سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور و کارآفرینی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با بیان اینکه این دانشگاه به دنبال تاسیس شهرک علمی و تحقیقاتی است، گفت: احداث این شهرک که پارک علم و فناوری استان را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد، به تصویب رسیده که برای عملیاتی شدن نیاز به بودجه دارد

شعارسال: مجید قدیری با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری فراتر از مرکز رشد واحدهای فناور است، اظهار کرد: شرکت‌هایی با سابقه 30 ساله در پارک علم و فناوری مشغول به فعالیت هستند، در حالی که مراکز رشد حامی ایده‌هایی هستند که از صفر شروع شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که دانشگاه‌های کشور کارآفرین نیستند و بودجه خود را از دولت اخذ می‌کنند، اضافه کرد: چرخه‌ای کامل برای صنعت و دانشگاه در تمام کشورهای پیشرفته دنیا وجود داشته که ایده‌های خود را تجاری سازی می‌کنند.

قدیری با اشاره به سیکل و ارتباط بین صنعت و دانشگاه در کشورهای پیشرفته، ادامه داد: پروژه‌های دانشگاهی به دو دسته تقسیم شده و به صورت جداگانه به دانشجویان و اساتید تحویل داده می‌شوند، در حالی که قسمت اعظم کار بر عهده دانشجویان است و علاوه بر کسب تجربه به واسطه نظارت اساتید، خروجی مطلوبی بدست می‌آورند و شاهد هستیم که این خروجی نیز به کشورهای جهان سومی صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای غربی اساتید نظارت کرده و دانشجویان کار می‌کنند، خاطرنشان کرد: مدیران دانشگاه‌های برتر دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که دانشجویان به سبب چشیدن شهد علم، دانش و همچنین کسب تجربه برای ورود به بازار کار، انگیزه کافی را برای انجام پروژه‌های علمی و صنعتی دارند.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور و کارآفرینی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، با اشاره به اینکه اساتید بر خلاف دانشجویان انگیزه انجام کارهای صنعتی را ندارند، یادآور شد: اکثر استادان ایرانی ارتقای رتبه را در امتیازهای پژوهشی و ارائه مقالات می‌دانند، این در حالی است که اکثر پژوهش‌ها و مقالات این اساتید به هیچ عنوان متناسب با موضوعات، مشکلات و معضلات داخل کشور نیست، به همین جهت با وجود مقاله‌های بسیاری از اساتید، مشکلات جامعه همچنان باقی‌مانده و راهکاری برای آن‌ها ارائه نشده است.

وی با اشاره به پارامترهای اساسی که دانشجویان باید برای پیشرفت کشور در نظر بگیرند، تصریح کرد: داشتن روحیه خستگی‌ناپذیر و ریسک پذیر از مهم‌ترین عواملی است که دانشجویان کشور باید مد نظر داشته باشند.

قدیری با اشاره به این دو پارامتر تصریح کرد: پشتکار و روحیه خستگی‌ناپذیری در دانشجویان ایرانی مثال زدنی است، در حالی که ریسک پذیری توسط اساتید به دانشجویان آموزش داده نمی‌شود و این را می‌توان ضعف بزرگی در عرصه علمی کشور دانست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 1دی1394، کدخبر: 94100100288: www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین