پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۳۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
کارشناس مسائل بین الملل گفت: باید خیلی سریع تمامی ارگان ها و نهادهای مسئول در کشور و قوای سه گانه دست به کار شده و پاسخی عملی نسبت به تصویب طرح تحریم ها علیه ایران در سنای آمریکا بدهند.

شعارسال: سیدهادی سیدافقهی کارشناس مسائل بین الملل پیرامون تصویب طرح جدید تحریم ها علیه ایران در سنای آمریکا و اقداماتی که ایران در مقابله با آن طرح باید انجام دهد اظهار داشت: توافق هسته ای یا همان برجام ابعاد مختلفی دارد که می توان از میان آنها به ابعاد حقوقی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی به طور کلی اشاره کرد.

وی ادامه داد: کلیه ظرفیت هایی که جمهوری اسلامی ایران از آن برخوردار است باید در راستای پیشبرد این مساله و همچنین مقابله با تصویب طرح جدید تحریم ها در سنای آمریکا به کار گرفته شود. در ابعاد حقوقی آن می توان به عدم پایبندی آمریکا به مفاد اشاره شده در متن برجام توجه کرد و علیه آن کشور در کمیسیون مشترک برجام از طرف ایران شکایت برده شود و یا از دیگر مکانیسم های پیش بینی شده در برجام در خصوص عدم پایبندی هر یک از اعضا نسبت به آن توافق بهره برداری کنیم.

سیدافقهی تصریح کرد: در بعد فناوری این مساله تصور می کنم دست ایران باز است و ما می توانیم به راحتی به دوران قبل از برجام بازگردیم که این کار را می توانیم با افزایش سانتریفیوژ ها و افزایش سطح غنی سازی انجام دهیم و همچنین می توانیم با روشنگری در این مساله که آمریکا نسبت به تعهدات خود در خصوص برجام تاکنون بدعهدی کرده در مجامع بین المللی علیه آن کشور اقدامات لازم را انجام دهیم.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه رایزنی با کشورهایی که همچنان پایبند به برجام هستند از جمله روسیه، چین و تا حدودی هم آلمان می تواند در این مساله به ما کمک کند، اظهار داشت: در بعد امنیتی این مساله ما باید موضوع هسته ای و برجام را از دیگر مواردی که مطرح است جدا کنیم و به این نکته توجه کنیم آنچه در برجام آمده تنها مربوط به مسائل هسته ای است و تحریم های آن نیز باید در همین چارچوب محدود شود.

وی افزود: اضافه کردن هر تحریم دیگری به بهانه های مختلفی همچون موشکی، حقوق بشر، حمایت از تروریسم و امثال اینها ناقض روح برجام است و من تصور می کنم باید خیلی سریع تمامی ارگان ها و نهادهای مسئول در کشور و قوای سه گانه دست به کار شده و پاسخی عملی نسبت به این اقدام و رفتار غیرقانونی اخیر سنای آمریکا بدهند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 30خرداد1396، کدخبر: 4006570: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
0
0
وقتی شیوه حرف زدن کارشناس سیاسی ما اینطور باشه؟ وای بحال نظرات دیگران؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین