پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۹۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور با ارائه تحلیلی درباره خاستگاه و عواقب دوقطبی‌سازی در کشور، نسبت به ایجاد این فضا در کشور هشدار جدی داد.

شعار سالحمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«‏گام نوین برخی دوستان در تداوم همان کپی برداری (۴٪- ۹۶٪)، ذهنیت سازی اجتماعی(۱۶- ۲۴) با تبدیل نماد "فقر- غنا"به "فرشته- شیطان" یا "پاک- پلید" است؛ این اقدام برای دو قطبی سازی شدید در کشور، در پسا انتخابات، با گسترش از اقتصاد به عرصه فرهنگ و رسانه طراحی شده است؛ اما این گام جدید اقدامی خطرناک است؛ ‏تئوری جامعه"پاک- پلید" اندیشه‌ای بحران آفرین در تاریخ، با ظاهری متین بوده است؛ تفکری خطرناک، که حاصلی جز خشونت، نزاع فکری و حرمت زدایی ملی در بر ندارد . ‏در این طراحی، حیات اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای، تاوان بحران‌ها را پرداخته و جامعه حساسیت خود را به جهت نابسامانی‌های روانی در این تقابل از دست خواهد داد. ‏با کشاندن این تقابل به عرصه اجتماعی، جامعه به پلید و پاک و... تبدیل و دولت و مردم رای داده به آن به پلید و شیطان و مخالفان به پاک و فرشته تبدیل می‌شوند.

‏آرامش پسا انتخابات دوباره به التهاب تبدیل و تقابل مومنین و غیرمومنین، عرصه‌ی ساختن کشور را تنگ و نگرانی‌های اجتماعی به سمت نارضایتی سوق می‌یابد؛ ‏این تقابل احتمالا به نهادها و شوراهای عالی کشور هم کشیده شده، یکپارچگی آنان به خطر افتاده و دو قطبی دولت و حامیان آن، در برابر غیر دولتی‌ها پدید می‌آید؛ ‏دروغ و خشونت؛ تهمت و افترا؛ التهابات اجتماعی؛ خبرسازی ‌های جعلی؛ یکدیگر را به جان هم انداختن؛ حرمت قلم و زبان نگاه نداشتن و... آینده را پر مخاطره می‌کند.

‏قطبی‌سازی کشور به جامعه"پاک- پلید" ؛ انشقاق در نهادهای ملی؛ بحران زایی؛ التهاب آفرینی اجتماعی و... به نفع کشور نیست و سرمایه اجتماعی را نابود می‌کند. ‏هشیار باشیم و باور کنیم انتخابات تمام شده است؛ بر سر شاخ، بن نبریم؛ سینه‌ها از کینه‌ها پاک کنیم؛ دست به دست هم دهیم؛ و به یاری این ملت بشتابیم.»

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 12 خرداد 96، کدمطلب:96031207057، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
خدا طرفدارهای شما دارن به این دو قطبی سازی دامن می زننند که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین