پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۷۷۳
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
مردم تبریز و آذربایجان شرقی هم‌زمان با سراسر کشور حماسه دیگری در روز جهانی قدس خلق کردند و به‌صورت همه‌جانبه‌ای از فلسطین مظلوم حمایت کردند.

شعار سال: راهپیمایی باشکوه و پرشور روز جهانی قدس هم‌زمان با سایر کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی ایران با حضور مردم روزه‌دار در تبریز و سایر شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی برگزار شد.

هم‌زمان با بیست و هشتمین روز از ماه مبارک رمضان، مردم همیشه درصحنه، متدین انقلابی تبریز از ساعت ۱۰ صبح امروز جمعه، با طی مسیرهای هفت‌گانه خود را به میدان ساعت محل تجمع و آغاز راهپیمایی رساندند و بعدازآن با عبور از مسیر خیابان رهسپار محل میعادگاه نماز جمعه مصلای اعظم حضرت امام خمینی شدند.

راهپیمایان با حضور گسترده خود در خیابان‌های شهر تبریز، با در دست داشتن پلاکاردها و دست‌نوشته‌های مختلفی خشم و انزجار خود را نسبت به اسرائیل غاصب ابراز کردند.

تبریزی‌ها با سردادن شعارهای «با اتحاد ملت فلسطین، آزاد گردد قبله مسلمین»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «القدس لنا» و «مرگ بر آل سعود» حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دادند.

اقشار مختلف مردم تبریز همچون سایر هم‌وطنان از بازاریان و کسبه، فرهنگیان و روحانیان گرفته تا کارکنان ادارات مختلف، دانشگاهیان، دانش آموزان، مردان و زنان و پیر و جوان همه و همه در این راهپیمایی حضوری گسترده داشتند.

در شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان شرقی حضور مردم در سایر نقاط استان نیز همچون تبریز پرشور و باشکوه بوده است. صحنه حضور در روز قدس صحنه‌ای است که بعد از گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران حتی یک‌قدم از آن عقب‌نشینی نکرده‌اند.





یکی از جالب‌ترین اتفاقات راهپیمایی روز جهانی قدس برگزاری پرشورتر و باشکوه‌تر مراسم این روز نسبت به سال قبل است.

روز جهانی قدس ابتکار ناب و یادگار حضرت امام خمینی (ره) است که مردم روزه‌دار و مؤمن ایران اسلامی و سایر کشورهای مسلمان حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند.

این روز، روز دفاع از ملتی مظلوم است که مردم در آن جنایات رژیم اشغالگر قدس را محکوم می‌کنند.

روز قدس، روز وحدت و همگرایی مسلمانان است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: روز قدس، روز وحدت و همگرایی مسلمانان است.

حجت‌الاسلام حسین تقی زاده با تأکید بر اینکه مردم خواهان آزادی فلسطین هستند، ادامه داد: روز قدس نماد مقابله با تلاش مستکبران و رژیم غاصب صهیونیستی در ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی است.


وی سپس با تأکید بر اینکه پیام راهپیمایی روز قدس نابودی استکبار است، اظهار داشت: مردم مسلمان ایران و تبریز امروز همچون سال‌های گذشته حضور پرشور و حداکثری داشتند و از مردم مظلوم منطقه حمایت کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه ایرانیان همواره ظلم‌ستیز بوده‌اند، اظهار داشت: آنچه مسلمانان را در گرم‌ترین شرایط آب و هوایی به‌صف عظیم آزادی خواهان می‌کشد، ذات عزت و آزادی‌خواهی و انزجار از ظلم به هم نوع است.

وی ادامه داد: در سال‌های بعد از انقلاب جمهوری اسلامی، ایران یکی از مدافعان ملت‌های مسلمان تحت سلطه استکبار بوده است.

حجت‌الاسلام تقی زاده اظهار داشت: ملت ایران با حضور پرشور خود در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به دنیا ثابت کرد که از هیچ تلاشی برای دفاع از مردم مظلوم و بی‌گناه غزه دریغ نخواهد کرد و این شرکت در تظاهرات را حداقل حمایت خود می‌داند.


مقاومت مردم فلسطین و حمایت مسلمانان جهان باعث آزادی قدس می‌شود

فرماندار تبریز نیز در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس گفت: مقاومت مردم فلسطین و حمایت مسلمانان جهان باعث آزادی قدس می‌شود.

رحیم شهرتی فر بابیان اینکه امروز مردم با حضور پرشور خود بار دیگر چهره خبیث اسرائیل را به جهانیان نشان دادند، ادامه داد: امروز مردم تبریز حضور پرشوری در راهپیمایی روز جهانی قدس داشتند.

وی سپس به نام‌گذاری روز قدس از طرف امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: هدف امام خمینی (ره) از نام‌گذاری روز قدس را ایجاد اتحاد و همبستگی بین مسلمانان جهان بود.

فرماندار تبریز بابیان اینکه حضور مردم درصحنه راهپیمایی روز قدس با زبان روزه و در این هوای گرم پیام‌های زیادی به جهانیان دارد، گفت: روز قدس روز نجات اسلام و روز بیداری مسلمانان است.

ابتکار نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس توسط امام(ره) در طول سال‌های بعدازآن، باعث تضعیف رژیم صهیونیستی و تقویت جبهه مقاومت شده است و مردم سراسر کشور نیز با حضور پرشور و پرتعداد خود در راهپیمایی این روز از مظلومان فلسطینی حمایت می‌کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 2 تیر 96، کد مطلب: 4012656:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین