پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۱۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
تیم فوتسال زیر 20 سال ایران در دیدار فینال مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در تایلند به مصاف عراق رفت و در پایان این دیدار تیم ایران موفق شد با نتیجه 2 بر صفر مقابل حریفش به برتری برسد و به مقام قهرمانی اولین دوره این مسابقات دست یابد.
شعارسال: هر دو گل ایران را در این دیدار سهند رضاپور به ثمر رساند. شاگردان صانعی با قهرمانی در این مسابقات، مانند تیم بزرگسالان ایران بر بام قاره آسیا ایستادند تا فوتسال ایران همچنان در رده جوانان، بزرگسالان و بانوان به‌عنوان قهرمان آسیا شناخته شود. سرمربی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال کشورمان واکنش جالبی به این قهرمانی داشت و تاکید کرد به‌دنبال یافتن استعدادهای ناب فوتسال حتی در خیابان‌های ایران است.

علی صانعی گفت: «بازی فوق‌العاده‌ای بود. می‌توانستیم بیشتر از دو گل به عراق بزنیم، اما بازیکنان ما جوان و کم‌تجربه هستند، ازاین‌رو نمی‌خواستیم مرتکب اشتباهی شویم. از همان مرحله گروهی ما بهتر و بهتر شدیم. این فرآیندی گام به گام بود و با هر پیروزی، اعتماد به نفس‌مان افزایش یافت. ایران کشوری بزرگ با استعدادهای بی‌شمار و بازیکنان تکنیکی است. ما براین باوریم که نه‌تنها درمدارس و دانشگاه‌ها، بلکه در خیابان‌ها، چه درهمسایگی خودمان چه در شهرهای دیگر هم می‌توانیم بازیکنان مستعدی را پیدا کنیم.» توحید لطفی کاپیتان تیم فوتسال زیر ۲۰ سال کشورمان در پایان این رقابت‌ها به‌عنوان با ارزش‌ترین بازیکن جام برگزیده شد. وی در این خصوص گفت: «کسب عنوان با ارزش‌ترین بازیکن زیر ۲۰ سال آسیا فقط به من اختصاص ندارد و هم تیمی‌هایم در راه کسب آن به من کمک کردند. با هیچ کلامی نمی‌توانم احساسم از به‌دست آوردن جایزه با ارزش‌ترین بازیکن جام را بیان کنم. عملکرد من در این مسابقات به‌دلیل تفکرات سرمربی تیم بود. من براساس طرح او در مسابقات حاضر شدم.» اما این قهرمانی بازتاب زیادی در بین اهالی فوتسال و رسانه‌ها داشت.

ترابیان رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی معتقد است شخصیت تیم ایران در تیم‌های حریف در مسابقات قهرمانی آسیا، وحشت ایجاد می‌کرد: «این مسابقه از دیدارهایی بود که در کنترل ایران بود و همه برنامه‌های عراق از سوی کادر فنی تیم کشورمان آنالیز شده بود. اگر تیم ما در این بازی تنها دو گل به‌ثمر رساند، خواسته کادر فنی بود که بازیکنان بتوانند بازی را کنترل کنند. مقابل تیم‌هایی قرار داشتیم که اردوهای چند ماهه داشتند و کار خود را خیلی جدی دنبال می‌کردند. تیم ایران اما با برنامه‌ریزی مدون و آنالیز خوب و بسیار فنی که برای تیم‌های مقابل خود داشت، تیم‌ها را یکی پس از دیگری از پیش‌رو برداشت. البته شخصیت تیمی ایران هم وحشتی در تیم‌های حریف می‌انداخت و برخی تیم‌ها مقابل ایران از قبل باخته بودند. عقل سلیم حکم می‌کند همین کادر فنی که به قهرمانی آسیا رسید، مسوولیت تیم ایران در المپیک را هم به عهده بگیرد.

البته باید با افراد دیگر در فدراسیون فوتبال به‌خصوص کفاشیان در این مورد گفت‌وگو کنیم.» ناظم‌الشریعه سرمربی تیم‌ملی فوتسال بزرگسالان ایران نیز درخصوص قهرمانی جوانان واکنش نشان داد و گفت: «با توجه به زحماتی که بازیکنان و کادرفنی کشیده بودند واضح بود که این تیم می‌تواند قهرمان آسیا شود. بچه‌ها خیلی تلاش کردند تا این قهرمانی را به‌دست بیاورند. این افتخار را به بازیکنان،‌کادرفنی و تمام کسانی که برای این تیم زحمت کشیدند تبریگ می‌گویم. با این قهرمانی مسوولیت برای جامعه فوتسال سنگین‌تر شد چون این جوانان کار بزرگی کردند و توانستند به اولین دوره المپیک جوانان راه یابند. فوتسال قهرمانی‌های زیادی را به‌دست می‌آورد و باید بهای بیشتری به این رشته داده شود. حق فوتسال بیش از این است.»

کفاشیان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال ایران نیز معتقد است این تیم باید در المپیک هم نتایج خوبی بگیرد. وی به خبرگزاری فارس گفت: «مسابقات در سطح کیفی بالایی بود و ملی‌پوشان ایران نیز خیلی خوب کار کردند و زحمات زیادی را متقبل شدند. مهم‌ترین بحث کسب سهمیه المپیک بود که تیم‌ملی فوتسال ایران به همراه عراق سهمیه این رقابت‌ها را به‌دست آورد و اگر می‌خواهیم در رقابت‌های المپیک هم موفق باشیم باید از حالا یک تیم زیر 17 سال قدرتمند و قوی را جمع کرده و از همین فردا استارت المپیک را بزنیم.»

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: 7 خرداد 1396، کدخبر: 1102484، www.donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین