پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۰۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
استاندار لرستان بر ضرورت ایجاد صنایع پایین دستی در پتروشیمی این استان تاکید کرد.

شعار سال: هوشنگ بازوند ظهر پنج شنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان با تاکید بر ضرورت توجه به مباحث اقتصادی در استان اظهار داشت: طی سال گذشته برنامه دو ساله اقتصاد مقاومتی همه استان ها تدوین شد و تا تیرماه سال ۹۷ باید عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه امروز باید نقاط ضعف سال گذشته را در این زمینه جبران کنیم ادامه داد: امسال برای ارتقای شاخص های اقتصادی لرستان ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که از این میزان ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه ها و همچنین ۶۰ میلیارد تومان دیگر نیز در قالب کمک های فنی و اعتباری به بخش خصوصی و در قالب یارانه پرداخت می شود.

استاندار لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به پرداخت تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی از سوی بانک های استان در قالب اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی گفت: در این رابطه بانک های استان گزارش عملکرد اقدامات خود را در مناطق محروم و پرداخت این تسهیلات ارائه بدهند.

بازوند با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم در شهرک های صنعتی لرستان طی امسال ادامه داد: همچنین باید با برنامه ریزی مناسب صنایع پایین دستی در پتروشیمی لرستان ایجاد شود چرا که از زمان بهره برداری از پتروشیمی یک سال می گذرد و این در حالیست که صنایع پتروشیمی در استان شکل نگرفته که تا پایان ۹۶ باید این امر در استان عملیاتی شود.

وی همچنین بر ضرورت توسعه واحدهای بزرگ صنعتی در استان تاکید کرد و گفت: همچنین باید با برنامه ریزی لازم تولیدات شرکت های دانش بنیان استان تجاری سازی شوند.

کشت گلخانه ای لرستان باید ۲۰ درصد افزایش یابد

استاندار لرستان بر ضرورت ایجاد شرکت های صادراتی و یا هولدینگ های صادراتی در لرستان تاکید کرد و گفت: صادرات در استان به صورت شخصی و یا از طریق خود کارخانجات صورت می گیرد که این امر باید اصلاح شده و زمینه برای تشکیل هولدینگ های صادراتی در استان فراهم شود.

بازوند همچنین بر ضرورت رونق حوزه فرش بافی استان تاکید کرد و افزود: همچنین بانک های استان باید تسهیلات لازم را به واحدهای تولیدی استان بعد از اخذ مصوبه ستاد تسهیل در اسرع وقت پرداخت کنند.

وی با با تاکید بر توسعه کشت های گلخانه ای در لرستان بیان داشت: باید با برنامه ریزی مناسب طی امسال شاهد افزایش ۲۰ درصدی کشت های گلخانه ای در استان باشیم.

استاندار لرستان همچنین بر ضرورت افزایش تولید عسل، کشت گیاهان دارویی، ایفای نقش شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی و همچنین برند سازی محصولات کشاورزی استان تاکید کرد و ادامه داد: همچنین باید بازار مسکن استان رونق پیدا کند و شبکه ریلی لرستان از دورود به سمت خوزستان که ۲۰ کیلومتر از آن باقی مانده تا پایان سال ۹۶ عملیاتی شود.

از پیمانکاران بومی در پروژه ها استفاده شود

بازوند بر ضرورت استفاده از پیمانکاران بومی در پروژه های راه و شهرسازی استان تاکید کرد و گفت: همچنین طی امسال باید عملیات گاز رسانی به دو شهر فاقد گاز استان به اتمام برسد.

وی با تاکید بر واگذاری نیروگاه های کوچک در استان تاکید کرد و بیان داشت: همچنین باید از ۷۰ درصد از مجموع ۲۳۴ پروژه حوزه درمان استان طی امسال عملیاتی شود.

استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت افزایش۲۰ درصدی صادرات دارو در لرستان طی امسال گفت: همچنین باید با برنامه ریزی مناسب شاهد افزایش ۲۰ درصدی تعداد مسافران ناوگان حمل و نقل هوایی استان طی امسال باشیم.

بازوند همچنین بر ضرورت تهیه طرح بوم گردی لرستان در حوزه گردشگری از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان تاکید کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری ونیزان، تاریخ انتشار 18 خرداد 96، کد مطلب:-:www.venizan.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
اگه این کارو بکنن اشتغال زایی خیلی خوبی هم در بین مهندسین لرستان میشه
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
من که میگم بیایم هر استانی رو به صورت مستقل از لحاظ اقتاصدی پتانسیل هاشو بررسی کنیم و ماه ها به طور فردی نیاز های خودشون رو تامین کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین