پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۰۱۹
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
ايستگاه وكيل ( بهارستان) از مجموعه ايستگاه‌هاي قطار شهري شيراز، به لحاظ نوع طراحي، اجرا و سازه، به‌عنوان يكي از ايستگاه‌هاي منحصر به‌فرد در كشور محسوب مي‌شود.

شعار سال: مديرعامل قطار شهري شيراز و حومه در اين خصوص گفت: ايستگاه وكيل (بهارستان) تنها ايستگاه قطار شهري در كشو به‌شمار مي‌رود كه به شكل كاملا زيرزميني اجرا و احداث شده است.

اسدالله حاج‌زماني روند اجراي اين پروژه را مناسب اعلام و اضافه كرد: زماني اجراي اين پروژه آغاز شد كه بسياري از طراحان و مهندسان اعتقاد داشتند انجام چنين پروژه‌اي در محدوده خيابان زند باريك و در نزديكي بازار وكيل و بافت فرسوده شيراز، امكان‌پذير نيست.

او با يادآوري اينكه ايستگاه وكيل، يكي از ايستگاه‌هاي خط يك قطار شهري شيراز است كه با توجه به صلاح‌ديد شوراي چهارم به مجموعه ايستگاه‌هاي اين پروژه اضافه شد، گفت: شايد اگر احداث اين ايستگاه مد نظر نبود، اكنون خط يك قطار شهري شيراز به شكل كامل بهره‌برداري شده بود.

حاج‌زماني موقعيت ايستگاه وكيل را از تمام ابعاد استراتژيك خواند و گفت: اين ايستگاه كه در محدوده بازار وكيل به‌عنوان مركز تجاري و البته يكي از مقاصد گردشگري شيراز قرار دارد، با تسهيل دسترسي، زمينه رونق بيشتر را در حوزه‌هاي مختلف فراهم خواهد كرد.

مديرعامل قطار شهري شيراز با بيان اينكه احداث اين ايستگاه زمينه كاهش تردد خودروها در محدوده بازار وكيل و بافت قديمي شيراز را بسترسازي مي‌كند، گفت: قطعا اين ايستگاه كاركردي عمده خواهد داشت.

حاج‌زماني ابراز اميدواري كرد كه با تكميل بخشي از سازه ايستگاه وكيل، امكان عبور قطار از اين ايستگاه با هدف بهره‌برداري از كل خط يك فراهم شود، گفت: ايستگاه وكيل( بهارستان) ان‌شاءالله بهار سال 97 آماده مسافرگيري خواهد بود.

او در خصوص ويژگي‌هاي طراحي و احداث اين ايستگاه نيز گفت: این ایستگاه به‌صورت کاملا زیرزمینی در محدوده‌اي از شهر شيراز احداث شده است كه علاوه بر ترافيك سنگين خودرويي، بافت فرسوده و مركز تجاري شهر نيز در آن قرار داشت.

مدیر عامل قطار شهری شیراز توضيح داد: با این روشی که کار شد تملک بسیار گسترده نبود و هزینه های جابجای ندادیم حداقل 50 میلیارد تومان در هزینه های معارضین و تملک صرفه جویی شد و این در حالی است که حدود 100 میلیارد تومان هزینه ایستگاه خواهد بود .

حاج‌زماني با بيان اينكه اواخر تیر ماه مترو از ایستگاه وكيل عبور كرده و به ایستگاه آخر خواهد رسید، گفت: با بهره‌برداري كامل از خط يك در تمام ايستگاه‌هاي بين مسير جز ايستگاه‌هاي ميدان امام حسين(ع) و وكيل، مسافرگيري انجام خواهد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) استان فارس، تاریخ انتشار 21 خرداد 96، کد مطلب: 963-2474-5:www.fars.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین