریزگردها در این استان مردم را دچار مشکل می کند ما نیز غصه می خوریم.

واعظی عنوان کرد: برای حل مشکل گرد و غبار آنچه که مربوط به سرزمین ایران است را در فاصله کوتاه با سرمایه گذاری اقدامات لازم را انجام می دهیم و بخش خاصی از این مشکل نیز در حوزه کشور عراق هست که مذاکرات را برای این بخش شروع کرده ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا حل مشکل ریزگردها وظیفه دولت است که به توسعه خوزستان توجه جدی داشته باشد، یادآور شد: مردم خوزستان با این همتی که مشارکت بالایی برای انتخابات داشتند وظیفه و مسئولیت دولت را سنگین تر کردند تا به مردم این استان خدمت کند.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز به منظور افتتاح چند طرح مخابراتی و فناوری اطلاعات در استان خوزستان وارد فرودگاه آبادان شد.

حضور در مسجد جامع خرمشهر و سخنرانی در جمع مردم این شهر، افتتاح پنجمین مرکز تبادل ترافیک دیتا در اهواز و مرکز پنجم ارتباطات بین اللملل اینترنت کشور در این شهر از برنامه های واعظی در سفر به خوزستان است.

فیبر نوری در دنیای امروز به یکی از مهم‌ترین، با کیفیت‌ترین و اساسی‌ترین راه‌های ارتباط ثابت به اینترنت و شبکه‌های محلی تبدیل شده است.

امروزه فیبر نوری از پایدارترین راه‌های ارائه‌ی اینترنت با کیفیت و پرسرعت است که مشکلات موجود در سر راه فناوری‌های اینترنت همراه و ADSL را ندارد.

وزارت ارتباطات و مخابرات ایران سال‌ها است که برای فیبرکشی بین‌استانی، بین‌شهری و درون‌شهری اقدامات فراوانی انجام داده است، البته ارائه‌ی خدمات فیبرنوری به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود که سخت‌ترین و مهم‌ترین بخش آن، فیبرنوری منازل است.

راه‌اندازی فیبرنوری یکی از پروژه‌های گران‌قیمت مخابراتی در دنیا است که نیاز به بودجه‌های کلان دارد و باید برای این کار سرمایه‌گذاری‌های کلانی در بخش‌های مختلف انجام شود.

بر اساس‌ آمارهای موجود، با اتصال 130 میلیون خانه در سراسر دنیا به فیبرنوری از طریق FTTH، تعداد مشترکان متصل به اینترنت از این طریق تا پایان سال 2016 به 884 میلیون نفر رسیده است.

آموزش از راه دور، IPTV با کیفیت HD و 4K، بانکداری الکترونیک، خرید آنلاین، تلفن تصویری و مهم‌تر از همه، اینترنت با سرعت فوق‌العاده مهم‌ترین خدماتی هستند که در بستر فیبرنوری منازل ارائه می‌شود. تانوما مخفف «تار نوری مخابرات ایران» است و قرار است نام این شبکه باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 4خرداد1396، کدخبر: 82544332: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین