پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۸۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور زنان در ورزشگاه آزادی در مسابقه والیبال تیم های ملی ایران و بلژیک گفت که از ۳۰۰ زن حاضر در ورزشگاه، تعداد کمی از طریق سایت بلیط خریده بودند و مابقی مدعوین بودند.

شعار سال: طیبه سیاوشی با تاکید بر اینکه حضور زنان در ورزشگاه‌ها هیچ منع قانونی ندارد، گفت: درست است در وهله اول خانم‌هایی که در بازی روز گذشته ایران و بلژیک حضور داشتند تعداد کمی بلیط خریده بودند و مابقی مدعوین بودند اما این قدم اول اتفاق خوبی بود و تلاش ما این است که امکان حضور زنان در ورزشگاه ها فراهم شود.

وی که خود در جریان مسابقه والیبال ایران و بلژیک در ورزشگاه حضور پیدا کرده بود، درباره برخی اظهار نظرها مبنی بر حضور گزینشی بانوان افزود: آغاز هر فعالیت بزرگ اجتماعی نیاز به مدیریت ویژه دارد تا آن فعالیت با موفقیت به انجام برسد، بنابراین کمی شکیبایی و حوصله می‌تواند شرایط هماهنگ شدن همه اجزای یک اتفاق خوب را رقم بزند.نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: با اینکه ما حادثه دردناکی را در مجلس پشت سر گذاشته بودیم و من آمادگی روحی برای حضور در ورزشگاه را نداشتم اما به دلیل قولی که از قبل داده بودم و اینکه می‌خواستم ببینم چطور می‌توان امکان حضور زنان در ورزشگاه را گسترش داد در این بازی حضور پیدا کردم و بسیار خوشحال بودم که ماحصل تلاش نمایندگان و وزارت ورزش، حضور ۳۰۰ خانم در ورزشگاه بود.

وی گفت: من می‌دانم خانم‌هایی که امکان حضور در بازی روز گذشته ایران و بلژیک را پیدا نکردند، از این موضوع ناراحت هستند اما حضور تعدادی از زنان در ورزشگاه آزادی مقدمه، تجربه و «اولین» خوبی بود و من قول می‌دهم که ما تلاشمان را خواهیم کرد تا با توجه به مقامات ذی صلاح راه را برای حضور زنان در ورزشگاه باز کنیم. وزارت ورزش هم در تلاش است که این امکان را فراهم کند تا خانم‌ها نیز بتوانند از طریق سایت بلیط تهیه کنند.

سیاوشی با اشاره به حضور اجتماعی زنان و مردان در کنار یکدیگر و فضای عمومی جامعه گفت: جوانان، زنان و مردان به خوبی می‌دانند کجا می‌توانند نشاط سالم را داشته باشند و هدف و انگیزه‌شان برای ورود به ورزشگاه را درک می‌کنند. ضمن اینکه ما در سالن‌های والیبال، بسکتبال و تکواندو هیچ وقت شاهد مسئله و مشکل خاصی نبودیم و پیشینه بدی در این زمینه وجود نداشته است؛ لذا خانم‌ها می‌توانند در سالن‌های مذکور حضور داشته باشند. امکانات آن هم وجود دارد. فضا تفکیک شده و راه‌های جدایی برای تردد خانم‌ها و آقایان وجود دارند.این عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه زنان به عنوان نیمی از جامعه دوشادوش مردان می‌توانند با حضور در ورزشگاه‌ها، رویدادهای ورزشی را تماشا کنند، گفت: خوشبختانه ما در کشورمان مثل برخی کشورهای دیگر نظرات متحجرانه‌ای در این زمینه نداریم بلکه تعداد زیادی از زنان ما فعالان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی هستند و با توجه به اینکه هیچ منع قانونی برای حضور زنان در ورزشگاه ها نیست و زنان و مردان ایرانی طبق قانون اساسی از حقوق برابر برخوردارند ان شاء الله این مسئله هم حل و فصل خواهد شد.

وی حضور زنان در ورزشگاه ها را موجب دور شدن از فردگرایی و در کنار هم قرار گرفتن خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: من با احترام به همه خانم‌هایی که دوست دارند در ورزشگاه حضور پیدا کنند به آنها می گویم قدری صبر کنند ان‌شاء الله نتیجه خوبی را در این زمینه شاهد خواهند بود.

سیاوشی افزود: شب گذشته دیدیم که ورزشگاه آزادی علیرغم حادثه تلخی که چهارشنبه گذشته در تهران اتفاق افتاده بود با استقبال خوبی مواجه شد و شاهد حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به ورزش بودیم. ما این امنیت را مرهون کسانی هستیم که در بیرون اهتمام ویژه‌ای برای تامین امنیت دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ انتشار 20 خرداد 96، کد مطلب: 674956:www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
0
خانم سیاوشی، واقعا می تونید یا فقط شعاره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین