پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۸۶۴
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز پروژه ثبت مجموعه های تاریخی این جزیره در فهرست آثار ملی خبر داد.

شعار سالسید محمدامین جعفری حسینی به مناسبت هفته میراث فرهنگی گفت: سدها، چاه های تاریخی، بندها و گاوچاه های قدیمی و شاخص مهمترین سازه های تاریخی هستند که مورد مطالعه باستان شناسی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: پرونده ثبتی سازه های آبی تاریخی قشم بر اساس بررسی های باستان شناسی تهیه و برای ثبت ملی آماده سازی می شود و همچنین بررسی و تهیه پرونده باستانی گورستان های تاریخی جزیره بخشی دیگر از پروژه ثبت آثار تاریخی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: جزیره قشم در دوره های مختلف تاریخی نقش محوری در کرانه شمالی و جنوبی خلیج فارس داشته و با آداب و آیین های ویژه خود فرهنگ این خطه را شکل داده است که بر این اساس ثبت و پاسداری از میراث فرهنگی این جزیره اهمیتی دو چندان دارد.
قشم با یک هزار و 500 کیلومترمربع مساحت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب استان هرمزگان وافع است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار28 اردیبهشت96، کدمطلب:82535223 (5988751)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین