پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۳۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
رئیس‌جمهور فرانسه گفت: پاریس از طریق دیپلماسی فعال و گفت‌وگو با بازیگران کلیدی از جمله ایران در منطقه خاورمیانه حضور فعال دارد.

شعار سالامانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه و عبدالله دوم شاه اردن روز دوشنبه در پاریس با یکدیگر دیدار و در یک نشست خبری مشترک شرکت کردند.

رئیس‌جمهوری فرانسه هدف از این سفر کاری و دوستانه را طرح مسایل مربوط به منافع مشترک دو کشور، روابط دو جانبه و تمامی مسایل منطقه‌ای برشمرد و گفت: ما در خصوص چالش‌هایی که امروز خاورمیانه با آن مواجه است، به تبادل نظر پرداختیم و در این خصوص اتفاق‌نظر داریم. در شرایط کنونی گفت‌وگوهای راهبردی در این‌باره ضروری است. اولین مساله‌ای که ما مطرح کردیم، مساله مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی بود.

وی در ادامه اظهار کرد: اردن مرزهای بزرگی با سوریه دارد و مساله مربوط به این کشور به شدت به اردن مرتبط می‌شود. شما نه تنها پذیرای صدها هزار آواره سوریه هستید، بلکه در معرض تداوم مناقشات در این کشور قرار دارید. ما هم مثل شما به فوریت و ضرورت برقراری ثبات نظامی در سراسر جنوب سوریه، یعنی مرزهای مشترک با اردن معتقدیم. ما خواستار یافتن راهکار دیپلماتیک و سیاسی جامع که موجب برقراری ثبات در منطقه و خروج از بحران شود، هستیم.

مکرون افزود: من چند هفته پیش از وزیر امور خارجه درخواست کردم که در این زمینه فعال شود. اضافه می‌کنم که فرانسه از طریق اقدامات دیپلماتیکی که در حال انجام شدن است و از طریق گفت‌وگوهایی که با بازیگران کلیدی منطقه، یعنی روسیه، ایران و ترکیه و تمامی کشورهای همسایه (سوریه) دارد، در این منطقه به شدت فعال است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین ، تاریخ انتشار 30خرداد 96، کدمطلب:678441، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
0
پاریس که خوب داره توی چندتا صنعت خودرو ، نفت ، نرم افزار گمرک و مالیات و ... ما رو بازی می ده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین