پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
پینگ‌پنگ یکی از رشته‌هایی است که خراسان شمالی در داشتن ورزشکان مستعد، چیزی از استان‌های صاحب نام کم ندارد؛ اما نبود اسپانسر، مشکلات مالی و ... تا حدودی این رشته ورزشی را به حاشیه برده است.

شعار سال: کوچک بودن سالن پینگ‌پنگ خراسان شمالی و کوتاه شدن سانس تمرین‌ها سبب شده این هیئت با وجود داشتن ورزشکاران مستعد، آن‌چنان که باید، نتواند درمیادین کشوری حرفی برای گفتن داشته باشد.

گرچه دو نفر از پینگ‌پنگ بازان استان توانسته اند در مسابقات دوبل کشوری به مرحله یک هشتم رسیده و در قسمت انفرادی نیز حضور پینگ‌پنگ بازان در بین۳۲ و۱۶نفر صاحب رتبه کشوری، خود گواه دیگری است که خراسان شمالی در داشتن پینگ‌پنگ بازان مستعد، چیزی از استان‌های صاحب نام کم ندارد؛ اما نبود اسپانسر، مشکلات مالی و فراهم نبودن بستر این ورزش در استان، تا حدودی پینگ‌پنگ را به حاشیه برده است.

*توجه به استعدادیابی و قهرمان پروری

«استعدادیابی» و «قهرمان پروری» دو عنوانی است که نائب رئیس هیئت پینگ‌پنگ خراسان شمالی به‌رغم وجود مشکلات این هیئت بر روی آن تکیه می‌کند.

زیور بلاغی با گلایه از این وضعیت، استعدادیابی و قهرمان پروری را از مهم‌ترین اهداف این هیئت می‌داند و می‌گوید: اکثر ورزش‌ها باید از سنین پایه شروع شوند تا بتوان در آنها به قهرمانی رسید و تحقق این موضوع در گرو برنامه ریزی، آگاه سازی و اجرای صحیح اهداف است.

زیور بلاغی ادامه داد: ورزش پینگ‌پنگ در سطح جهانی و المپیک مدال آور بوده و از جمله ورزش‌هایی است که در هر رده سنی می‌توان در آن حضور داشت.

وی تصریح کرد: این موضوع هیئت را بر آن داشت تا در برنامه‌های خود تمرکزش را معطوف به استعدادیابی کند و سعی کرد این موضوع را با کمک آموزش و پرورش پیگیری و زمینه گسترش آن را فراهم کند.

*تاثیر کمبود بودجه بر کمرنگ شدن فعالیت‌های ورزشی

بلاغی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در توسعه پینگ‌پنگ استان اظهار کرد: این سازمان می‌تواند با سوق دادن دانش آموزان به سمت این ورزش مهیج و آگاه سازی خانواده‌های آنان، نقش مهمی ایفا کند اما کسری بودجه این سازمان نیز موجب شده تا توجه و فعالیت آنان در این زمینه کمرنگ شود.

اکثر ورزش‌ها باید از سنین پایه شروع شوند تا بتوان در آنها به قهرمانی رسید و تحقق این موضوع در گرو برنامه ریزی، آگاه سازی و اجرای صحیح اهداف است

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با برنامه‌های هیئت پینگ پنگ، به برگزاری جشنواره توپ و راکت در اردیبشهت ماه امسال اشاره کرد و گفت: در این جشنواره از بین کودکان شش ساله افرادی را استعدایابی و با برگزاری تمرینات مستمر، برای آنان همه ماهه مسابقات تدارکاتی برگزار می‌کنیم.

بلاغی درادامه گفت : درتلاش هستیم مسابقات دوستانه‌ای بین استان‌های صاحب رتبه کشوری در پینگ‌پنگ برگزار کنیم تا سطح تیم استان سنجیده شود و بتوانیم تیم را در شرایط مسابقات کشوری قرار دهیم.

وی تصریح کرد: البته پیشبرد چنین برنامه‌هایی نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی مسئولین استانی و کشوری است.

بلاغی افزود: وضعیت تمرین تیم استان با جذب مربی بدن سازی در هیئت باعث شده تا سطح تیم در حد قابل قبولی باشد و در دیگرشهرستان ها باید عوامل دخیل درنبود پیشرفت تیم‌ها بررسی شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با هدف گذاری و اجرای برنامه‌های هیئت بر تحقق اهداف پایه، این مهم نیز بهبود پیدا کند.

بلاغی با بیان اینکه صرف هزینه و وقت در پینگ‌پنگ می‌تواند بیشتر از سایر ورزش‌ها بازخورد مناسبی داشته باشد، از مسئولان خواست تا نگاه ویژه‌ای به این ورزش داشته و در راستای حل مشکلات این هیئت تلاش کنند.

*استعدادیابی در مهد کودک‌ها

رئیس هیئت پینگ‌پنگ خراسان شمالی نیز از برنامه ریزی هیئت برای فعالیت در رده سنی پایه خبر داد و گفت: برای استعدادیابی و کشف پینگ‌پنگ بازان مستعد، این هیئت در مهدکودک‌ها نیز اقدامات موثری را انجام داده است.

*تغییر رئیس فدراسیون وعواملی دیگری نظیر کمبود امکانات و اعتبارات، فضای تمرینی کوچک و... از مشکلاتی است که این هیئت با آن مواجه است

امان ا...افشین با بیان اینکه در رده بزرگسالان نیز استعدادیابی در بخش بانوان انجام گرفته است افزود: هیئت پینگ‌پنگ در نظر دارد از مربیان مجرب خارج از استان نیز برای ارتقای سطح پینگ‌پنگ بازان این استان استفاده کند.

افشین با اشاره به تغییر رئیس فدراسیون این رشته ورزشی تصریح کرد: تغییررئیس فدراسیون وعواملی دیگری نظیر کمبود امکانات و اعتبارات، فضای تمرینی کوچک و... از مشکلاتی است که این هیئت با آن مواجه است.

وی امکانات هیئت در شهرستان‌ها را مناسب و از تعامل خوب هیئت با آموزش و پرورش ابراز رضایت کرد.

افشین اظهار امیدواری کرد که توجه مسئولان به رفع مشکلات و کمبودهای هیئت پینگ‌پنگ در این استان بتواند موجب شکوفا شدن بیشتر استعدادهای نهفته در بین نوجوانان و جوانان علاقمند به این رشته ورزشی و کسب عناوین قابل توجه استانی، ملی و بین المللی شود.

با توجه به وجود استعدادهای فراوان در خراسان شمالی انتظار می رود با افزایش زیر ساختها زمینه برای توسعه این ورزش فراهم شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 24 آذر 1394، کد مطلب: 2999260: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین