پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۳۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
سرمربی تیم ملی والیبال ایران در خصوص مسائل مختلفی صحبت کرده است.ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران که در اولین تجربه خود در لیگ جهانی موفق به کسب نتایج مطلوبی نشد معتقد است می تواند در ادامه نتایج خوبی با تیم ایران کسب کند.

شعارسال: ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران که در اولین تجربه خود در لیگ جهانی موفق به کسب نتایج مطلوبی نشد معتقد است می تواند در ادامه نتایج خوبی با تیم ایران کسب کند.

به گزارش خبرگزاری فارس ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره لیگ جهانی گفت:

این تورنمنت برای تیم ایران بسیار دشوار بود، چون برخی از بازیکنان مصدوم بودند و آن‌ها در اختیار تیم نبودند. البته نمی خواهم بهانه جویی کنم. در طول بازی ها، عملکرد خوبی را از تیم ایران شاهد بودم. شروع بازی ها بهتر از هفته پایانی آن پیش رفت.

وی با بیان اینکه دو نکته برای تیم ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت، نکته نخست اینکه الان می دانیم که بازیکنانی داریم که می توانیم روی آن ها حساب باز کنیم. بازیکنان جوانی همچون محمد جواد معنوی نژاد، سامان فائزی و فرهاد سال افزون عملکرد بسیار خوبی در این تورنمنت داشتند. نکته دوم این است که بازیکنان ایران به جز بازی برابر آمریکا، در همه بازی ها به خوبی جنگیدند که این موضوع نشان از روحیه بالای تیمی دارد. پس باید روحیه جنگندگی را بالاتر برد. بدون جنگیدن، پیروزی میسر نمی شود.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران تاکید کرد، ترکیب فعلی بازیکنان تیم ایران می دانند چطور بازی کنند (فوت و فن بازی را به خوبی می دانند) و اگر با تمام وجود در کنار هم باشند، می توانند کار تیمی خوبی ارائه دهند و قدرت پیروزی در برابر هر تیمی را دارند و اگر خلاف این امر واقع شود، برابر هر تیمی بازنده خواهند شد.

کولاکوویچ در پاسخ به این سئوال که چرا تیم ایران در برخی از بازی ها تا امتیاز 24 کنترل بازی را در دست داشت اما در پوئن های حساس پایانی ناگهان نتیجه را واگذار می کرد؟ عنوان کرد، در بازی آخر (برابر روسیه) دو بار این اتفاق افتاد. شاید دلیلش این است که در مواقع حساس بازی، بازیکنان تمرکز خود را از دست می دهند. دلیل دیگر اینکه منتظر اشتباهات طرف مقابل می مانیم و مسئولیت تصمیماتی که به صورت فردی در زمین گرفته شد را نمی پذیرفتیم. همین باعث می شود نتیجه ستی را که 24 بر 21 یا 24 بر 20 جلو بودیم، واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه این تورنمنت برای تیم ایران حکم مدرسه داشت، خاطرنشان کرد، برای تورنمنت های بعدی درس های زیادی در لیگ جهانی آموختیم، چون نمی خواهیم اشتباهات مشابهی را تکرار کنیم. البته این موضوع در ورزش والیبال امری بدیهی است. برای مثال در این تورنمنت، تیم روسیه 24 بر 19 از آمریکا جلو بود، بعد تیم آمریکا توانست خود را به امتیاز 24 برساند و نتیجه بازی را برابر کند. سرانجام روسیه توانست 31-29 آن ست را پیروز شود. به هر حال در والیبال این اتفاقات طبیعی است و همین امر بر جاذبه های این ورزش می افزاید. امیدوارم در بازی های بعد این اتفاق نیفتد و وقتی از حریفان پیش هستیم، بسیار سریع نتیجه بازی را به سود خود به پایان برسانیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به این پرسش که چرا در طول بازی ها، تعویض های تیم ایران با تاخیر انجام می شد و یا اصلاً تعویض انجام نمی دادید؟ تصریح کرد، متاسفم. اما روش من همین است. با نگاه به سوابق کاری من می بینید که افتخاراتی که کسب کردم نشان از تجربه من در این امر دارد. من مدال های زیادی را با بازیکنان بیشماری کسب کرده ام. من به بازیکنانم باور دارم و می دانم که باید به آنها اعتماد کرد. اگر اشتباهی صورت گیرد، می توانم تعویض هم کنم اما می دانم بازیکنی که اشتباه کرده، می داند اشتباهش کجاست و می داند که چطور باید بازی کند و بلافاصله بعد از انجام اشتباه در پی جبران آن است. من هم با دیدن اشتباه بازیکنانم کلافه می شوم، اما با بازیکنانی که کار می کنم، آشنایی دارم و می دانم که به خوبی والیبال را می فهمند. اگر بخواهم پس از هر اشتباهی فوراً تعویض انجام دهیم که آسان است و هر کسی می تواند مربی شود.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران افزود، من به بازیکنانم ایمان دارم. امیدوارم و مطمئنم به زودی برای تیم ملی ایران نتایج خوبی به دست می آورند. موفقیت هایی را که در گذشته کسب کردم و تجاربی که در گذشته داشته ام را در آینده با تیم ایران تکرار خواهم کرد.

کولاکوویچ با ابراز رضایت از همکاری با تیم ملی ایران، یادآور شد، صادقانه بگویم که کار کردن با تیم ایران و این کادر فنی برایم بسیار لذت بخش است. این اعتقاد قلبی من است و فقط در حد حرف نیست. ارتباط من با رسانه ها و آشنایی من با فرهنگ ایران را مرهون جلساتی می دانم که با کادر ایرانی خود مخصوصاً در شروع کار داشته ام.

وی همچنین درباره دستیارانش در تیم ملی، تاکید کرد، همکاری ما با هم خوب است و من از داشتن چنین کادری راضی هستم. اما باید همکاری خود را بیشتر و بهتر کنیم و با کیفیت تر به راه خود در آینده ادامه دهیم. چون نیاز به این امر احساس می شود. از همه راضیم. یک کادر حرفه ای کنار هم جمع شده ایم. البته باید کار و تلاش خود را افزایش دهیم تا نتیجه بهتری بگیریم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به این سوال که برنامه تیم ملی پس از بازگشت از لهستان چیست و آیا در ترکیب تیم تغییراتی صورت خواهد گرفت یا خیر؟ گفت، قصد دارم از تیم ملی امید ایران (زیر 23 سال) بازیکنانی را به رده بزرگسالان دعوت کنم که مشغول آماده سازی برای مسابقات قهرمانی جهان هستند. پس از اتمام مسابقات آنان اگر فرصت باقی باشد از آنان در تیم خود بهره خواهم برد.

البته تلاشم این است که این فصل را با بازیکنان فعلی ادامه دهم. من به این بازیکنان ایمان دارم و تا می توانم تغییری ایجاد نخواهم کرد، اما اگر تغییراتی لازم باشد، اعمال خواهم کرد. امسال دو مسابقه پیش رو داریم. انتخابی جهان در مرداد و جام قهرمانان قاره ها در ژاپن (شهریورماه). در صورت تصمیم فدراسیون به مسابقات قهرمانی آسیا (مرداد) هم خواهیم رفت.

کولاکوویچ درباره زمان شروع تمرینات تیم ملی والیبال گفت، تمرینات خود را از دوازدهم تیرماه از سر خواهیم گرفت. بازیکنان دوازده سیزده روز استراحت خواهند کرد. من با تیم ملی والیبال ایران در ابتدای راه هستم. ممکن است برای تماشاگران ایرانی تحمل این راه کمی دردناک باشد. چون از ابتدای کارم با تیم ایران تغییراتی در ترکیب تیم به وجود آوردم. باور دارم که برخی از آنان توانایی بالایی دارند و در آینده بهتر بازی خواهند کرد. باید صبور بود. همه با هم برای کسب نتایج بهتر برای تیم ملی ایران خواهیم جنگید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت طرفداری، تاریخ انتشار 30 خرداد 96، کدخبر: -، www.tarafdari.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین