پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
‌امام‌ جمعه قم گفت: آمریکا در مذاکرات خوی استکباری خود را نمایش می‌دهد و اصطلاحی که توسط برخی مطرح می‌شود و مدعی برد برد در مذاکرات هستند با فرهنگ آمریکا همخوانی ندارد چون آمریکا با اسلام ما مخالف است.
شعار سال: آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت:تقوا داری درجاتی است، ترک محرمات و انجام واجبات و مدام به یاد خدا بودن و حفظ تقوا در همه مراحل زندگی بسیار مهم است.

وی با اشاره به آیه 102 سوره آل عمران افزود: مومنان باید تا واپسین لحظات زندگی تلاش کنند، با تقوا بودن مهم است اما با تقوا ماندن مهم تر است، اسلام علاوه بر چگونه زیستن چگونه مردن را نیز به ما گفته است.

امام جمعه قم بیان کرد: اسلام در برخورد با تخلفات به دور از تعارفات است و هیچ ملاحظه ای نمی‌کند، امام علی (ع) به صورت دقیق و قاطع برخورد می‌کرد و بین برادر خود و بقیه هیچ تفاوتی قائل نشد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به ویژگی‌های بی نظیر امام علی (ع) عنوان کرد: راستگویی، عدالت محوری، شایسته محوری و انسان محوری از جمله مهم‌ترین خصوصیات امیرالمؤمنین (ع) بود، قاطعیت و عدالت امام علی (ع) باید مورد توجه جامعه باشد، امیرالمؤمنین (ع) برخورد بسیار خوبی با مخالفان خود داشت و هیچ گاه به آن‌ها اهانت نمی‌کرد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: هر صنف و گروهی دارای ویژگی‌هایی هستند که به واسطه آن شناخته می‌شوند، امام علی (ع) برای انسان‌های متقی خصوصیاتی را ذکر کردند که اخلاص در عمل و توجه به فرصت‌ها و بی توجهی به آرزوها از جمله آن‌ها است.

وی با اشاره به لزوم توجه به آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی ارزشی است که اگر هویت آن دچار تحریف شد از آن چیزی باقی نمی‌ماند، مقام معظم رهبری به فرهنگ و جنگ نرم دشمن توجه ویژه ای دارند و از اصطلاحات جنگی برای فرهنگ استفاده می‌کنند که علت آن این است که اگر جنگ تحمیلی تمام شده است اما دشمنان در زمینه‌های دیگر در حال مقابله با کشورمان هستند.

سعیدی با تاکید بر لزوم مقابله با جنگ نرم دشمن بیان کرد: دشمنان برای جمهوری اسلامی نقشه‌های شومی دارند، در عرصه فرهنگ غربی‌ها هجوم شدیدی آغاز کرده‌اند و آن چه در سند 2030 آمده تنها یک نمونه آن است.

امام جمعه قم عنوان کرد: ایران اسلامی با فرهنگ اصیل خود هرگز نیازی به نسخه یونسکو ندارد، غرب نه تنها اسلام را قبول ندارد بلکه با آن بیگانه است، همه وظیفه دارند بر اساس امر به معروف و نهی از منکر جلوی نفوذ دشمن را بگیرند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به لغو سند 2030 تصریح کرد: دستور رهبر معظم انقلاب در این زمینه مؤثر واقع شد و بر اساس آن تصویب هرسندی که مغایر با ارزش‌های اسلامی باشد جرم محسوب می‌شود.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: آمریکا تنها به منافع خود فکر می‌کند بلکه سر موافقان خود کلاه می‌گذارد، آمریکا در مذاکرات نیز خوی استکباری خود را نمایش می‌دهد و اصطلاحی که توسط برخی مطرح می‌شود و مدعی برد برد در مذاکرات هستند با فرهنگ آمریکا همخوانی ندارد چون آمریکا با اسلام ما مخالف است.

امام جمعه قم با اشاره به آیه ای از قرآن کریم تصریح کرد: در برابر مستکبران آن قدرتی که دارید برای مقابله با آن‌ها آماده کنید تا دشمنان شما بترسند که این دستوری قرآنی است، اگر در میان مسئولین برخی از آمریکا ترس دارند این را بدانند که ملت ایران با دست خالی آمریکا را از کشور بیرون کرد و هیچ ترسی از این دولت متجاوز ندارد.

سعیدی گفت: در تشییع پیکر حجت الاسلام تقوی در شهر قم مردم روزه‌دار و قهرمان شهر خون و قیام خطاب به آمریکا گفتند تو با سلاح جنگی ما با سلاح ایمان بجنگ تا بجنگیم، ملت ایران هیچ ترسی از آمریکا ندارد و هیچ گاه از مواضع خود کوتاه نمی‌آید.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: نیروهای نظامی سوریه و عراق با استفاده از تجربه ایران در برخورد با متجاوزین و بهره‌گیری از سردار سلیمانی در حال مقابله با گروهک تروریستی داعش هستند تا این گروهک را نابود کنند.


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 خرداد 1396، کدخبر: 1437952، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین