پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۹۰۹
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
رئیس کل دادگستری استان یزد از پایین بودن آمار ازدواج در یزد خبر داد و گفت: پایین بودن آمار ازدواج در یزد نسبت به جمعیت جوان، نیازمند آسیب شناسی است.

شعار سال: محمدرضا حبیبی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران ادارات وابسته به دستگاه قضایی استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی سازمان ثبت احوال، سال گذشته در استان یزد ۷ هزار و ۹۵۲ ازدواج در استان یزد به ثبت رسیده که این میزان نسبت به جمعیت رقم پایینی است.

وی با بیان اینکه آمار طلاق نیز در استان یزد همچنان بالاست، افزود: البته نسبت ازدواج به طلاق در یزد نسبت به سایر استانها در شرایط بسیار بهتری قرار دارد اما در هر حال یک طلاق نیز برای استانی نظیر یزد زیاد است و به نظر می رسد بحث کاهش آمار ازدواج و وضعیت طلاق نیازمند یک آسیب شناسی است.

حبیبی با اشاره به اینکه با ایجاد مراکز تحکیم بنیان خانواده و ارائه مشاوره و بررسی مشکلات زوج ها توسط کارشناسان و روانشناسان، قبل از طلاق، ۳۶ درصد پرونده های طلاق در یزد منجر به سازش شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اختلافات زوج ها به خاطر عدم آگاهی آنها از مهارتهای زندگی است، افزود: به همین منظور با همکاری ثبت اسناد و بهزیستی، ۱۶ ساعت دوره آموزشی اجباری برای زوج ها قبل از جاری شدن عقد در نظر گرفته شده است که امیدواریم در کاهش آمار طلاق موثر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آمار پرونده‌های وارده به دادسراها بیانگر میزان جرم است، بیان کرد: در سال ۹۵ نسبت به سال قبل از آن میزان ورودی پرونده ها به دادسراها بیش از ۱۰ هزار مورد کاهش داشته به نحوی که آمار ۷۳ هزار فقره پرونده در سال ۹۴ به حدود ۶۳ هزار پرونده در سال ۹۵ رسیده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 03 تیر 1396، کد مطلب: 4013619: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین