پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۹۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
حکم دادگاه تجدید نظر فدرال مبنی بر ادامه تعلیق فرمان ضد مهاجرتی ترامپ، برای کاخ سفید راهی جز طرح مسئله در دیوان عالی کشور باقی نگذاشته است.
شعارسال: سرنوشت فرمان ضد مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با تصمیم اخیر دادگاه تجدید نظر فدرال که رای به تداوم تعلیق آن داد، حالا در دستان قضات دیوان عالی این کشور قرار می گیرد که از قضا اکثر آنها را جمهوریخواهان مدافع کاخ سفید تشکیل می دهند.

گفتنی است روز پنجشنبه، دادگاه تجدیدنظر حوزه چهارم فدرال در ایالت «ویرجینیا» حکم دادگاه حوزه قضایی مریلند که در ماه مارس ممنوعیت مهاجرتی ترامپ را ناقض قانون اساسی آمریکا دانسته و حکم به تعلیق آن داده بود، تایید کرد.

به این ترتیب، «جف سشنز» دادستان کل آمریکا که وظیفه دفاع از فرمان مهاجرتی ترامپ را بر عهده دارد از تصمیم برای فرجام خواهی در دیوان عالی خبر داد.

البته هنوز مشخص نیست که وزارت دادگستری چه زمانی تقاضای رسمی برای فرجام خواهی را به دیوان عالی ارائه خواهد داد.

گفتنی است حکم اخیر دادگاه تجدیدنظر ویرجینیا یک شکست بزرگ برای ترامپ در جهت ممانعت از ورود مهاجرانی از شش کشور مسلمان (ایران، سوریه، لیبی، یمن، سودان، سومالی) به آمریکا است.

دولت آمریکا مدعی است که ممنوعیت مهاجرتی اعمال شده از سوی ترامپ برای حفاظت از امنیت ملی این کشور ضروری است؛ اما وکلای «اتحادیه آزادیهای مدنی آمریکا» که علیه این ممنوعیت مهاجرتی در دادگاه مریلند اقامه دعوی کردند، اظهارنظرهای ترامپ و اعضای تیم انتخاباتی وی در مورد این ممنوعیت را نشانه ای از اِعمال تبعیض علیه مسلمانان می دانند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 6 خرداد 1396، کدخبر: 3989591 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
0
کشورشه. بره هر کاری می خواد بکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین