پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵
بسیاری از بازیکنان تمایلی به مراجعه به روانشناسان و روانپزشکان ندارند بر این اساس در فوتبال آلمان افرادی تحت عنوان Mental Coach (مربیان روح و ذهن) تربیت یافته‌اند.
شعارسال: بسیاری از مردم اعتقاد دارند که بازیکنان حرفه‌ای و قوی دچار مشکلات روحی و ذهنی نخواهند شد و بالعکس کسانی که دچار این مشکلات هستند نیز بازیکنان موفقی نخواهند بود. این موضوع طبق مطالعات علمی و بالینی یک تصور اشتباه است.

دروازه بان موفق تیم ملی فوتبال آلمان رابرت انکه در اوج دوران حرفه‌ای خود اقدام به خودکشی کرد . انکه به مدت 6 سال مبتلا به بیماری افسردگی و تحت درمان روانپزشک بود.پس از مرگ انکه بنیاد رابرت انکه به منظور کمک به مشکلات روحی و ذهنی بازیکنان در آلمان تشکیل شد . علیرغم رسانه ای شدن مشکلات روحی بازیکنان و داوران فوتبال مانند رابرت انکه ، سباستین داسلر، پل گاسکوئین، لئون مکنزی، ریچارد سدلر ، دین وینداس ، دارن ادی ، نیل لئون ، استن کولی مور ، اندریاس برمه ، جان لوئی بوفون و بابک رفعتی ( داور آلمانی ) بسیاری از بازیکنان دیگر از مشکلات روحی و ذهنی مانند افسردگی و اضطراب رنج می برند.

بسیاری از بازیکنان تمایلی به مراجعه به روانشناسان و روانپزشکان ندارند بر این اساس در فوتبال آلمان افرادی تحت عنوان Mental Coach (مربیان روح و ذهن) تربیت یافته‌اند که اکثرا مربی فوتبال یا بازیکن بازنشسته بوده‌اند . این افراد می‌توانند به دلیل قرابت به فوتبال نقش ویژه‌ای در پیشگیری از ابتلای بازیکنان به مشکلات روحی و روانی داشته باشند و در صورت نیاز بازیکنان را به روانشناسان یا روانپزشکان ارجاع دهند .

سوءمصرف الکل و مواد مخدر همچنین داروهایی که ایجاد وابستگی می‌کنند مانند ترامادول ریسک فاکتور ابتلا به مشکلات ذهنی و روحی می باشند .

برخی از ریسک فاکتور های ابتلا به مشکلات ذهنی و روحی در بازیکنان فوتبال :

سن کم و یا بازیکنان در سن بازنشستگی

بازیکنان جنس مونث

بازیکنان آماتور

بازیکنان دچار آسیب های جدی و طولانی مدت

درگیری با مربی ، سرپرست و سایر بازیکنان

بازیکنانی که مورد سواستفاده جنسی یا جسمی قرار گرفته باشند

استفاده از داروهای اعصاب و روان

مشکلات خانوادگی

روشهای برخورد با مشکلات روحی و ذهنی بازیکنان فوتبال :

آموزش

دارو درمانی

رفتاردرمانی و گروه درمانی

نویسنده: دکتر زهره هراتیان رییس مرکز پزشکی فیفا در ایران ( ایفمارک )

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار 27 خرداد 96، کدخبر: 13960327000587، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
اونا تو فوتبال ب کجاها رسیدن اونوقت ما کجاییم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین