پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: تعداد ۶۰ هزار از چاه‌های آب آذربایجان غربی فاقد مجوز قانونی است که عاملی برای استفاده بی‌رویه از آب و در نهایت از اسباب خشکی دریاچه ارومیه است.

شعار سال: یاسر رهبردین ظهر امروز در نشست خبری مشترک مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط طرح احیای دریاچه ارومیه که در سال جلسات فرهنگسرای خانه جوان برگزار شد اظهار کرد: تاکنون 124 مورد دستگاه حفاری چاه‌های غیرمجاز در حوضه آبریز دریاچه ارومیه کشف و به پارکینگ منتقل شده است.

وی افزود: 4 مصوبه از 27 راهکار احیا دریاچه ارومیه به شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی مربوط است که در این ارتباط 17 طرح و پروژه به انجام رسیده یا در حال اجرا است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: در سال‌های اخیر به واسطه گشت و بازرسی 80 اکیپ 646 متور پمپ غیرمجاز برداشت از آب‌های سطحی و زیر زمینی جمع‌آوری شده است.

وی تصریح کرد: در قالب راهکارهای 27گانه کار احداث کانال انتقال آب جلدیان به طور کامل به انجام رسیده و افتتاح شده است که می‌تواند 95 میلیون مترمکعب آب را به دریاچه انتقال دهد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: تعداد 60 هزار از چاه‌های آب آذربایجان غربی فاقد مجوز قانونی است که عاملی برای استفاده بی‌رویه از آب و در نهایت از اسباب خشکی دریاچه ارومیه است.

وی افزود: در سال 94 حدود 584 چاه و در سال گذشته نیز یک هزار 540 چاه غیرمجاز در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بسته شد.

به گفته وی در 6 رودخانه اصلی حوضه آبریز دریاچه ارومیه، 65 کیلومتر لایروبی صورت گرفته و با احداث معبری به طول 25 کیلومتر طرح اتصال زرینه رود به سیمینه رود در میاندوآب انجام شده است.

رهبردین اظهار کرد: در سال 93 و 94 افزون بر 701 میلیون متر مکعب و در سال آبی 94 و 95 نیز افزون بر 2 میلیارد و 840 میلیون متر مکعب آب به سمت دریاچه ارومیه انتقال داده شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: به رغم کاهش بارندگی‌ها امسال ولی 1.5 میلیارد مترمکعب آب به دریاچه وارد شده است.

رهبردین اظهار کرد: از برنامه مقرر که رهاسازی آب به مقدار 176 میلیون متر مکعب در سال 93 بود 144 میلیون متر مکعب در همان سال رهاسازی شد و این رقم در سال 94 از 427 میلیون متر مکعب هدف‌گذاری شده به یک میلیارد و 170 میلیون متر مکعب افزایش یافت.

وی گفت: در سال آبی جاری نیز از 355 میلیون متر مکعب مشخص شده 674 میلیون مترمکعب رهاسازی شده که این رقم نشان از اهتمام شرکت آب منطقه‌ای در روند احیا دریاچه ارومیه دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 25 خرداد 96، کد مطلب: 1437570:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین