پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۷۹۹
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دمای امروز در زاهدان به حدود ۴۴ درجه رسید که رکورد جدیدی در بیشینه دما این شهر در ۶۹ سال گذشته است.

شعار سال: علی ملاشاهی با اشاره به اینکه دمای فعلی شهر زاهدان در حال حاضر ۴۳.۴ درجه سانتی گراد است، اظهار داشت: این دما در حالی امروز به ثبت رسید که بیشترین دمای ثبت شده در ایستگاه زاهدان در آمار بلند مدت ۴۳ درجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه دمای امروز زاهدان در ۶۹سال گذشته بی سابقه بوده، افزود : پیش بینی می شود دمای امروز در زاهدان به ۴۴ درجه هم برسد که در این صورت رکورد جدیدی در بیشینه دما در این شهر به ثبت می رسد.

وی ادامه داد: البته بر اساس آخرین نقشه های هم دیدی و آینده نگری هواشناسی به تدریج از اواخر وقت امروز در شهرهای شمالی و مرکزی سیستان و بلوچستان روند کاهشی دما غالب می شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: اما گرمای هوا تا اوایل هفته آینده در نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان و در سواحل تداوم می یابد و دو روز آینده روزهای گرمی در این مناطق رقم خواهد خورد.

وی گفت: نقشه های پیش یابی هواشناسی افزایش شیب فشاری را در شرق کشور نشان می دهد از همین رو از فردا تا پایان هفته در شمال استان به ویژه منطقه سیستان تشدید سرعت باد های ۱۲۰ روزه، خیزش گرد و خاک و کاهش دید پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: وزش باد طی روز های یکشنبه تا چهارشنبه شدید تر است و در برخی نقاط طوفان گرد و خاک و حرکت شن های روان بسیار محتمل است.

ملاشاهی با اشاره به اینکه طی این مدت در سایر نقاط استان علاوه بر افزایش غبار، باد و گرد و خاک باشدت کمتر رخ خواهدداد، افزود: در برخی ارتفاعات جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق پراکنده و همچنین وزش تندباد موقتی دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه دریای عمان امروز نسبت به روزهای قبل مواج تر است، تصریح کرد: طی دو روز آینده با تداوم این شرایط در سواحل چابهار ارتفاع موج به حدود ۲ متر و در نواحی شرقی دریای عمان ارتفاع موج به بیش از ۲/۵ متر می رسد.

وی تصریح کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان و خاش با ۲۵ درجه و زابل، هامون و دلگان با ۴۸ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بودند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 2 تیر 1396، کد خبر: 4012686، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین