پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۵۵۸
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
فرماندار شهرستان مهرستان گفت: دبیرخانه دائمی شورای زکات باید در مهرستان فعال شود.

شعار سال: رشید پارسایی ظهر امروز در اولین جلسه شورای زکات مهرستان که با حضور امامان جمعه و جماعت، اعضای شورا و جمعی از معتمدان و ریش سفیدان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ سازی پرداخت زکات باید در سطح شهرستان تبیین شود زیرا پرداخت نکردن زکات موجب گسترش فقر در جامعه و گاهی اوقات موجب قحطی می شود و اگر مردم به پرداخت زکات اقدام کنند فقر در جامعه از بین می رود.

وی افزود: احیای زکات از مهم ترین ضروریات جامعه است به طوری که به انجام این فریضه الهی و نماز بارها در قرآن مجید اشاره و تاکید شده است.

وی با تاکید بر فعال شدن دبیرخانه دائمی شورای زکات در مهرستان، تصریح کرد: باید با هماهنگی و همدلی این دبیرخانه را در شهرستان فعال کرد و با زکات جمع آوری شده می توان اقدامات شایانی در راستای حمایت از محرومان و رفع کمبودها در شهرستان انجام داد.

وی خاطر نشان کرد: نهاد کمیته امداد همچون سابق به عنوان متولی احیای این فریضه با همکاری روحانیان و مبلغان در جهت ترویج، آگاه سازی، پیگیری جمع آوری زکات و مصرف آن برای توسعه عام المنفعه اقدامات موثری در شهرستان انجام دهد.

مدیر کمیته امداد مهرستان نیز با اشاره به میزان زکات جمع آوری شده در شهرستان گفت: سال گذشته ۹۳ میلیون ریال زکات جمع آوری و صرف امور عام المنفعه شد.

دلاور کریمی افزود: یکی از برنامه های این نهاد ایجاد همکاری و تعامل بین دیگر ادارات و نهادهای اجرایی شهرستان با کمیته امداد است تا برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی زکات کمک کنند.

وی ادامه داد: امسال نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌ های انجام شده مصادف با عید سعید فطر وجوه فطریه‌، زکات و کفاره نمازگزاران و روزه‌داران در مصلی‌ها و مساجد برگزار کننده نماز عید فطر و همچنین برخی میادین توسط پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه‌ جمع‌آوری می شود که در این راستا همزمان در مسجد امام حسین(ع) مهرستان و همچنین مصلای اهل سنت این شهر ۷ صندوق برای جمع آوری فطریه مستقر می شود.

وی با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت ها و به خصوص خیران در راستای محرومیت زدایی استفاده شود، افزود: بر همین اساس برای جمع آوری فطریه روستاییان در همه مساجد روستایی دو صندوق جمع آوری فطریه مستقر می شود.

امام جمعه اهل سنت مهرستان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در جامعه، گفت: پرداخت زکات از راه های کاهش فاصله طبقاتی و رفع محرومیت نیازمندان در جوامع اسلامی است به طوری که از اهمیت و جلوه بسیار ویژه ای برخوردار است.

مولوی عبدالخالق حسین زهی افزود: بر اساس فرامین دین مبین اسلام، خداوند سهم فقرا را در مال و دارایی اغنیا و ثروتمندان قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: پرهیز از پرداخت زکات غضب و خشم پروردگار را در پی دارد و پرداخت به موقع و مداوم آن ضمن این که اطاعت از فرمان خداوند و ادای یک فریضه شرعی و حد الهی است یک پشتوانه و روزنه برای کاهش محرومیت در جامعه اسلامی محسوب می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 24 خرداد 1396، کد مطلب: 4004654: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین