پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۶۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشار به حادثه تروریستی در حرم امام(ره) و مجلس شورای اسلامی، گفت: این جنایات نشان‌دهنده تمرکز آنها بر مراکز اصلی مردم‌سالاری دینی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

شعارسال: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم وداع با پیکرهای پاک شهدای حادثه ترور روز چهارشنبه مجلس و حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: انا لله و انا الیه راجعون؛ امروز، روز سختی برای ملت ایران است، وداع با عزیزانی که مظلومانه در اقدام تروریستی روز چهارشنبه در حرم امام (ره) و مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند، به ارواح مطهر این شهدای عزیز درود می‌فرستیم و از سروران عزیز می‌خواهم با قرائت فاتحه برای آن عزیزان ادای احترام کنند.

لاریجانی گفت: مرکز مورد توجه ملت ایران، حمله تروریستی انجام دادند که نشان‌دهنده تمارض آنها بر محورهای اصلی مردم‌سالاری دینی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: از بیان ارزشمند رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنم که مایه دلگرمی خانواده شهدا و همه ما گردید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاه کوتاهی به شهدای این فاجعه نشان می‌دهد تروریست‌ها ناتوان از دسترسی به اهداف خود یعنی صحن مطهر امام (ره) و صحن مجلس شورای اسلامی بودند و با هدف‌گیری‌های کور، کارکنان مجلس را به شهادت رساندند؛ از خداوند متعال برای مجروحان این حادثه، شفای عاجل طلب می‌کنیم.

لاریجانی در ادامه اسامی شهدای مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.

وی اظهار داشت: اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا مایه ننگ آنان در دوران برزخ مبارزات تروریستی ملت‌هاست، از سعودی‌ها توقعی بیش از این نبود، چرا که حکومت دیکتاتوری و به دور از هر گونه علامت مردم‌سالاری دارد و امروز مظهریت مبارزه با مردم‌سالاری و حمایت از تروریست‌ها، سعودی‌ها بر سینه خود نصب نمودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اما کار آمریکا که زمانی مدعی مدیریت جهان برای وصول به دموکراسی و حقوق بشر بود، به جایی رسیده است که رئیس‌جمهور آن با کمال وقاحت، دموکراسی را با پول معاوضه کرده است.

وی گفت: آمریکا سیاست درب‌های چرخان را در پیش گرفته است که فقط به سوی چپاول اموال کشورها گشوده می‌شود و دموکراسی و حقوق بشر را در این راه ذبح نموده است. یک روز به بهانه نشست ریاض، چند صد میلیارد از سعودی می‌بلعد و روز دیگر با ایجاد درگیری در منطقه، قصد چپاول کشور دیگری را دارد و این ننگ چپاول اموال کشورها به بهانه‌های واهی، آینده آمریکا را تاریک‌تر خواهد کرد.

لاریجانی اظهار داشت: نشست ریاض را برگزار کردند و مدعی شدند ایران را منزوی کردیم؛ این چه انزوایی بود که این همه مسئولان کشورها در این حادثه در کنار ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از همه این اقدامات قبیح‌تر، مصوبه اخیر سنای آمریکا در حمایت از تروریست‌ها و ایجاد تحریم‌های جدید علیه ملت ایران بود؛ درست در زمانی که ملت ایران درگیری در پارلمان با تروریست‌های جنایتکار داشت، با کمال بی‌شرمی، سنای آمریکا قانونی علیه ملت ایران و حمایت از تروریست‌ها به تصویب رساند.

وی افزود: این امر نشان می‌دهد سنای آمریکا از کمترین عاطفه انسانی برخوردار است؛ این اقدام ننگین نشان می‌دهد در جهانی زندگی می‌کنیم که با دو داعش در مبارزه و مصاف هستیم؛ داعش منطقه‌ای و داعش بین‌المللی.

لاریجانی تصریح کرد: آمریکا با این اقدام، خود را در کنار داعش منطقه‌ای قرار داد و نشان داد که آمریکا، داعش بزرگ بین‌المللی است و صحت سخنان امام بزرگوار (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بار دیگر به اثبات رسید که آمریکا شیطان بزرگ است و کسانی که می‌خواهند تروریسم را ریشه‌کن کنند، چاره‌ای جز مبارزه با داعش بین‌المللی یعنی آمریکا ندارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این مصوبه که سراسر آن حمایت آشکار از تروریسم است، گستاخی از حد گذشته است و نسبت به فناوری موشکی ایران و سپاه پاسداران و نیروی قدس، تحریم‌هایی وضع نمودند.

وی اظهار داشت: آمریکا می‌داند سپاه پاسداران و نیروی قدس مهمترین نیروی رزمنده جدی علیه تروریست‌ها در منطقه است؛ لذا وضع چنین قوانینی، همراهی و یکدستی آنان با تروریست‌های منطقه‌ای را نشان می‌دهد.

لاریجانی ادامه داد: آمریکا تصور نکند اختلاف‌نظرها در ایران مجالی برای مانورهای شیطانی آنان فراهم می‌کند؛ ما با صدای رسا و روشن اعلام می‌کنیم سپاه پاسداران یک نیروی مردمی فداکار برای انقلاب اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نیروی قدس و سپاه پاسداران، خط قرمز ایران است و ما پاسخ کوبنده‌ای به آنان خواهیم داد.

وی ادامه داد: پرده‌های تزویر ارتش آمریکا و CIA را کنار می‌زنیم و نشان می‌دهیم که این دو دستگاه، پایگاه اصلی تروریسم در منطقه هستند و در مقابل آنان ایستادگی خواهیم کرد.

لاریجانی گفت: این اقدام آمریکا، صحنه منطقه را شفاف‌تر کرد و ملت ایران را در مبارزه با آمریکا و تروریست‌های دست‌ساز آنان مصمم‌تر کرد و همه قوای سه‌گانه کشور و نیروهای مسلح در این مبارزه همفکر و هم‌نظر هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی از نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی که در سرکوب تروریست‌ها در روز چهارشنبه با قاطعیت عمل نمودند، تشکر کرد و گفت: از سردار جعفری فرمانده محترم سپاه پاسداران که از لحظات اولیه خود را به مجلس رساندند و در کنار ما بودند، تشکر می‌کنیم.

لاریجانی از حضور مسئولان نظام بخصوص رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه، رئیس دفتر رهبری و فرماندهان نظامی که در این مراسم شرکت کردند، سپاسگزاری کرد و گفت: این حضور نشان‌دهنده عزم عمومی نظام در این مبارزه اصیل است.

وی خاطرنشان کرد: از همه نمایندگان، وزرا و مسئولان که در این مراسم شرکت کردند، تشکر می‌کنم و برای شهدای مجلس آرزوی علو درجات و برای خانواده آنان آرزوی موفقیت می‌کنم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 19خرداد1396، کدخبر: 3999501: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین